Fan va rätt! inga ljudanläggningar(DreamHack)|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fan va rätt! inga ljudanläggningar(DreamHack)
nevermind
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 458
sp_UserOfflineSmall Offline
110481
November 26, 2001 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

man ska ej ha stora högtalare....funkar ju inte med 5000 pers ,,,,alla kan ju ej ha samma musiksmak..

verkligen inte om man spelar såm skit som ultima thule .....

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
110513
November 26, 2001 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

tråkigt säger ja...jag tycker det är mycket roligare när alla kör musik på maxvolym.
Det blir så förbannat asocialt när alla sitter och stirrar sig blinda på de_dust och sitter med små fula lurar på huvet.
Sen är det rätt ball att försöka somna till chipmusik på megavolym..hehe wink

"stäng av musiken, jag kan inte höra fotstegen" hehheheh..låter så fånigt..

fan, jag skulle gärna haft med en baslåda med dubbla 15" som pumpar ut dunkade rytmer i salen..men inte...dumma DH, iofs så kanske inte stömmen skulle räckt men fixar man ett sånt jäla stort lan får man ju se till att ha ordentligt med ström åt alla.

jaja..nog babblat
VIsse

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
110514
November 26, 2001 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

och vill man inte höra andras musik så placerar man sina egna jätte jätte stora högtalare på varsin sida om skärmen och vräker på så man inte hör nått annat..
det funkar förvånansvärt bra..

värre låter det när man sen springer på dass
och hör all musik blandas i en stor sörja..hehe

Rick11
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
110520
November 26, 2001 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Men gud va pinsamt. Är det ett gäng fjortisar som ska till dreamhack o tävla om vem som är mest omogen? Man kan ju tro det. Självklart ska man bara ta med sig hörlurar! Hög musik kan ni väl skrämma föräldrarna med hemma...

[NH]Aemno
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
110764
November 26, 2001 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med det är o moget att över rösta varandra! och man mår fan så mycket bättre av att inte ha 2 eller mer ljud samtidigt.Då slipper man sova så j**lans mycket pga utmattning. Jag ska inte till dh för att sepla cs tro mig! jag kan spela hur mycket cs hemma som hällst! Jag ska dit för att tanka typ filmer & annat gojs som man vill ha! KLart att man kommer att spela en del ..

[NH]Aemno
Medlem
110769
November 26, 2001 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-26 14:51, Vajsman wrote:
och vill man inte höra andras musik så placerar man sina egna jätte jätte stora högtalare på varsin sida om skärmen och vräker på så man inte hör nått annat..
det funkar förvånansvärt bra..

värre låter det när man sen springer på dass
och hör all musik blandas i en stor sörja..hehe

Om man har lurar så slipper man höra alla andra ..+ slipper att spränga öronen

evild0ro
Medlem
Forum Posts: 159
110802
November 26, 2001 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Det SKA va kass musik på lan...det hör lixom till, man ska plågas med musik som man inte alls tycker om. (jaja...ingen rap lr dansband då) Högtalare hör till, hörlurar suger, så är det bara. iofs kan man juh förstå att 5000 pers inte kan dra med sejj varsin stereoanläggning. men på mindre lan hör det fan till.!! 😀

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
110817
November 26, 2001 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

om man har lurar går det inte att höja volymen till önskvärd nivå utan att ha med förstärkare.
Om man har öppna lurar som jag har läcker det in en massa ljud utifrån.
om man har lurar kan man aldrig uppleva cs fysiskt..det ska skaka av bas när man drar fram vapnet. kör man bilspel med lurar så låter bilarna som gräsklippare, inte så värst ball..vrrooooom ska det låta..haha

men, det blir väl mina mega maffiga viking datahögtalare med inbyggd woofer som åker med..hehe smile

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
110847
November 26, 2001 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-26 13:19, Tomas wrote:

On 2001-11-26 07:55, HELIX wrote:

On 2001-11-25 19:17, Tomas wrote:

On 2001-11-25 18:26, HELIX wrote:
Fan jag skulle bli galen om någon i närheten av mig hade någon j**la rap eller liknande.. 👿 Fy faen..
D e juh asbra att d e sådana regler . . .

ta med Ultima thule på 2x300wattare då!

UUhh?? Jag tycker det är störigt med hög musik på när d e lan och speciellt när det är rap. Eftersom att jag inte gillar rap betyder det att jag gillar Ultima Thule??

Har du problem eller??
På lan kan det lanske spelas Techno, Trance eller electronic Men enligt min mening så ska inte rap va på lan...

Jahapp? enligt min mening kanske man ska spela ultima thule?

Ja men varför skrev du åt mig o göra d??
Du får gärna göra d. Jag har ändå hörselskydd o mina hörselsnäckor däri smile D e asbra... Heh
Jaja D e lite sköna men Rammstein e fetare...

[NH]Aemno
Medlem
110873
November 26, 2001 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-26 21:47, evild0ro wrote:
Det SKA va kass musik på lan...det hör lixom till, man ska plågas med musik som man inte alls tycker om. (jaja...ingen rap lr dansband då) Högtalare hör till, hörlurar suger, så är det bara. iofs kan man juh förstå att 5000 pers inte kan dra med sejj varsin stereoanläggning. men på mindre lan hör det fan till.!! 😀

Då vet du fan inte vad riktiga hörlurar är! Man kan lixom inte ha b-sony lurar!

[NH]Aemno
Medlem
110875
November 26, 2001 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-26 21:59, Vajsman wrote:

om man har lurar går det inte att höja volymen till önskvärd nivå utan att ha med förstärkare.
om man har lurar kan man aldrig uppleva cs fysiskt..det ska skaka av bas när man drar fram vapnet. kör man bilspel med lurar så låter bilarna som gräsklippare, inte så värst ball..vrrooooom ska det låta..haha

men, det blir väl mina mega maffiga viking datahögtalare med inbyggd woofer som åker med..hehe smile

Om du skaffar dig ett live kort & ett par lurar som Sennheiser HD590.. höj till högsta .. och säg till mig sen att det är lågt vid högsta volym!.. jag kan fan inte ha på mig mina när jag har dem på högsta.. det beror lixom helt på vad man har för saker! ..

NoFear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
110930
November 27, 2001 - 5:00 am
sp_Permalink sp_Print

ööööhhhhh det har varit förbjudet alla dh att ha feta ljud stuff med sig.....killen före mig i kön förra dh bar med sig sig FETA(1,2 x 1,2 x 1)bas låda mitt framför ögonen på vakterna ingen brydde sig

Dino
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
111014
November 27, 2001 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Då har du inte testat ett par extra, mega, super, deluxe Koss A-250 importerade från tyskland med så fet bas att du trillar av stolen när du drar fram din lilla glock :worshipp:

Tissen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 73
111021
November 27, 2001 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-26 21:59, Vajsman wrote:

Då har du aldrig provat ett par riktiga lurar. När jag sitter hemma och lirar BG2 med lurarna på så skakar det riktigt i skallen när någon får in en Critical Hit.

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
111190
November 27, 2001 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe..jag kör med ett par sennheiser 570 nånting, dom är rätt okej om man kopplar dom till förstärkaren så man får lite volym.
Sätter man dom i ljudkortet (sb live) och skruvar upp volymen så kommer den inte så värst..kan bero på att dom lurarna har 64 ohms motstånd istället för 32 som dom flesta andra b-lurar har.

men, jag ska väl överleva..hehe.
fast, en sak är säker..inga hörlurar i världen kan få fönsterrutorna att vibrera..hehe

[ Detta Inlägg ändrades av: Vajsman den 2001-11-27 16:20 ]

[TDM]Thanotos
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 228
121120
December 15, 2001 - 12:35 am
sp_Permalink sp_Print

Gissa vad man får huvudvärk av på LAN?? Jo, alla som sitter och spelar skitmusik på max volym hela nätterna...nej, tyst skall det vara! Har själv alltid hörlurar, och det låter nästan lika rent som min hemmastereo (fina grejor det).

Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1353
123569
December 20, 2001 - 3:57 am
sp_Permalink sp_Print

Hmmm skulle de va lungt på ett LAN skulle då jag inte gå.... Har vart på ett högtalat löst LAN å inte mer.... Man vart ju skit trött de va inge össs alls.... De ska ju va musik å össs så man kan va vaken i 3 dagar smile hur kul är det att lyssna på musik ensam? Typ samma sak att gå på fest å man får stå ensam på golvet å dansa med en MD i handen typ!!!! Ne tillbaka med samma gammla LAN össssssss 😀

Geforce MX 400 64MB
Kylning..... Bara vanligt vatten men en cross kylare....

[ Detta Inlägg ändrades av: SoundHead den 2001-12-20 04:59 ]

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
123576
December 20, 2001 - 6:52 am
sp_Permalink sp_Print

LAN ingår inte i min dagliga rutin men det var en tid då jag gick på en del LAN och det mest irriterande som fanns var folk med hlgtalare.

Fattar ni trögt? Ni måste göra det! Det är som om ni vill visa att ni har högtalare och kan spelar högt! Eftersom alla har sitt ljud så vill antagligen alla lyssna på det också! Ett högtalarsystem gör inte det enklare!

Sista gången jag var på LAN fick jag än en gång reda på varför jag inte går på dem längre.. Det var tre stycken av 15 som hade högtalare och alla spelade på högsta. Man skrek "HÅLL KÄFTEN FÖR h*****e" och de lugnade sig i 10 minuter tills de satte på en ny låt. Och inte fan slutade de när man skulle sova heller! Jag var så j**la trött på skiten när jag sov så jag orkade inte ens bry mig. Man tror du att folk fattar att man inte vill ha högsta volym när man skall sova.

Alltså en del är HELT JÄVLA SJUKA och har bristande respent emot andra! Fy fan för högtalare på LAN. Använd hörlurar! Om ni har råd att köpa så j**la fräcka högtalare köp då ett par fina hörlurar som låter MINST lika bra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 344
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL