April 10, 2003
Har gått hemma i ett och ett halvt år nu som arbetslös, sökt jobb som fan med alltid blivit nekad.
Sen igår var bror min över och sa att dom behövde folk på öhlins efter att en polare hadde slutat var nere idag efter jag snackat med hans skef och vips vart man nyanställd på heltid. 😀
Fan vad glad man är, efter ett jävla sökande efter jobb så kommer det dimpandes ner ett bra jobb från ingenstans :D:D:D:D.
Blev bara tvungen att skriva av mig nu när jag kom hem.
July 29, 2003
Tyrfing wrote: Har gått hemma i ett och ett halvt år nu som arbetslös, sökt jobb som fan med alltid blivit nekad.
Sen igår var bror min över och sa att dom behövde folk på öhlins efter att en polare hadde slutat var nere idag efter jag snackat med hans skef och vips vart man nyanställd på heltid. 😀
Fan vad glad man är, efter ett j**la sökande efter jobb så kommer det dimpandes ner ett bra jobb från ingenstans :D:D:D:D.Blev bara tvungen att skriva av mig nu när jag kom hem.
då kanske man inte ska köpa öhlins dämpare nu då?
July 18, 2003
Grattis! Själv hade man sådan tur när man tog studenten att man fick ett vick direkt och efter två månader så vart man fast anställd.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: Som vanligt alltså. Jag börjar starkt misstänka att Arbetsförmedlingens huvuduppgift är att bryta ner folks hopp. Jag tror aldrig jag har hört någon som fått jobb via Arbetsförmedlingen (nästan iaf). Jobb får man genom kontakter och vänner.
Jag fick ett jobberbjudande genom ams, men jag valde att plugga istället. Anledningen att jag blev tillfrågad var att jag var den ende som hade gått CAD-kurs av de sökande. Problemet med att söka genom ams är att det går tusentals sökande på varje jobbtillfälle, så det gäller att vara unik på något positivt sätt.
March 14, 2004
Krqagyzzz wrote: Som vanligt alltså. Jag börjar starkt misstänka att Arbetsförmedlingens huvuduppgift är att bryta ner folks hopp. Jag tror aldrig jag har hört någon som fått jobb via Arbetsförmedlingen (nästan iaf). Jobb får man genom kontakter och vänner.
Friåret är en stor bidragande orsak. Min mamma jobbar på arbetsförmedlingen och hon menar på att hälften av deras tid går åt till att förmedla friår inte till att fixa jobb.
Själv ska jag börja på datorteket imorrn..Ta datakörkort..
Tråkigt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 5, 2001
ilg@dd wrote: Själv ska jag börja på datorteket imorrn..Ta datakörkort..
Tråkigt.
Om det är samma som jag fick göra i lumpen så är det totalt meningslöst.
Man ska svara på frågor som "Under vilken meny i Word hittar man infoga?"
Man fick inte ens använda programmet när man gjorde provet 😛
Sardaukar wrote: [quote=ilg@dd]Själv ska jag börja på datorteket imorrn..Ta datakörkort..
Tråkigt.
Om det är samma som jag fick göra i lumpen så är det totalt meningslöst.
Man ska svara på frågor som "Under vilken meny i Word hittar man infoga?"
Man fick inte ens använda programmet när man gjorde provet 😛
Gjorde och klarade alla utom en modul för några år sen, missade lite på databaser i Excel, och hann inte göra om det..
Personligen tror jag inte jag har någon nytta av datakörkort, jag är mest för hårdvara.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)