March 27, 2003
Träffade en tjej för lite mer än en månad sedan. Vi kan kalla henne Lisa.
Allt har varit frid o fröjd och jag gillade verkligen henne.
I fredags skulle hon på en fest och jag till några polare, inget konstigt me det. Efter ett tag ringer hon o vill att jag ska komma dit. Jag kollar färdigt på filmen o sen åker jag dit.
Eftersom jag inte hittar (eller känner den person där festen äger rum) ber jag Lisa komma ut o möta mig, hon gör det o hjärtat slår lite extra när hon kommer. (Som det ska va med andra ord).
Kommer in och hälsar på hennes kompisar (som jag typ aldrig träffat innan), alla är snälla och så plötsligt står där en tjej snygg som fan. Hon börjar snacka me mig (Lisa hela tiden vid min sida) och jag me henne... Vi kan kalla henne Emma.
Sen var det dags för mig o Lisa att åka hem. Alla hennes kompisar (inkl. Emma) vill såklart åka med. Det tar tid innan alla samlat ihop sina grejer och sagt hejdå och undertiden går jag o Emma ut till bilen. Inget händer (om ni fattar uttrycket, vet inte ens om hon känner nått för mig) men vi snackar och hon är jäkligt snäll....
När jag kommer hem inser jag ju det jag borde fattat direkt, jag är kär i Emma.. Jag vet inget om henne mer än var hon bor (lämnade henne där) och vad hon heter....
Hon känner säkert ingenting för mig, hon har kanske pojkvän, jag vet inte... Nu har jag inte lyckats sluta tänka på henne sen i fredags och jag har inte snackat med Lisa sedan i fredags.
Så, detta var en utav de första "skriva-av-sig-trådarna" från min sida..
Har du några tips på vad jag ska ta mig till? 😕
January 6, 2004
Du får inte tänka så =), Man kan inte få dem man tittar på. Man går efter kontakt och gemenskap. Du får lära känna Lisa lite mer och bli bra kompis till henne så småningom så kommer du även lära känna Emma.
Eller så kan du helt enkelt tala ut , skicka denna länk/inlägg till dem så får dem själva läsa hur du känner för dem =).
March 27, 2003
Lakszen: Det sista var ett bra förslag. Får se om jag vågar....
SuperNova: Men jag vet inte va Emma kände (och känner) för mig... Om jag visste att hon gillade mig (och ville hoppa upp på huven) finns inget problem, då hade det hänt och jag hade sluppit ta snacket me Lisa... 😉
Men nu är det inte så...
November 22, 2001
Undrar varför det alltid blir sådär?
Har själv varit med om det flera gånger, man träffar någon o så vips finns det massa alternativ.
Jag vet inte hur mycket du träffat "lisa", men tänk såhär.
Blir hon helt ointressant så fort du får lite span på en annan tjej kommer det troligen inte hålla iaf.
Fast har du inte träffat henne så mycket kan det ju vara en bra ide att ge henne en chans innan du sniffar vidare.
July 18, 2003
Beror helt på vad du är ute efter och hur gammal du är / dem.
Om du är ute efter ett seriöst förhållande som skall stå sig i evighet är det ju självklart, gå efter emma 😛 Typ bjud ut henne på bio eller något, men gör fan slut med lisa först...
Om du är lite "ung och trallar omkring" och är ute efter något så seriöst (ok, snackar inte giftemål här) så tycker jag du skall lära känna lisa bättre, och därefter göra bedömningen om du skall köra på henne eller offra en blomma för att få en bukett...
Om du är ute efter ett snabbt förhållade så ta fan lisa 😛
Eller om du är en elak person så dejtar du bägge samtidgt :), men det verkar lite svårt i detta fall... då dem känner varandra...
Jag skulle personligen inte stått ut med att vara med en människa och vilja ha en annan...
som någon här på nh i någon gammal tråd... "Flickor kommer flickor går, men en polare består " 🙂
Edit: Själv har man haft tur, träffade klockrent på en gång och är idag 18 år (fyllde år i förgår) förlovad med värdens snällaste tjej, (som jag dessutom har lärt åka snowboard nu 😛 ) Så jag har inte haft sådana problem, man har många kompisar som har...
September 5, 2001
Adam wrote: Tack för ditt svar hawkie!
Tanken har slagit mig men det är så j**la svårt. Så länge jag känner så här vill jag inte träffa Lisa. 🙁
Yes, ingen har sagt att det ska vara lätt. Ta lite ledigt från Lisa då och Emma. Med Lisa har du lite säkerhet, Emma vet du ju inget om förutom att hon är het. Ta Lisa och var glad så ger du Emma mitt nummer.
Och tala INTE ut för då sitter du här med en ny tråd!
March 27, 2003
Ni har fått uppfattningen att jag kan välja... Hade det varit så hade jag "valt" Emma och varit elak mot den andra... Men nu är det inte så... Jag vet ju inte ett skit om Emma och jag tror inte (vet inte) om hon ens tänkte på mej eller om hon bara kallpratade...
Om dom inte känt varandra hade allt varit lättare...
1 Guest(s)