July 14, 2002
So, when Adam and Eve were in the Garden of Eden, if you go for all these fairy tales, that "evil" woman convinced the man to eat the apple, but the apple came from the Tree of Knowledge. And the punishment that was then handed down, the woman gets to bleed and the guy's got to go to work, is the result of a man desiring, because his woman suggested that it would be a good idea, that he get all the knowledge that was supposedly the property and domain of God. So, that right away sets up Christianity as an anti-intellectual religion. You never want to be that smart. If you're a woman, it's going to be running down your leg, and if you're a guy, you're going to be in the salt mines for the rest of your life. So, just be a dumb fuck and you'll all go to heaven. That's the subtext of Christianity.
-- Frank Zappa
July 17, 2002
Lysande.
Lite som ett citat jag har här från andra Moseboken:
"Den som icke vill ingå i Kristi församling skall snöpas."
Snöpas = kastreras.
Lite roligt... Det står också att man får slå ihjäl en tjuv om han gör inbrott i ens hem, men inte om solen har gått upp, för då står man i blodsskuld till honom. Så det kan bli... =)
November 4, 2001
Voodoozzz wrote: [quote=whoracle]citat från nån på gtiklubben tror jag..
Om två negrer får barn i sverige, är då barnet svenskt??
i såfall, om två katter får ungar i ett stall är det då en häst??
(inget illa om negrer..)
Och vad var det roliga?
Vem sa att det skulle vara roligt? Det var inget skämt...
September 12, 2001
whoracle wrote: citat från nån på gtiklubben tror jag..
Om två negrer får barn i sverige, är då barnet svenskt??
i såfall, om två katter får ungar i ett stall är det då en häst??
(inget illa om negrer..)
Nejdå...
jag håller helt och hållet med...detta så kallade skämt var verkligen inte lyckad.
December 26, 2001
abishai wrote: men som om dina föräldrar var i frankrike när du föddes är du fransk då?
hmm.....JA om de har franskt medborgarskap. Om de inte har medborgarskap och bara är på semester så är ju barnet svenskt eller vars man nu kommer ifrån. Men jag tror inte whoracle menade att "negerna" var på semester i sverige.....
August 7, 2001
sedan så finns det ju en viss skillnad på vilken "ras" man är av och vart man bor i världen. En kattunge får ju inte en hästs genetiska uppsättning bara för att den föds i ett stall, men jag kan tänka mig att om en katt blir uppfostrad av hästar så skulle den nog tro att den var en häst 🙂
September 13, 2001
Måste faktiskt säga att jag inte alls tycker att citatet var någe vidare.
Förvisso är ju Zappa kung och vår tids Mozart, men det är en väldigt trångsynt syn på kristendomen har har här.
Jag menar du kan vrida och vända på allt och bara visa dom dåliga sidorna, men jag förstår om detta tilltalar pubertala småpojkar som gör allt för att förneka någon form av gudstro bara för att verka häftiga. Trots detta kommer ni att sitta där i konfirmandbänken för att "bekräfta er tro", och jo jag vet att ni bara gör det för att få en moppe av mor och far.
November 29, 2001
För att summera:
"Atheism is a non-prophet organisation"
DET är ett bra citat. 😛
Gillar ni christianybashing ska ni lyssna på George Carlin (samma kille som lagt citatet ovan), jag delar inte hans förakt men han är rolig som fan just på grund av sin delivery. 🙂
Kan lägga upp några wma-filer med honom om någon är sugen.
Mer Carlin vs religion:
"I would never want to be a member of a group that has a dead guy nailed to two pices of wood as a symbol."
"We created god in our own image and likeness."
"I'm completely in favor of the separation of Church and State. My idea is that these two institutions screw us up enough on their own, so both of them together is certain death."
"I have as much authority as the pope, I just don't have as many people who believe it."
Och en klassiker:
"If God is so powerful, can He make a rock that is so heavy that He Himself can't lift it?"
1 Guest(s)