July 16, 2001
Dags för en liten undersökning här, det sker ju så sällan 😀 I alla fall, vilken bok/serie är den bästa inom fantasy enligt dig? Själv måste jag ju absolut säga Sagan om draken, har läst de böcker som finns först på svenska sen på engelska, de är ju bara underbara... (nu blir man väl flamad om att Sagan Om Ringen är så j**la bäst) sen måste jag fråga hur många som läst SOR bara för att första filmen ska komma nu snart??
July 21, 2001
Den bästa fantasy bok jag någonsin läst är Liftarens Guide till Galaxen. Självklart på engelska fast jag kan inte stava namnet på engelska så det fick bli på svenska. Jag har iof också läst skiten på svenska fast det är ju på orginalspråket som den gör sig bäst!
Sen att det är den enda fantasybok jag någonsin läst eftersom jag hatar fantasy efter den boken hör väl igentligen inte hit.
April 2, 2001
June 15, 2001
Tjo Johan!
Så du har hittat hit?
Tolkiens verk är det ännu ingen som har slagit. Men Sagan om Drakens återkomst är en JÄVLIGT bra serie. Synd dock att han tar sån tid på sig att skriva klart den. Är uppe i bok 17/18... *sigh*jag börjar tröttna på att vänta på nästa.
Sen har vi David Eddings alla böcker. Jävligt stabilt författare. Synd att han har en benägenhet att upprepa sig hela tiden bara.
Jämför Spjuthök med Belgarion. Inte personerna utan hela historierna. Blir bara en ända stor upprepning. Annars skriver han så förbannat bra. Beldin är klart en av de coolaste karaktärerna skapade i en bok
Finns ganska mkt dålig fantasy me. Katherin Kerr .. rättstavat? .. Mycket usla böcker. Hoppade i tiden så man fick ont i huvvet. Fick bläddra tillbaka 70 sidor för att kolla vad nån snubbe hette för 300 år sedan.
Kan inte gå igenom all fantasy jag har läst.. Inte för att jag inte vill. Tids problem. måste ju jobba med
[ Detta Inlägg ändrades av: gorka den 2001-12-12 08:30 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: gorka den 2001-12-12 08:31 ]
June 24, 2001
Jo Eddings Serie om Belgarion e fruktansvärt bra. Även hans andra serie om Spjuthök e väl rätt ok, men om man tänker efter så e de en enda stor upprepning som någon nämde. Men Robert Jordans serie om Drakens återkomst slår alla Eddings böcker med hästlängder. Både i variation och författarskap.
August 21, 2001
Även jag gillar Eddings skarpt.. tycker de är lagom lättlästa, lämpar sig bra för läsning under ett nattpass på jobb..
Visst, hans upprepningar kan jag väl hålla med om men de kan jag stå ut med...
Tolkien, visst, superb författare, skapare av all fantasy, men varför stanna i utvecklingen där och inte våga ge andra en chans..
Jag älskar fantasy, älskar sagor.. tycker om att mysa sig in i en annan värld än den vi nu olyckligtvis råka befinna oss i ..
2 Guest(s)