Får Bredbandsbolaget till nyår/början av året!!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Får Bredbandsbolaget till nyår/början av året!!
XZZ
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 9, 2002 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Yes, äntligen så går en dröm i uppfyllelse.
Jag kommer att få riktigt bredband, 10Mbit (både för ingående och utgående trafik).
Bredbandsbolaget håller på att dra kablar 100-200 meter utan för mig, vilket skall vara klart om en ca 5 månader, alltså till nyår/ början av nästa år. Vi har skrivit på ett avtal.
Detta till priset 329:-/månad, vilket är lägre än för Telia ADSL.

På Bredbandsbolagets hemsida står det att nätet även går att byggas ut för 100Mbit utan större problem och ingrepp. Är det någon som vet om man kan få 100Mbit som vanlig privatkund också, skulle gärna betala mer för högre hastighet.

Men har ni hört att Telia ComHem börjat erbjuda sina kunder 1Mbit via sitt kabeltv-nät, en fördubbling. Det är det man vetat hela tiden. Telia har medvetet legat lågt med sina hastigheter och på så sätt erhålla så mycket pengar som möjligt, även fast folket klagar högljutt. Det är typiskt Telia, kör sitt eget race hela tiden. Men det är oandra sidan ett medvetet och strategiskt drag från Telia, att vänta. Att hålla ned hastigheten och sedan höja successivt. På så sätt ser 1Mbit mycket ut.

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 606
181901
July 9, 2002 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

ComHems 1 megabits suger pung , har ca 7 polare som har det , kazzt so´m fan.

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
181963
July 9, 2002 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

det lokala energibolaget i stan där jag bor håller på att lägga bredband som blir klart i september och hos dom kan man "betala för önskad hastighet" smile
grundhastigheten på deras uppkoppling är 10mbit sen kan man som sagt betala för mer.
men jag kommer nöja mig med 10mbit tror jag.

CyberPete
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 351
182124
July 10, 2002 - 5:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag får osså BBB snart.. Har kunnat få det sen jul 2001 men har inte orkat byta lght(min hyrevärd ville inte ta bbb) men bestämde mig i juni att ta det men tänkte inte på att det var 3 månaders uppsägning på denna lght så det e bara vänta... Ska bli skönt när man väl får det ...

(-::grove^hand::-)
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 340
183090
July 14, 2002 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-07-09 17:30, gillbert wrote:
det lokala energibolaget i stan där jag bor håller på att lägga bredband som blir klart i september och hos dom kan man "betala för önskad hastighet" smile
grundhastigheten på deras uppkoppling är 10mbit sen kan man som sagt betala för mer.
men jag kommer nöja mig med 10mbit tror jag.

Här där jag bor kommer det också 10mbit från vårat lokala energibolag.

Kostar 225kr i månaden om man tecknar avtal på ett halv år

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 287
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL