November 28, 2001
Yes, äntligen så går en dröm i uppfyllelse.
Jag kommer att få riktigt bredband, 10Mbit (både för ingående och utgående trafik).
Bredbandsbolaget håller på att dra kablar 100-200 meter utan för mig, vilket skall vara klart om en ca 5 månader, alltså till nyår/ början av nästa år. Vi har skrivit på ett avtal.
Detta till priset 329:-/månad, vilket är lägre än för Telia ADSL.
På Bredbandsbolagets hemsida står det att nätet även går att byggas ut för 100Mbit utan större problem och ingrepp. Är det någon som vet om man kan få 100Mbit som vanlig privatkund också, skulle gärna betala mer för högre hastighet.
Men har ni hört att Telia ComHem börjat erbjuda sina kunder 1Mbit via sitt kabeltv-nät, en fördubbling. Det är det man vetat hela tiden. Telia har medvetet legat lågt med sina hastigheter och på så sätt erhålla så mycket pengar som möjligt, även fast folket klagar högljutt. Det är typiskt Telia, kör sitt eget race hela tiden. Men det är oandra sidan ett medvetet och strategiskt drag från Telia, att vänta. Att hålla ned hastigheten och sedan höja successivt. På så sätt ser 1Mbit mycket ut.
July 8, 2001
det lokala energibolaget i stan där jag bor håller på att lägga bredband som blir klart i september och hos dom kan man "betala för önskad hastighet"
grundhastigheten på deras uppkoppling är 10mbit sen kan man som sagt betala för mer.
men jag kommer nöja mig med 10mbit tror jag.
June 18, 2001
Jag får osså BBB snart.. Har kunnat få det sen jul 2001 men har inte orkat byta lght(min hyrevärd ville inte ta bbb) men bestämde mig i juni att ta det men tänkte inte på att det var 3 månaders uppsägning på denna lght så det e bara vänta... Ska bli skönt när man väl får det ...
August 23, 2001
On 2002-07-09 17:30, gillbert wrote:
det lokala energibolaget i stan där jag bor håller på att lägga bredband som blir klart i september och hos dom kan man "betala för önskad hastighet"
grundhastigheten på deras uppkoppling är 10mbit sen kan man som sagt betala för mer.
men jag kommer nöja mig med 10mbit tror jag.
Här där jag bor kommer det också 10mbit från vårat lokala energibolag.
Kostar 225kr i månaden om man tecknar avtal på ett halv år
2 Guest(s)