November 18, 2003
Men jag tycker ändå inte att det borde ha blivit så drastiska åtgärder som böter och domstol och liknande.
Jag kan nog komma på många bättre sätt att slösa de pengarna på, dem som anmälde kan ju inte påstå att det är helt rätt att bara visa sina högra makt på det sättet.
vet att lagen säger så men jag tycker det är fel!
March 3, 2004
D3mpa wrote: Men jag tycker ändå inte att det borde ha blivit så drastiska åtgärder som böter och domstol och liknande.
Jag kan nog komma på många bättre sätt att slösa de pengarna på, dem som anmälde kan ju inte påstå att det är helt rätt att bara visa sina högra makt på det sättet.vet att lagen säger så men jag tycker det är fel!
Det verkar ju som att han hade valet att ta bort uppgifterna eller bli åtalad. Så lite "självförvållat" är det ju.
June 18, 2001
Grejen är att han har inte skrivit en uppgift som också råkar finnas med i deras material, ej heller har han inspirerats av några av deras uppgifter. Nej, han har plockat hela deras material och återgivit det i sin helhet på sin sida.
Ungefär som att lägga ut nationalencyklopedin och hävda att ord inte kan ha upphovsrätt.
July 13, 2002
EDIT: Efter att ha läst vidare på sidan så verkar det som om han haft ett val och att kopieringen var mera omfattande än en vanlig andragradsfunktion. Och även om regelrätt kopiering är olagligt kan jag inte hjälpa att hålla på den som bara ville sprida matematiska kunskaper... även om jag håller med om att han inte kan få publicera andras hela verk på sin sida.
Det där är det SJUKASTE jag läst på länge!!!! Hur i hela friden kan man ta copyright på en andragradsfunktion? Är de helt dumma i huvudet eller??? Blir så jävla arg så jag vet faen inte vad jag ska göra...
Det här måste ju ut till nyheterna, svt vafaen som helst, e ju helt jävla otroligt!!! :banghead: :burn: :burn: :burn: :burn: Det där är ju matematiska problem som funnits i faen tusen år!? Som att jag skulle gå och ta copyright på meningen "Karl den tolfte dog år 1718"!
Nu har jag iofs inte sett alla problem som han hade lagt upp men att de som hade skrivit problemen inte skötte det privat är helt barockt...
1 Guest(s)