Får de aldrig nog!!!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Får de aldrig nog!!!
D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
sp_UserOfflineSmall Offline
1043777
May 22, 2006 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Men jag tycker ändå inte att det borde ha blivit så drastiska åtgärder som böter och domstol och liknande.
Jag kan nog komma på många bättre sätt att slösa de pengarna på, dem som anmälde kan ju inte påstå att det är helt rätt att bara visa sina högra makt på det sättet.

vet att lagen säger så men jag tycker det är fel!

Aelrik
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
1043781
May 22, 2006 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: Men jag tycker ändå inte att det borde ha blivit så drastiska åtgärder som böter och domstol och liknande.
Jag kan nog komma på många bättre sätt att slösa de pengarna på, dem som anmälde kan ju inte påstå att det är helt rätt att bara visa sina högra makt på det sättet.

vet att lagen säger så men jag tycker det är fel!

Det verkar ju som att han hade valet att ta bort uppgifterna eller bli åtalad. Så lite "självförvållat" är det ju.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1043783
May 22, 2006 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Grejen är att han har inte skrivit en uppgift som också råkar finnas med i deras material, ej heller har han inspirerats av några av deras uppgifter. Nej, han har plockat hela deras material och återgivit det i sin helhet på sin sida.

Ungefär som att lägga ut nationalencyklopedin och hävda att ord inte kan ha upphovsrätt.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
1044629
May 26, 2006 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

EDIT: Efter att ha läst vidare på sidan så verkar det som om han haft ett val och att kopieringen var mera omfattande än en vanlig andragradsfunktion. Och även om regelrätt kopiering är olagligt kan jag inte hjälpa att hålla på den som bara ville sprida matematiska kunskaper... även om jag håller med om att han inte kan få publicera andras hela verk på sin sida.

Det där är det SJUKASTE jag läst på länge!!!! Hur i hela friden kan man ta copyright på en andragradsfunktion? Är de helt dumma i huvudet eller??? Blir så jävla arg så jag vet faen inte vad jag ska göra...

Det här måste ju ut till nyheterna, svt vafaen som helst, e ju helt jävla otroligt!!! :banghead: :burn: :burn: :burn: :burn: Det där är ju matematiska problem som funnits i faen tusen år!? Som att jag skulle gå och ta copyright på meningen "Karl den tolfte dog år 1718"!

Nu har jag iofs inte sett alla problem som han hade lagt upp men att de som hade skrivit problemen inte skötte det privat är helt barockt...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 95
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL