January 23, 2016
Jag vill koppla min dator till tv skärmen via hdmi kabel men det blir svart på skärmen och står att det inte finns någon videosignal. Vill minnas att det har fungerat förut men då minns jag inte hur jag gjorde. Har prövat alla videoinställningar, hdmi 1, hdmi 2 och hdmi sida. Det finns bara ett hdmi uttag till datorn och jag har även prövat starta om datorn/tvn, dragit ur sladden och in etc. Ingenting fungerar, det kommer heller inte upp någon notifiering på datorskärmen när jag sätter i kabeln i datorn.
Tv: PHILIPS Q552.1E-LA
Pc: Windows 7, NVIDIA GeForce GTX 670
January 23, 2016
August 18, 2003
Jag gissar på att du inte ställt in laptopen på extend alternativt duplicate display. Vissa laptops har ett kortkommando för detta men annars hittar du instruktioner för windwos 7 här https://support.microsoft.com/...../kb/976064
January 23, 2016
August 18, 2003
Hmm vet inte varför jag fick för mig att det var en laptop my bad... men hursom om windows inte ser tv:n som en skärm har du mer allvarliga problem.
Om det har fungerat förut är glappkontakt en möjlighet så har du en annan kabel att testa med är det en bra början. Sitter problemet i datorns kontakt är det dock inte så mycket du kan göra åt tyvärr.
Bara för att utesluta problem med windows skulle jag även testa ominstallera grafikkorts drivrutiner, tveksamt om det gör någon skillnad men enkelt att testa och man vet aldrig.
January 23, 2016
drizzit;1298806 wrote: Hmm vet inte varför jag fick för mig att det var en laptop my bad... men hursom om windows inte ser tv:n som en skärm har du mer allvarliga problem.
Om det har fungerat förut är glappkontakt en möjlighet så har du en annan kabel att testa med är det en bra början. Sitter problemet i datorns kontakt är det dock inte så mycket du kan göra åt tyvärr.
Bara för att utesluta problem med windows skulle jag även testa ominstallera grafikkorts drivrutiner, tveksamt om det gör någon skillnad men enkelt att testa och man vet aldrig.
Kabeln är splitterny och har även testat med en annan. Drivrutinerna för grafikkortet är helt uppdaterade
August 18, 2003
January 23, 2016
1 Guest(s)