Får kroppen verkligen bete sig såhär?! Paniiiik!!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Får kroppen verkligen bete sig såhär?! Paniiiik!!
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 4, 2004 - 9:46 am
sp_Permalink sp_Print

Nu sitter jag här med en fet jävla muskelfästesinflammation i höger axel, och då jag ska ta mina dunderpiller (Suppositorie Ketogan 10 mg) som i vanliga fall får dig att börja svammla och se saker medans smärtan försvinner så händer inget...
Om jag skulle ge vem som helst av er här som inte går på fast medicinering av liknande ämnen ett sådant så skulle ni tuppa av på plats efter ca 15 minuter...

Det är fan livsviktigt för mig att smärtstillandet fungerar, jag kommer att få magsår om jag måste ha ont tills det går över av sig själv!
Jag blir ju inte ens påverkad psykiskt, inget av den där härliga avslappnade känslan, jag kunde lika gärna ha kört upp en vanlig järndank i röven och uppnått samma effekt!

Jag har ringt läkarna och undrat vad som pågår, men de säger att de inte har något svar... Förra gången jag hade ont nånstans fungerade de lika bra som alltid, men nu är det tvärnit!

Hjälp ffs, livsfarligt för mig att ha såhär ont utan smärtstillning! Är det NÅN som har en aning om vad det är som pågår? Är det nått ämne som tar ut det andra etc?!

Jävligt desperat att fråga sånt här på ett hårdvaruforum, men om nån har en idé om vad det kan vara så skulle jag vara denne evigt tacksam om det hjälpte mig att ställa saker till rätta!

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
738066
October 4, 2004 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Tror inte det är många på NH som kan molekylärbiologi eller vad det är.

Min tanke är att du använt det tillräckligt mycket och kroppen inte reagerar på medicinen?

Callister
Member
Medlem
738071
October 4, 2004 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Okej jag frågade morsan och...

Känner du av svettningar, höga kroppstemperaturförändringar (Dysautonomi)? Isf kanske det har hänt något med det anatomina nervsystemet och därav känner du fortfarande smärtan?

Vad jag förstodd iaf..

CoLiC
Member
Medlem
738072
October 4, 2004 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Tror inte det är många på NH som kan molekylärbiologi eller vad det är.

Min tanke är att du använt det tillräckligt mycket och kroppen inte reagerar på medicinen?

Jag vet, men det är värt ett försök, andra kanske har haft samma problem med andra mediciner...

Det är omöjligt förövrigt, det har gått 3 månader sedan jag tog ett senast.

CoLiC
Member
Medlem
738074
October 4, 2004 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Okej jag frågade morsan och...

Känner du av svettningar, höga kroppstemperaturförändringar (Dysautonomi)? Isf kanske det har hänt något med det anatomina nervsystemet och därav känner du fortfarande smärtan?

Vad jag förstodd iaf..

Nej, jag känner mig helt normal förutom att musklerna i min högra axel brinner... Men saken är att jag ska bli HÖG också, det felar aldrig, och jag blir inte det minsta påverkad...

Callister
Member
Medlem
738076
October 4, 2004 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Har ingen aning, läkarna borde veta isf 😕

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
738079
October 4, 2004 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Ta fler piller... wink

Callister
Member
Medlem
738080
October 4, 2004 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Säker att du stavade rätt på medicinen nu, kan kolla upp medicinens huvudsakliga verkämnen och kolla om de är i konflikt med något..

Edit:
Hittade lite. 😀
Har du tagit sömntabletter eller antidepressiva så funkar det inte så bra ihop tydligen 🙂

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
738082
October 4, 2004 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Hjälp ffs, livsfarligt för mig att ha såhär ont utan smärtstillning!

Ditt minsta problemet är väl att du faktiskt har ont, det är ju normalt vid fysisk skada, det STÖRSTA problemet du har (som kan vara farligt eller ett tecken på dylikt) är väl att du har utveklat en tolerans emot medicinering/droger. Det betyder att du har käkat en del "skit" i dina dagar. Folk som blir toleranta mot vanlig värkmedicin har ju tagit det så mycket att de borde oroa sig mer för allt de har förgiftat kroppen med, än att faktiskt försöka lindra *symptomen* av deras sviter.

(modern medicin bygger till 90% på att ta bort symptom, inte att bota en sjukdom)

Callister
Member
Medlem
738084
October 4, 2004 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

desdecado wrote: [quote=CoLiC]Hjälp ffs, livsfarligt för mig att ha såhär ont utan smärtstillning!

Ditt minsta problemet är väl att du faktiskt har ont, det är ju normalt vid fysisk skada, det STÖRSTA problemet du har (som kan vara farligt eller ett tecken på dylikt) är väl att du har utveklat en tolerans emot medicinering/droger. Det betyder att du har käkat en del "skit" i dina dagar. Folk som blir toleranta mot vanlig värkmedicin har ju tagit det så mycket att de borde oroa sig mer för allt de har förgiftat kroppen med, än att faktiskt försöka lindra *symptomen* av deras sviter.

(modern medicin bygger till 90% på att ta bort symptom, inte att bota en sjukdom)

Colic har en sjukdom som gör att blodet inte kan levra sig så värkisar är en viktig tillvaro i hans liv har jag förstått. (Sorry Colic om jag avslöjar för mkt om dig). 🙂
Om han tog det för 3 månader sen är det rätt uteslutet att han ska vara tolerant, kolla på obelix som tar varje dag och inte är tolerant, än. 🙂

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
738088
October 4, 2004 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Var en man & inte en mes & tål smärtan! =)
Skämt åsido. Dricker du mycket kaffe? Kaffet kan ta bort verkan av smärtstillande m.m

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
738090
October 4, 2004 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Har ingen aning, läkarna borde veta isf 😕

Ja ring till sjukhuset och fråga ? wink

CoLiC
Member
Medlem
738094
October 4, 2004 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

desdecado wrote: [quote=CoLiC]Hjälp ffs, livsfarligt för mig att ha såhär ont utan smärtstillning!

Alltså du vet inte hur ont jag har då det smäller till såhär, magsår för mig är ingen höjdare kan jag lova, dessutom spyr jag upp all mat jag får i mig av smärtan, det enda som lindrar är att sitta framför datorn i lite speciella ställningar.

Och ja, jag har nog tagit mer skit än er alla tillsammans i mitt liv... Avverkat 7-8 olika sorters smärtstillanden under 19 år + en massa annat som inte är bra för kroppen i längden.

Det är inte att jag inte blir påverkad av pillret jag är mest rädd för, det är min mage som tar stryk av stressen...

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
738097
October 4, 2004 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Kontakta snubben nere på torget och hör vad han kan ha för mirakelpiller.

CoLiC
Member
Medlem
738101
October 4, 2004 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: Kontakta snubben nere på torget och hör vad han kan ha för mirakelpiller.

Det jag vill ha nu kommer inte i pillerform... 😉

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
738166
October 4, 2004 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Hey! Mr. Tambourine Man, play a song for me,
I'm not sleepy and there is no place I'm going to.
Hey! Mr. Tambourine Man, play a song for me,
In the jingle jangle morning I'll come followin' you.

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
738168
October 4, 2004 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=desdecado][quote=CoLiC]Hjälp ffs, livsfarligt för mig att ha såhär ont utan smärtstillning!

Colic har en sjukdom som gör att blodet inte kan levra sig så värkisar är en viktig tillvaro i hans liv har jag förstått. (Sorry Colic om jag avslöjar för mkt om dig). 🙂
Om han tog det för 3 månader sen är det rätt uteslutet att han ska vara tolerant, kolla på obelix som tar varje dag och inte är tolerant, än. 🙂

Jo, jag vet det dära, men det förtar inte faktum att smärtan fortfarande är symptom och inte ett sjukdomstillstånd. Sen har vi alla olika smärttrösklar och det går INTE att säga "jag har mer ont än alla er tillsammans" för en person kan aldrig relatera till andra personers smärttrösklar. Det som vissa skrattar åt blir andra sängliggandes av.

AarJay
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1056
738174
October 4, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC, trist med sjukdomen... och dina symptom verkar helt enkelt hemska... alla här med känslor anser jag borde tycka synd om ditt tillstånd förutsatt att du inte blir arg om folk tycker synd om dig...

man kan ju aldrig ro för att man fått lite halv-fel lott här i livet, man får göra det bästa av de... 😉
du kanske bör försöka göra så minimalt antal ansträngande saker som möjligt, kanske du borde ta en lokal-bedövning på just det område det gör ont...? salva brukar fungera, vet inte om man kan köpa de utanför apoteket, men jag råder dig att prova om dina värkisar inte fungerar 😉 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
738283
October 4, 2004 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Lider med dig, ColiC. Fick gå ganska länge på smärtstillande innan jag fick operera mig och jag blev tillslut mer eller mindre immun mot de flesta smärtstillande medel du kan köpa utan recept och del du behöver recept för och det är nog tyvärr vad som hänt dig (igen). Pillrena har inte samma effekt längre tyvärr 🙁

(och ja jag pluggar biomedicin ;-))

//Andreas

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
738286
October 4, 2004 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Gå till en läkare istället för att ringa.
Lär ju vara rätt så ganska mycket bättre.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 85
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL