får man inte längre se ut som man vill?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
får man inte längre se ut som man vill?
oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 15, 2004 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

blir så trött på dessa program som gör om en...."styling akuten, fab 5, fab 5 Sverige"....

varför kan dom inte sända något annat istället för sånt skit...
verkar juh som att dom försöker ändra på svenska befolkningen....man får inte se ut som man vill längre....

blir så förbannad när man hör typ
"omg du har inte armani kläder på dig"

fan att man inte ens skall kunna sätta på tvn på morgonen utan att bli uppretad... 👿

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
596976
April 15, 2004 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

mm.. samma tanke har passerat igeom huvudet mitt ett par gånger. Detta gäller väldigt mycket den äldre delen av vår befolkning. När tex jag och min mamma åker bil så händer titt som tätt att hon utbrister, "Hur ser igentligen han/hon ut?". Min mamma litar inte på nångon som inte klär sig som hn tycker man skall klä sig. Jag tycker personligen att det är sak samma, självklart om det kommer fram en lodis som inte har tvättat varken sig själv eller de kläder han har på sig det senaste 5 åren så litar ju inte jag heller på honom till 100%. Detta beror ju inte mest på kläderna uten mer på lodisens sätt att bete sig.

oxiswoofer
Member
Medlem
596977
April 15, 2004 - 6:29 am
sp_Permalink sp_Print

sant...typ automatisk grejj i skallen som gör så att man inte litar på den personen...

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
596979
April 15, 2004 - 6:32 am
sp_Permalink sp_Print

TV vill skapa en bild för oss att man ska se lite feminim ut, kanske till och med lite gay? (får man ens använda det ordet numera?)
Jag tycker att man ska få klä sig hur man vill utan att bli påpekad att man inte följer trenden.
Även om fina kläder är att föredra så måste man ju inte överdriva.

oxiswoofer
Member
Medlem
596981
April 15, 2004 - 6:34 am
sp_Permalink sp_Print

håller med dig...det verkar juh vara så trendigt nu att vara gay...

tycker kläderna som säljs idag e ganska feminima....rosa o sånt... 🙄

Krqagyzzz
Member
Medlem
596983
April 15, 2004 - 6:34 am
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote: TV vill skapa en bild för oss att man ska se lite feminim ut, kanske till och med lite gay? (får man ens använda det ordet numera?)
Jag tycker att man ska få klä sig hur man vill utan att bli påpekad att man inte följer trenden.
Även om fina kläder är att föredra så måste man ju inte överdriva.

trenden går helt klart åt det hållet.

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
596985
April 15, 2004 - 6:43 am
sp_Permalink sp_Print

Kul om styling akuten, fab 5, fab 5 Sverige får behandla hela Sverige.. så ser alla identiska ut sen 🙂

Fab 5 Sverige är fan det värsta jag sett. Dom vill verkligen provocera, senaste sa någon
"OMG har du VAX i håret? Det försvann på 80-talet".
suck?

oxiswoofer
Member
Medlem
596986
April 15, 2004 - 6:45 am
sp_Permalink sp_Print

padda wrote:
"OMG har du VAX i håret? Det försvann på 80-talet".

hehe kom nu på en liten teori...regeringen har tagit fram dessa program för att få bort den stigande trenden om 70-80 tal som har börjat ploppa fram nu..dom vill få folket att bli mer framtidsriktad...

🙄

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
596987
April 15, 2004 - 6:48 am
sp_Permalink sp_Print

Dom vill väl försöka få alla tjejer att likna Brittan med kort kort eller inga kläder alls på sig. Och killarna ska väl ha så tajta tröjjor att man kan se musklerna genom dom.

Jag klär mig som jag vill och känner för det. Är inte beroende av någon stil eller mode och jag tycker att så bör det vara för alla.
Visst finns det säkert dom som tycker att det är snyggt men är det inte bara inbillning kanske?
Vem vet...

Det är skandal iaf

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
596989
April 15, 2004 - 6:54 am
sp_Permalink sp_Print

Skitprogram indeed. Är så tråkigt, men det värsta är dock när Sverige kontrar med en Svensk version av bög-akuten aka FAB5. Är ju enligt mig patetiskt. Förstår inte varför, program som Roomservice där man gör om folks hem tycker jag dock är bra. :]

Krqagyzzz
Member
Medlem
596997
April 15, 2004 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: Skitprogram indeed. Är så tråkigt, men det värsta är dock när Sverige kontrar med en Svensk version av bög-akuten aka FAB5. Är ju enligt mig patetiskt. Förstår inte varför, program som Roomservice där man gör om folks hem tycker jag dock är bra. :]

jo roomservice är bätte. Men tycker dock att alla de där programmen är lite elaka mot offren ibland.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
596999
April 15, 2004 - 7:30 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker ni lika illa om reklamaffischer med kläder?

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
597002
April 15, 2004 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Trenden är att vara metrosexuell, alltså bög överallt utom i sängen. 🙄

matsansan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1027
597005
April 15, 2004 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Personligen tycker jag att TV tappade det mesta i kvalitet då alla dessa förbannade dokusåpor började ploppa upp. Det är ingen handling i dem, snarare brist på det. Men visst, stylingprogram är ju faktiskt snäppet värre, de äcklar mig. Tror folk som är med i ett sånt program får rätt seriös kris sen efter någon månad när de inte känner igen sig själv alls.

Själv har man ju aldrig behövt brytt sig ett dugg om mode å så eftersom man är hårdrockare :)..Långhårig, mycket skägg, slitna patchade jeans å t-shirt -- tidlöst 🙂

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
597009
April 15, 2004 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=DiZi]Skitprogram indeed. Är så tråkigt, men det värsta är dock när Sverige kontrar med en Svensk version av bög-akuten aka FAB5. Är ju enligt mig patetiskt. Förstår inte varför, program som Roomservice där man gör om folks hem tycker jag dock är bra. :]

jo roomservice är bätte. Men tycker dock att alla de där programmen är lite elaka mot offren ibland.

I roomservice är det ju personerna som bor i tex lägenheten som själva bett om att få den omgjord... De går själva med på att inredaren har fått fria händer. Dessutom är ju Johnnie och Mattias förjäkla roliga 😉

Av någon anledning verkar svenska folket att tycka det är kul med förlöjligande program... big brother, fab5, tillsammans, fame factory, mm

Blä säger jag bara! :arg:

Krqagyzzz
Member
Medlem
597018
April 15, 2004 - 7:55 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=DiZi]Skitprogram indeed. Är så tråkigt, men det värsta är dock när Sverige kontrar med en Svensk version av bög-akuten aka FAB5. Är ju enligt mig patetiskt. Förstår inte varför, program som Roomservice där man gör om folks hem tycker jag dock är bra. :]

I roomservice är det ju personerna som bor i tex lägenheten som själva bett om att få den omgjord... De går själva med på att inredaren har fått fria händer. Dessutom är ju Johnnie och Mattias förjäkla roliga 😉

Av någon anledning verkar svenska folket att tycka det är kul med förlöjligande program... big brother, fab5, tillsammans, fame factory, mm

Blä säger jag bara! :arg:

jag förstår inte hur 5:an kan fortsätta sända BB, fattar de inte att BB drar ner dem i skiten?

riwa
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
597019
April 15, 2004 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Alla trender visar väl på att det är kläd och smink branchen som försöker få män att få komplex och konsumera mera av dessa varor för att känna sig som bra människor....
JAG VIKER MIG ALDRIG!!!

LightX01
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 472
597020
April 15, 2004 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Bigbrother blir bara sämre och sämre, skandal efter skandal. Hur kul är det igentligen att kolla på en kille som gråter? eller när dom går och pratar skit omvarandra, tycker man det är intressant bör man nog skaffa sig ett liv.

Först kommer alla nya program ideér på engelska sen görs dom om i sverige och blir ännu sämre.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
597028
April 15, 2004 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Trenden är att vara metrosexuell, alltså bög överallt utom i sängen. 🙄

Jag ser att du läst senaste numret av tofsen 🙂

Krqagyzzz wrote:
jag förstår inte hur 5:an kan fortsätta sända BB, fattar de inte att BB drar ner dem i skiten?

Tyvärr ger det ju tittarsiffror, så de tjänar ju på det.

Alla ni som klagar på att de gör si och så tittar ju uppenbarligen på programmen.

Krqagyzzz
Member
Medlem
597030
April 15, 2004 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Ogrebeast]Trenden är att vara metrosexuell, alltså bög överallt utom i sängen. 🙄

Jag ser att du läst senaste numret av tofsen 🙂

Krqagyzzz wrote:

Tyvärr ger det ju tittarsiffror, så de tjänar ju på det.

Alla ni som klagar på att de gör si och så tittar ju uppenbarligen på programmen.

självklart tittar man ibland när man inte har något bättre för sig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 263
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL