April 1, 2003
Shinji wrote:
Och bara så att ni vet: Det är inte invandrarnas fel att de varken kan eller vill anpassa sig till våra regler och normer... DET ÄR SOSSARNAS! 😉
mm..så sant! om sossarna kunde satsa lite mer på invandrarna skulle dom kunna annpassa sig. försöka ge dom bättre jobb än kiosker eller liknande. tvinga dem att dom skall lära grunden i svenska eller engelska, så dom skulle kunna klara sig på ett arbete.. osv..
November 26, 2002
oxiswoofer wrote: [quote=Shinji]
Och bara så att ni vet: Det är inte invandrarnas fel att de varken kan eller vill anpassa sig till våra regler och normer... DET ÄR SOSSARNAS! 😉
mm..så sant! om sossarna kunde satsa lite mer på invandrarna skulle dom kunna annpassa sig. försöka ge dom bättre jobb än kiosker eller liknande. tvinga dem att dom skall lära grunden i svenska eller engelska, så dom skulle kunna klara sig på ett arbete.. osv..
Det må vara så. Men det är inte bara regeringens fel. Alla har ett gemensamt ansvar för integrationen. Om alla svenskar går runt och smyghatar invandrare så spelar det ingen roll vad regeringen gör.
April 1, 2003
Öwall wrote: [quote=oxiswoofer][quote=Shinji]
Det må vara så. Men det är inte bara regeringens fel. Alla har ett gemensamt ansvar för integrationen. Om alla svenskar går runt och smyghatar invandrare så spelar det ingen roll vad regeringen gör.
tror inte alla svenskar smyghatar invandrare...jag älskar dem! om inte invandadrare hade funnits i sverige så hade jag inte funnits...Ja just det! min farsa är en invandrare 😀 känner många fler som inte hatar invandrare. varför skall man hata invandrare? det är juh uppförandet man kan hata.. jag själv hatar att vissa invandrare spriger omkring o rånar folk osv..men det gör svenskar åsså..så jag hatar dem åsså! tycker det är jävligt fel att man säger "många smyghatar invandrare.." säg istället "smyghatar vissa invandrars uppförande" 🙂
April 1, 2003
HELIX wrote: Ja, men din farsa kommer väl från ett "civiliserat" land? :p
Iran..har varit där..tycker dock inte det är så civiliserat! han kom för 20 år sedan..då satsade sverige på invandrarna..för han fick en fin utblidning..så nu kan han betala min hobby= datorer 😀
November 26, 2002
oxiswoofer wrote: [quote=Öwall][quote=oxiswoofer][quote=Shinji]
tror inte alla svenskar smyghatar invandrare...jag älskar dem! om inte invandadrare hade funnits i sverige så hade jag inte funnits...Ja just det! min farsa är en invandrare 😀 känner många fler som inte hatar invandrare. varför skall man hata invandrare? det är juh uppförandet man kan hata.. jag själv hatar att vissa invandrare spriger omkring o rånar folk osv..men det gör svenskar åsså..så jag hatar dem åsså! tycker det är jävligt fel att man säger "många smyghatar invandrare.." säg istället "smyghatar vissa invandrars uppförande" 🙂
Det är typ det jag menar. Vi måste acceptera invandrare för att de ska acceptera oss.
Jag tror att det är där det har gått fel från början. Om vi hade varit lite mer gästvänliga när invandringen började bli så omfattande så hade det nog sett helt annorlunda ut.
Läs här så ser du hur gästvänliga de är i Pakistan till exempel:
Länk
January 30, 2003
oxiswoofer wrote:
http://www.angelfire.com/space.....ndrare.swf
Hehe, träffade en såndär en gång. Ganska kul faktisk att käfta med honom.
(Men "en såndär" menar jag med hans uppförande.)
July 19, 2001
oxiswoofer wrote: [quote=HELIX]Ja, men din farsa kommer väl från ett "civiliserat" land? :p
Iran..har varit där..tycker dock inte det är så civiliserat! han kom för 20 år sedan..då satsade sverige på invandrarna..för han fick en fin utblidning..så nu kan han betala min hobby= datorer 😀
Åfan.. Hur kan dom kalla dig rasist om din farsa kommer från Iran?? 😛
Men då han har hög utbildning så måste han vara ganska smart och förstår sig på hur det svenska samhället funkar...
April 1, 2003
HELIX wrote: [quote=oxiswoofer][quote=HELIX]Ja, men din farsa kommer väl från ett "civiliserat" land? :p
Åfan.. Hur kan dom kalla dig rasist om din farsa kommer från Iran?? 😛
Men då han har hög utbildning så måste han vara ganska smart och förstår sig på hur det svenska samhället funkar...
bra fråga
mm..det fick han lära sig när han kom hit! :blink:
April 10, 2003
Grunden till att hat växer bland svenskar är att allt fler ser den demolering som sker av det svenska samhället, en demolering styrd av våra så kallade "folkvalda" i rikstan.
Det hela bättras ju inte specielt mycket av att vår vänster styrda regering sätter invandrare före den etnisk ursprungliga befolkningen.
PS. Att SD skulle ändra nått är ett skämt, för att ens kunnat komma så långt som dom har kunnat i dagens politiska system är på grund av att dom har backat på varenda av deras ursprungliga väsentliga punkter i parti programet. Med det måste man också göra för att ens bli insläppt i dagen dockysåpa kallad "politik" som bedrivs här i mitt land.
November 26, 2002
Tyrfing wrote: Grunden till att hat växer bland svenskar är att allt fler ser den demolering som sker av det svenska samhället, en demolering styrd av våra så kallade "folkvalda" i rikstan.
Det hela bättras ju inte specielt mycket av att vår vänster styrda regering sätter invandrare före den etnisk ursprungliga befolkningen.
Knappast. Du menar att folk ogillar invandrare bara för att de inser att det är regeringens fel? Det var det dummaste jag hört.
Det finns en anledning till att folk ogillar/hatar andra, och det är att de inte förstår varandra.
October 27, 2001
Öwall, nödvändig länk, sitter du ofta och läser serier? Du verkar leva i någon sådan luddig värld.
Regeringen gillar att ständigt dela upp invandrarna och de andra svenskarna, de behandlar invandrare som om de vore efterblivna små barn. Först när staten behandlar alla lika kan folket börja se annorlunda på saker och ting, så kom inte och dra dina konstiga teorier och drömmar om att inget är regeringens fel.
February 12, 2002
Nä allt är en konspiration av regeringen.. :cy: ( )
Håller med Övall:
Öwall wrote: Det finns en anledning till att folk ogillar/hatar andra, och det är att de inte förstår varandra.
Men då gäller det också att man vill förstå varandra..
Å då står jag fortfarande för att jag inte kommer att förstå alla de seder alla invandrare för med sig hit utan att jag anser att ska de vara här är det bara att anpassa sig... :arg:
Hedersmord och sånt är inget vi ska ha i mitt land. 👿
June 18, 2001
PaiN - Precis.
S.k. 'positiv' särbehandling är fel. Däremot har många rent generellt en jäv**** dålig syn på invandrare, vilket minskar deras chanser att lyckas få bra jobb osv. Jag vet inte hur en sådan idiotiskt mentalitet överhuvudtaget kan uppstå.
Apropå kultur: självklart ska invandrare få behålla sina kulturer så länge de följer svensk lag. Lika självklart är att de ska ha rätt att ha åsikter om det svenska systemet (åsikter som icke medborgare, reell makt med rösträtt som medborgare). Men allt hat och utnyttjande av våra 'slappa' lagar osv. är en helt annan sak.
October 28, 2002
håller inte med någon av er.
Det är bådas fel.
Men, det är ju iofs hos regeringen ansvaret ligger, dom borde ju fatta att det kommer bli lite kultur krockar och "oskiljaktigheter" när man slår ihop den ena bananrepubliken efter den andra med sverige.
men men...sosse sverige kommer nog va ett riktigt välfärds land om det fortsätter så här!!
Å andra sidan ska ju svenska folket kunna klara av att hantera lite oskiljaktigheter..ELLER? säker på att det inte är invandrarna som borde anpassa sig efter oss!?!? "ta seden dit man kommer".
Va enkelt det vore om alla achmeds bara kunde lära sig reglerna och inse att sverige inte är Iran.
så länge vi inte klarar av att integrera våra invandrare, släng ut dom. (inte dom som har gilitiga skäl att vara i sverige dock..)
November 26, 2002
Pain: Det är bara så att jag tycker att elftorserierna ofta gör en ruskigt bra parodi på samhället. Det är roligt också.
I övrigt: Visst, man måste ta seden dit man kommer. Men om vi har en sån inställning, och vägrar acceptera att de har annorlunda seder, så kommer inte de vilja integreras, och då skiter sig allt ändå.
October 17, 2002
Herrejävlar detta forumet är ju helt fucked up. Varför är det ingen som försvarar invandrarna? Utan drar alla över en kam.
Ni bara påstår att alla invandare lever på socialbidrag.
Varför är det bara invandrare som kör bussen, städar eller kör taxin?
Värsta skitjobben, men dom gör det ändå. Bör inte det säga nåt att ALLA inte är "pack". Varför måste läkare, lärare och annat högeskole folk göra såna jobb när dom människorna mycket väl behövs i deras respektive yrke??
Jag är själv invandrare och jag gillar fan inte vissa typer själv, men jag vet att alla inte är likadana. Jag har alldrig bråkat med "svenne" i mitt liv för det har aldrig behövs. Och jag har faktsikt mer svenskar som kompisar än invandrare.
Visst, kommer man till ett annat land så ska man uppföra sig, det bör man fatta. Men att säga att inga invandrare sköter sig är att vara den största grottmänniskan som finns!
3 Guest(s)