får man inte skämta längre??|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
får man inte skämta längre??
Zeus2K
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 94
sp_UserOfflineSmall Offline
322087
April 27, 2003 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

Ber om ursäkt.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
322094
April 27, 2003 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote:
Va enkelt det vore om alla achmeds bara kunde lära sig reglerna och inse att sverige inte är Iran.

så länge vi inte klarar av att integrera våra invandrare, släng ut dom. (inte dom som har gilitiga skäl att vara i sverige dock..)

Håller nästan med dig...

Jag tycker att om en person invandrat i vårat land och gör ett brott även efter att han fått socalbidrag och alla stöd han kan få eller fått hjälp med att anpassa sig och skaffa ett job men endå bryter våra lagar, då ska vi kasta ut denna person!!! 😡
För då anser jag att han missbrukat sin chans att anpassa sig och följa våra regler och inte längre har någon som helst rätt att stanna här.

Visst kan vi anpassa oss till viss del men visst är det vårat land? Vill de vara här är de de som ska göra den största anpassningen..

"De som bygger sitt hus på sand." :bok:

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
322132
April 27, 2003 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tyckte filmen var dålig, hur ska man veta om det är skämt eller inte?

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
322134
April 27, 2003 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

Visst skulle vi kunna kasta ut alla invandrare, men jag att de skulle resultera i att det blir ett ännu större gap mellan invandrare och andra svenskar.
När de fått visum och invandrarverket bestämt att de ska få stanna, så ska de få känna sig trygga och inte behöva gå runt och vara rädda för att åka ut. När de har fått sitt sitt medborgarskap är de trots allt svenskar. Om man ska kasta ut invandrare måste man också börja kasta ut svenskar, för först då blir de jämnliket. Jag tror inte att lösningen finns där, det är staten och svenska folket som måste ändra sin inställning och inte alltid se det som två läger.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
322151
April 27, 2003 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Visst skulle vi kunna kasta ut alla invandrare, men jag att de skulle resultera i att det blir ett ännu större gap mellan invandrare och andra svenskar.
När de fått visum och invandrarverket bestämt att de ska få stanna, så ska de få känna sig trygga och inte behöva gå runt och vara rädda för att åka ut. När de har fått sitt sitt medborgarskap är de trots allt svenskar. Om man ska kasta ut invandrare måste man också börja kasta ut svenskar, för först då blir de jämnliket. Jag tror inte att lösningen finns där, det är staten och svenska folket som måste ändra sin inställning och inte alltid se det som två läger.

Ehhh? De behöver ju inte gå om kring å vara rädda för att åka ut om de inte gör nå dumt!!! (?) 😡

Kasta ut svenskar? Är du taskigt vaggad eller? 😡
Det är ju vårat land det är våra förfäder som byggt upp det, varför ska då vi kunna bli utkastade.
Vadå jämlikhet så du menar att de som invandrat till detta land, direkt när de kommit hit borde ha samma rätt till vårat arv som vi? Det var bland det dummaste jag hört sen jag gick å la mig....

Vad jag menar är att kommer människor från andra länder hit och utnytjar vårat system eller försöker införa deras seder med hedersmord å sånt så ska de ut!!!! (Gjärna med huvet före!!) :arg:

PaiN
Member
Medlem
322168
April 27, 2003 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Crow, du smyger ju inte direkt med ditt hat.

För att invandrarna ska kunna känna sig accepterade måste de behandlas lika som oss. Är du så trög att du inte förstår det kan jag inte göra något åt det.

När deras uppgifter har blivit granskade och de varit i Sverige "på prov" och de har skött sig och fått sitt asyl ska de få stanna och ska behandlas som svenskar!
Som vi vet finns det oskyldiga som blir fällda för att de råkar vara på fel ställe vid fel tidpunkt. Om du blir polis/åklagare så kommer du nog välja att sätta dit invandrare före svenskar, iaf verkar det så utifrån hur du uttrycker dig här... väldigt klumpigt...
Hur skulle du känna om du flyr från krig/förtryck i ditt eget land till ett annat och där blir du behandlad som en brottsling från dag ett?

Pappa-Scan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 139
322219
April 27, 2003 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Det har då aldrig kommit fram en "turk" till mig och viljat bråkat. Aldrig någonsin. Snarare så är det "svenskar" som vill slåss osv.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
322231
April 27, 2003 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

vi kan ju givetvis inte hålla på att kasta ut dom som blir dödade mm mm (dom som har giltiga skäl att komma till sverige), men det är ju bara 10% så då har vi ju ca 90% som är här i "onödan" som för mig gärna kan ta första bästa båt hem så länge dom inte tillför något.

PaiN
Member
Medlem
322266
April 27, 2003 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att det är helt orimligt att skicka tillbaks oskyldiga männsikor som kanske inte blir fysiskt dödade, utan psykiskt.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
322303
April 27, 2003 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=PaiN]Visst skulle vi kunna kasta ut alla invandrare, men jag att de skulle resultera i att det blir ett ännu större gap mellan invandrare och andra svenskar.

Ehhh? De behöver ju inte gå om kring å vara rädda för att åka ut om de inte gör nå dumt!!! (?) 😡

Kasta ut svenskar? Är du taskigt vaggad eller? 😡
Det är ju vårat land det är våra förfäder som byggt upp det, varför ska då vi kunna bli utkastade.
Vadå jämlikhet så du menar att de som invandrat till detta land, direkt när de kommit hit borde ha samma rätt till vårat arv som vi? Det var bland det dummaste jag hört sen jag gick å la mig....

Vad jag menar är att kommer människor från andra länder hit och utnytjar vårat system eller försöker införa deras seder med hedersmord å sånt så ska de ut!!!! (Gjärna med huvet före!!) :arg:

Vilka är det som har byggt upp det säger du?
Vi svenskar? Vi som till 100% har Svenskt blod?
Känner du någon sådan?
För ett tag sedan skeppade vi in arbetskraft från exempelvis Finland? Är de också fullblodiga svenskar som har rätt till vårat arv?

Vet du att vårat välstånd bygger på att vi utnyttjar vissa utvecklingsländer?
20% av världens befolkning delar på 80% av resurserna.
Så kom inte och snacka om "vårat" arv eller "vårat" välstånd.

Vi är också parasiter...

PaiN: För en gångs skull håller jag med dig 🙂

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
322311
April 27, 2003 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

lol..."vårat arv" "fullblodiga svenskar" vad e detta?
alla människor e fan samma, alla har samma blod, alla har samma arv!
tycker inte igentligen att man kan placera människor i grupper! och ALLA som har gjort sig förtjänt till "vårt" arv, har rätt till det.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
322437
April 27, 2003 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror ni tog mina ord lite för hårt... 🙂

Jag hatar inte invandrare jag har kompisar som är invandrare och visst finns de många "bra" invandrare i sverige, men nu är det så att där jag bor är det invandrarna som står för ca 80% av brotten Ex snateri misshandel stöld mm. Så jag håller på att vare less att de överutnytjar vårat samhälle...
De får kritisera oss men om vi kritiserar dem så får vi spö eller åker dit för något.. Det är ett gämlikt samhälle va? laugh

Jag "skäms" över att säga de men går jag ut en kväll är det invandrarna jag är rädd för för jag VET att de flesta bär vapen och inte skulle tveka att nita mig för pengar/mobil...
(Du finns det ju massor med svenskar som bär vapen med och inte heller skulle tveka att nita mig å visst finns det "snälla" invandare.. Men de är inte överrepresenterade...)

Jag säger inte att vi bara ska kasta ut invandrare utan att de ska få en prövotid 5-10 år eller nå sånt å om de gör sig skylldig till ett lite grövre brott under den tiden har du sumpat sin chans att stanna i Sverige och får skylla sig själva.. 😡

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
322443
April 27, 2003 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Om du blir polis/åklagare så kommer du nog välja att sätta dit invandrare före svenskar, iaf verkar det så utifrån hur du uttrycker dig här... väldigt klumpigt...

Det skulle jag nog troligtvis inte.. Försök läsa det jag skrivit och gjärna förstå det också!!! wink

PaiN
Member
Medlem
322489
April 27, 2003 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Crow, vad du skriver är att ur din synvinkel är invandrare mer kriminella och du vill att de som begår brott ska få hårda straff. Om du då sitter och ska bestämma domen för en invandrare som påstås ha begått ett brott sliter du nog fram din "kunskap" om invandrare.

Ja, jag läser vad du skriver, sen om du inte menar vissa saker som du skriver gör ju det hela inte lättare.

..."gärna"

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
322499
April 27, 2003 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kanske skriver lite dubbeltydigt i bland.. Flåt.. embarassed

Jag anser att alla människor är lika värda. (I grund å botten, sen vägs deras handlingar in och de kan göra att de sjunker eller stiger i värde för mig)

Jag skulle nog om jag var dommare dömma efter fakta och inte efter mina (som du påstår) åsikter.
Som sagt jag tycker inte illa om invandrare men jag vet att det är fakta att de gör fler brott än vad svenskar gör per innevånare.. Mycket mer.. :bok:
Och jag är ledsen att inte alla de kan anpassa sig till vårat samhälle men jag tycker att kan de inte göra de ska det vara deras problem och inte vårat.

Å jag vet inte varför jag är mer rädd för invandrare än för svenskar men det är väl samhällets fel??????????(!!!!!) laugh

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
322507
April 27, 2003 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en fråga...
Varför tar inte Finland emot några invandrare? 🙄

PaiN
Member
Medlem
322517
April 27, 2003 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Crow, du har själv vädrat dina åsikter, därför kunde jag göra den tolkningen, men du ändrar ju din ställning nästa flera ggr i samma mening.

Det är allas problem om någon känner sig utanför.
En liten jämförelse:
Skulle du säga till ett mobb-offer att han/hon får skärpa till sig och sluta känna sig utanför, så att han/hon inte gör uppror senare i livet. Istället för att försöka gå till själva källan av problemet, de som mobbar.

Som jag skrivit tidigare i någon tråd; alla växer inte upp under samma förhållanden. De som flyr, flyr ofta för en orsak. Folk hanterar hemska upplevelser olika...

Innan tänkte jag också som du, de som kommer hit borde ju inte begå brott, de ska ju vara tacksamma. Men det fungerar inte så, för då blir det så att man ser annorlunda på människor och människor.

Sen att de fritt får kritisera oss, men vi inte dem, det är ju högt uppsatt folk som har resonerat fel. De tror att de gör invandrarna en tjänst när de sär-behandlar dem, men det ger ju direkt motsatt effekt. (Statens fel igen)

PaiN
Member
Medlem
322521
April 27, 2003 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: Jag har en fråga...

För att de har så konstigt språk?
Eller så var de tvugna att göra en sådan lag för att förhindra att prostituerade från ryssland skulle kunna ta sig in i norden via Finland.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
322527
April 27, 2003 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Crow, du har själv vädrat dina åsikter, därför kunde jag göra den tolkningen, men du ändrar ju din ställning nästa flera ggr i samma mening.

Det är allas problem om någon känner sig utanför.
En liten jämförelse:
Skulle du säga till ett mobb-offer att han/hon får skärpa till sig och sluta känna sig utanför, så att han/hon inte gör uppror senare i livet. Istället för att försöka gå till själva källan av problemet, de som mobbar.

Som jag skrivit tidigare i någon tråd; alla växer inte upp under samma förhållanden. De som flyr, flyr ofta för en orsak. Folk hanterar hemska upplevelser olika...

Innan tänkte jag också som du, de som kommer hit borde ju inte begå brott, de ska ju vara tacksamma. Men det fungerar inte så, för då blir det så att man ser annorlunda på människor och människor.

Sen att de fritt får kritisera oss, men vi inte dem, det är ju högt uppsatt folk som har resonerat fel. De tror att de gör invandrarna en tjänst när de sär-behandlar dem, men det ger ju direkt motsatt effekt. (Statens fel igen)

Jag vet inte riktigt när och hur du säger att jag har bytt åsik flera gånger.
Min åsikt allt i genom är att invandrare inte borde få stanna om de gör grövre brott direkt/(närmaste tiden) de kommit hit..

Håller med om de sista..

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
322532
April 27, 2003 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=BelGarath]Jag har en fråga...

För att de har så konstigt språk?
Eller så var de tvugna att göra en sådan lag för att förhindra att prostituerade från ryssland skulle kunna ta sig in i norden via Finland.

Finnarna har väl inte konstigare språk än vad vi Svenskar har?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 313
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL