July 27, 2002
Pain : Svenska är i princip en blandning mellan engelska, tyska och Latin
Om en invandrare får lära sig att prata svenska eller finska är finska MYCKET lättare, fanns en undersökning om det för nåt år sedan.
Det lättaste var tydligen danska eftersom det e mer likt engelska i h-orden och hvd. ni kanske inte fattar men jag ska försöka hitta tidningen så kan jag säga mer exakt.
Och ang invandrare :
Alla invandrare är inte brottslingar eller vill göra detta land dåligt utan dom vill bara bo här men det finns dom idioterna som gör brott och det finns ju svenskar som också gör det men det e tamefan mer invandrare som gör brott och det e väl inte så lätt om man kommer till ett annat land men jag fattar inte hur i h-lvete dom kan få in i sin skalle att göra brott?!
October 27, 2001
Callister wrote: Pain : Svenska är i princip en blandning mellan engelska, tyska och Latin
Om en invandrare får lära sig att prata svenska eller finska är finska MYCKET lättare, fanns en undersökning om det för nåt år sedan.
Det lättaste var tydligen danska eftersom det e mer likt engelska i h-orden och hvd. ni kanske inte fattar men jag ska försöka hitta tidningen så kan jag säga mer exakt.
Och ang invandrare :
Alla invandrare är inte brottslingar eller vill göra detta land dåligt utan dom vill bara bo här men det finns dom idioterna som gör brott och det finns ju svenskar som också gör det men det e tamefan mer invandrare som gör brott och det e väl inte så lätt om man kommer till ett annat land men jag fattar inte hur i h-lvete dom kan få in i sin skalle att göra brott?!
Callister, no shit sherlock.
Jag kommer inte ihåg vart jag skrev att svenska är lättare att lära sig än finska, jag skrev bara att det finska språket är konstigt 😛
BelGaga, du är som du är.
September 13, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Chewie][quote=oxiswoofer]får man inte skämta längre??
Funderar fortfarande på när du ska börja.
Bedrövligt dåligt, och knappast roligt.
Man måste ju läsa mellan raderna, kolla de finstilta, du vet.... 🙄
Och !!!
Det är fortfarande inte roligt, pinsamt möjligtvis, men inte roligt.
October 28, 2002
varför tar varken danmark eller finland emot invandrare?
fakta:
-Dom använder våra sociala/kommunala/osv tjänster i bra mkt högre utsträckning än infödda.
-Dom begår brott i mkt mkt högre skala än infödda.
-Dom betalar bra mkt mindre skatt än infödda.
-Dom arbetar i mkt mkt mindre än infödda.
varför?
PGA:
-Sveriges styre inte integrerar dom, vilket orsakar att; Dom inte blir attraktiva på arbetsmarknaden, dom blir utstötta ur samhället och hamnar som en egen grupp (vilket i sin tur har följder) och pga att dom inte får jobb begår dom mer brott.
-Dom kommer från andra kulturer och är inte vana vid så "lösa" lagar som vi har i sverige och tar då ut allt lite extra bara för att dom är fri.
-Dom förstår helt enkelt vissa av våra lagar och vägrar följa dom eftersom dom finner det onaturligt, mot deras religion bla bla ni fattar (t ex döda kvinnor som varit otrogna, hedersmord mm mm)
-Eftersom dom endå får så dåliga jobb så kan dom lika gärna ta bidrag och ligga hemma.
-Det är emot mångas kultur att kvinnor ska arbeta.
-Dom blir satta på bidrag i förorter med hög kriminalitet och "dras med"
-Därifrån dom kommer är det redan (ofta) hög kriminalitet och lågutvecklat.
fler anledningar, orkar inte rada upp fler nu. har en bokresension (kan någon säga hur man stavar det?!?!) att skriva.
kan väl tilläga att det är lite fel att säga att "Sveriges Styre" inte integrerar, för, det är det röda blockets fel!! dvs, VÄNSTER, SOSSAR och annan skit.
(Clownligan)
November 26, 2002
Hauk:
Vad du inte har förstått:
1. Det är inte enbart regeringens ansvar att integrera invandrare, hela befolkningen har ett gemensamt ansvar.
2. Alla invandrare är inte precis som de du har stött på. Du drar alla över en kam
3. De kommer från lågutvecklade länder bara för att vi i I-länderna tar alla deras resurser.
4. Det är olämpligt att referera till politiska partier som "annan skit" eller "Clownligan". Dessutom är det emot forumets regler.
5. Det stavas "Bokrecension"
edit: Jag skulle gärna vilja se en definition på "infödda" dessutom.
February 12, 2002
Håller med om allt utom de sista:
Hauk wrote:
kan väl tilläga att det är lite fel att säga att "Sveriges Styre" inte integrerar, för, det är det röda blockets fel!! dvs, VÄNSTER, SOSSAR och annan skit.
(Clownligan)
Det håller jag bara med om till viss del.. 😕
Hade nog varit ganska lika vem av "de där" som än styr för jag tycker alla politiker är ganska "lika" (Svamlar för de mesta på utan verklighets uppfattning 🙄 ) förutom SverigeDemokraterna och några till "radikala" grupper, för de är lite "olika" och hade nog gjort lite annars Men nu vill jag inte ha dem i regeringen heller.
Bäst vore om jag styrde landet... :rollsmile:
2 Guest(s)