får man inte skämta längre??|Page 7|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
får man inte skämta längre??
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
322896
April 27, 2003 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Hauk:
Vad du inte har förstått:
1. Det är inte enbart regeringens ansvar att integrera invandrare, hela befolkningen har ett gemensamt ansvar.
2. Alla invandrare är inte precis som de du har stött på. Du drar alla över en kam
3. De kommer från lågutvecklade länder bara för att vi i I-länderna tar alla deras resurser.
4. Det är olämpligt att referera till politiska partier som "annan skit" eller "Clownligan". Dessutom är det emot forumets regler.
5. Det stavas "Bokrecension"

edit: Jag skulle gärna vilja se en definition på "infödda" dessutom.

Håller med dig också. (liten konflikt men men 😕 )

"Infödda" är de som är födda i sverige av svenska medborgare (och de skadar inte om dennes föräldrar betalar skatt 🙂 )
Så ser jag på ordet "infödda".
Är det fel? :arg:

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
322903
April 27, 2003 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:
"Infödda" är de som är födda i sverige av svenska medborgare (och de skadar inte om dennes föräldrar betalar skatt 🙂 )
Så ser jag på ordet "infödda".
Är det fel? :arg:

Det är fel.
Enligt SCB räknas man som invandrare om ens föräldrar är födda utanför Sverige, oavsett om de är svenska medborgare eller inte.
Detta innebär att det finns hutlöst många fler invandrare i Sverige än vad många tror. Detta förvrider också statistiken.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
322916
April 27, 2003 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Åt vilket håll blir statestiken fel? Ser det bättre eller sämre ut för invandrarna? (brottsstatestiken)

Öwall
Member
Medlem
322921
April 27, 2003 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Åt vilket håll blir statestiken fel? Ser det bättre eller sämre ut för invandrarna? (brottsstatestiken)

sämre..
det blir ju mycket mer brott när det är fler som är bokförda som invandrare.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
322923
April 27, 2003 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns som om ett lås hänger i luften nu när ni diskuterar på detta sätt.

HauK: Lägg gärna upp länkar till källorna du tar dina "fakta" ifrån.
Skulle inte förvåna mig att det kommer från Sverigedemokraterna.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
322932
April 27, 2003 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

1. Klart det är ett delat ansvar, men om inte regeringen gör det från början så blir det svårare för folket. och då orkar dom inte bry sig 😉 ) men men, ok, i stand corrected :bgrin: (ähum, delvis :bgrin:)

2. Det är lättast att dra alla över en kam och gå efter majoriteten när man inte är expert, och inte har fakta på alla grupper. jag talar om det stora hela, eftersom jag faktiskt inte har ngn detaljerad info om vilken del av invandrarna som gör vad. tror jag inte du heller har faktiskt :bgrin:

3. bevisa när var hur.

4. sry iaf du tar illa upp, men det är clownpartier. ska väl kalla det för sosse/vnstr mm i fortsättningen

5 tack!

Infödda: dom som är födda i Sverige med svenskt ursprung, dvs, släkt som bott i sverige en ganska bra tid tillbaks.

Det håller jag bara med om till viss del..
Hade nog varit ganska lika vem av "de där" som än styr för jag tycker alla politiker är ganska "lika" (Svamlar för de mesta på utan verklighets uppfattning ) förutom SverigeDemokraterna och några till "radikala" grupper, för de är lite "olika" och hade nog gjort lite annars Men nu vill jag inte ha dem i regeringen heller.
Bäst vore om jag styrde landet...

Skillnaden är att det borgeliga blocket skulle ge fan i att pumpa in så mkt invandrare när dom vet att vi inte kan integrera dom, så det blir bara dåligt för oss och för dom.
dom skulle nog nöja sig med dom 10% som verkligen behöver komma till sverige, och satsa på att integrera dom.

skulle ta många många år innan det blev skillnad, för man har ju stor del av alla som redan e inne som ska integreras (städa upp efter röda blocket).

för dom som vill svara: om det var val ida/ni fick rösta:

vilka skulle ni rösta på?

Öwall
Member
Medlem
322941
April 27, 2003 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote:
3. bevisa när var hur.

http://www.johannesburgsummit......mption.pdf

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
323089
April 28, 2003 - 9:12 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm Hauk du ska vara lite försiktig med din propaganda.
Du drar alla invandrare över en kant, vilket knappast är den verkligheten jag lever i.
Som andra generationens invandrare så känner jag inte riktigt igen mig.

1) Jag använder inga sociala/kommunala tjänster, förutom att studera, vilket knappast kan ses som en belastning.

2) Jag begår inga brott, förutom fortkörning möjligtvis.

3) Ok , jag betalar ingen skatt, men jag studerade ju som sagt.

4) Min erfarenhet från arbetslivet säger mig att det är snarare "svenskarna" som jobbar mindre, vissa invandrargrupper kan vara riktiga as, när det gäller att driva upp akord (stavning ?).
Undrar lite vad du har för erfarenheter från arbetslivet.

Dessutom är dina attacker mot vänsterblocket ganska löjeväckande, tycker du ska sätta dig in i ämnet lite bättre.
Det är lätt att attackera någon parti/folkgrupp om du bara ser till de negativa sidorna.

Men det är interesant att se att du har denna syn på mig som andra generationens invandrare.
Btw min farmor kom hit till sverige från norge efter WW2.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
323093
April 28, 2003 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Hauk] 3. bevisa när var hur.

http://www.johannesburgsummit.org/html/media_info/pressreleases_factsheets/wssd9_consumption.pdf

Detta är knappast någon ny nyhet som behöver bevisas.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
323100
April 28, 2003 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

som sagt chewie, e lessen men jag är inte så insatt och drar därför alla över en kam, har inte statistik på allt..

Klart att en hel del del blir klämda då, om jag skulle arbeta med sånna hör frågor på heltid så skulle jag ju vara lite mer insatt och utrycka mig lite mer precist, vilket jag inte har tid med nu.

(sen tar jag ut svängarna "lite extra" nu eftersom det är ett forum på internet och jag ska snart ha debatt om detta på SH under 2 veckor (vi jobbar med tema invandrare EDIT: *Invandring och frågor om sånt) och har fått många bra länkar med fakta o lite olika synvinklar och så 😉 )

Svårt att säga något bra om vänstern när jag inte ser något bra med den. (nog för att jag tycker det är kul att få studiebidrag o div gratis pengar men det skadar ju i längden i form av sämre skola mm...)

Arbetslivserfarenhet? = 0. (jobbar på donkan o lite sommar jobb o så men det är inget som spelar roll)

Det jag vet läser jag i tidningar och skolan, statistik därefter formulerar jag själv.

Öwall läser ditt, ska bara göra lite fika.
återkommer snart.

EDIT: Det där var ju inget nytt direkt, har hört det av någon på Jay Leno (ja ja ja garva inte men det är så..) han på jay sa 20% använder 80% dock, här var det 15 använder 56...

Igentligen var det andra saker jag ville ha bevis för, tex att "jag kan lova att svenskar begår brott i större utsträckning" osv, igentligen var det inte riktat till just dig utan till alla ähum, "som inte tycker åt mitt håll" att dom gärna skulle få komma med lite mer.."bevis" i sina inlägg.

Nu sätter jag punkt i denna tråd.

"I rest my case".

ta ett PM om det är ngt speciellt.

EDIT: tror på det Agenda21 säger eftersom det är ett projekt i EU och en väldigt trovärdig källa.

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
323264
April 28, 2003 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Chewie wrote: [quote=oxiswoofer]får man inte skämta längre??

Funderar fortfarande på när du ska börja.
Bedrövligt dåligt, och knappast roligt.

smaken e som baken 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 29
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL