January 14, 2002
varför inte göra som vissa andra.. köp en enduro och glid runt på i stället för en sunkig moppe..? har funkat för mig.. ingen snut har ens tänkt tanken att det är en 17 årig ligist som sitter bakom styret 8) bara man inte ligger i 200 på en 30 väg lixom.. utan tar det lite lungt när man ser en snut
June 23, 2002
Quarzi wrote: varför inte göra som vissa andra.. köp en enduro och glid runt på i stället för en sunkig moppe..? har funkat för mig.. ingen snut har ens tänkt tanken att det är en 17 årig ligist som sitter bakom styret 8) bara man inte ligger i 200 på en 30 väg lixom.. utan tar det lite lungt när man ser en snut
Dessutom får du mindre böter på en enduro än att glida på en trimmad moppe, för på endura får du inte för oreggat fordon.
Antar att det är reggat den du glider på, men tror inte föräldrarna är så förtjusta i det om man är 15-17år.
June 23, 2002
Quarzi wrote: nej visst är dom inte det men jag har dock förklarat för dom att det är mindre böter och att den är säkrare än en trimmad moppe..(tänker på bromsar och ramuppbyggnad då) men dom gillar nog inte tanken om att jag kan ligga och köra i ca 230 blås 8)
Jo du har helt rätt där, men en moppe är inte direkt osäker om man inte köper nåt gammalt ruckel. Men det sitter mycket i bakhuvudet att man kan ligga i 230blås vilket dem knappast lär gilla.
Jag skulle knappast få köra en enduro istället för en trimmad moppe för mina föräldrar.
January 14, 2002
nä jag får ju då inte det heller men jag tror nog att jag har tillräckligt med vett i skallen till att inte göra det (det går ju för fan skitfort = läskigt som fan :cy: ) har kommit upp i 180 eller nått men sen vågade jag inte mer.. annars håller jag mig alltid till lagen och kör enligt den hastighet som gäller där jag åker =)
2 Guest(s)