November 26, 2002
hmm.. men om vi bara får halva så är det väl så någon sommarmånad också eller?? för man får det nio månader om året, det vet jag...
asch, jag har ingen koll. Jag har iallafall jobbat lite, så det ska väl lösa sig... dumt att man inte får lönen typ 20:de eller nåt, så man kan köpa klappar (hårda till sig själv och mjuka till alla andra 🙂 )
July 1, 2002
Japp det är så strax efter sommarlovet är slut , eftersom sommarlovet tar slut ibörjan på en månad eller ja ni vet , det har redan gått nåra daga rpå den månaden. DÅ får man bara Halva studiebidraget. Så har det i alla fall varit för alla jag känner dock ej mig för 950kr varje månad som sagt =)
December 20, 2001
January 5, 2002
Öwall wrote: hur du ska fixa det?? jobba...
jag tror att mamma har för bra koll för att låta det gå hela sommaren 🙁
en kompis till mig har lyckats få dubbla studiebidrag på nåt mysko sätt, ganska fett 🙂
En kompis till mig är 86:a och har gått två år på gymnasiet (ett år natur, sen gick han om och hamnade i min samhällsklass). Med andra ord, han började skolan ett år tidigare. Grejen var att han fick barnbidrag när han gick natur, och sen när han började om ettan fick han hela naturårets studiebidrag som en klumpsumma.
Alltså, fick både barnbidrag och studiebidrag. Det är rätt kul. Med tanke på att jag är 87:a och går i ettan så kommer jag antagligen också att få det, vilket låter förjävla bra 😀
July 14, 2002
snyde wrote: [quote=Öwall]hur du ska fixa det?? jobba...
en kompis till mig har lyckats få dubbla studiebidrag på nåt mysko sätt, ganska fett 🙂
En kompis till mig är 86:a och har gått två år på gymnasiet (ett år natur, sen gick han om och hamnade i min samhällsklass). Med andra ord, han började skolan ett år tidigare. Grejen var att han fick barnbidrag när han gick natur, och sen när han började om ettan fick han hela naturårets studiebidrag som en klumpsumma.
Alltså, fick både barnbidrag och studiebidrag. Det är rätt kul. Med tanke på att jag är 87:a och går i ettan så kommer jag antagligen också att få det, vilket låter förjävla bra 😀
Måste säga att jag är grymt skeptisk till att nån har fått barn- eller studiebidrag i klumpsumma.......låter som en skröna........
Man får ett bidrag från det att man föds tills man fyller 18 eller slutar gymnasiet......
Eller är jag helt ute och cyklar? Har jag flippat på fruktkakan?
January 5, 2002
LousyLamer wrote:
Måste säga att jag är grymt skeptisk till att nån har fått barn- eller studiebidrag i klumpsumma.......låter som en skröna........Man får ett bidrag från det att man föds tills man fyller 18 eller slutar gymnasiet......
Eller är jag helt ute och cyklar? Har jag flippat på fruktkakan?
Jadu, han är trovärdig. Tyckte också att det lät lite för bra för att vara sant, men men... Aja, jag lär ju märka det om ett halvår 😀
November 26, 2002
snyde wrote: [quote=Öwall]hur du ska fixa det?? jobba...
jag har en teori..
han blev våldtagen en kväll och fick ersättning från brottsofferfonden. Naturligtvis är det ingenting han vill prata om, så han kom på detta alibit.
kanske inte...
1 Guest(s)