January 28, 2003
JuLmUnD wrote: Jo men asså de finns ju lända märken på internet oxå, så de är ingen fara.
Men har inte hittat nån sajt som säljet UV reaktiva linser..
Inte det det handlar om.
Linserna är olika utformade, får du fel linser kommer du få riktigt ont i ögonen varje gång du har dem och då lovar jag dig att du inte kommer använda dem igen.
Har hänt mig en gång, var inte det minsta trevligt kan jag säga...
November 25, 2003
Jag är också väldigt tveksam till att man kan ha dubbla linser. Är ju själv van vid att linsen glider på plats i ögat (har mjuka), och det känns som att det borde vara riktigt svårt att få en lins att fastna på en annan, och sitta kvar på rätt plats, såvida den inte är väldigt fuktig. Om den gör det borde det ju dock torka ut kontaktytorna mellan linserna, vilket ger grumligare sikt.
Men jag har inte provat, och det är möjligt att Pim har rätt. Jag skulle dock inte vilja prova det. Räcker med att man har försökt plocka ut en lins som redan är utplockad, på fyllan (nyp-nyp i ögat).
June 20, 2002
GardenGnome wrote: Räcker med att man har försökt plocka ut en lins som redan är utplockad, på fyllan (nyp-nyp i ögat).
Haha. Fan vad jag kände igen mig där.
En annan riktigt otrevlig grej som snusande linsbärare bör känna igen är när man efter att ha tvättat händerna för att klämma in linserna på morgonen rent instinktivt klämmer in en snus innan man stoppar in linserna. 😀
Ögat bultar så det känns som det ska explodera. :cy:
January 13, 2004
Det går ju att sätta 2 linser ovanpå varandra så länge de är tillräckligt tjocka för att inte sladdra omkring. Gjorde själv misstaget en gång när jag satte bägge månadslinserna på samma öga och inte fattade vad som hänt med min syn 😉
Det är nog knappast att rekommendera eftersom 2 linser kommer att släppa igenom alldeles för lite luft och därmed kommer ögonen att ta skada.
1 Guest(s)