March 1, 2001
såg på nyheterna tidigare ett inslag av att red bull skulle vara skadligt under vissa omständigheter, t ex om man blandar med alkohol.
vet inte om jag tror på detta för på lan har ju många med sig flak med red bull, både den kolsyrade i burk och den "fula" red bullen i glasflaska. Har druckit en del red bull och inte kännt mej dålig men jag kanske bara har haft tur.
har ni nångång blivit sjuka som direkt följd av red bull pimplande?
Visse
June 3, 2001
De lite "finare" krogarna blandar inte bullen & vodkan, utan man får ett glas vodka och sen bullen vid sidan om så man får blanda själv. Det har ju spekulerats om kombinationen RB/Alkohol tidigare, så de vill väl inte råka illa ut om det visar sig vara farligt. DÅ har ju inte DE blandat det åt en iaf, utan man har gjort det på eget bevåg. 😀
July 1, 2001
det säger väl sig själv att kombinationen redbull/sprit är farlig (gäller de som har hög koffeinhalt)...allt med koffein är uppåtdrog och sprit är nedåtdrog...använder man sitt sunda förnuft så förstår man det...jag har själv druckit enbart redbull och mådde skitdåligt efteråt...fick hjärtklappning och blev hyperaktiv och rastlös...
vill ni veta mer läs då på:
http://www.aftonbladet.se
[ Detta Meddelande är ändrat av Redlook På 2001-07-07 09:15 ]
March 1, 2001
ajdå...surt..
red bull + vodka har ju likzom blivit en modern klassiker. Kommer ihåg när jag och några polare gick till en thai-affär och köpte orginal redbullen som f-nns både i flaska och liten ful burk för 9 kr st.
Vi köpte väl en 5-6 flaskor styck för att späda ut med vodka.
Grejen var bara den att utan kolsyra blev red bullen så fruktansvärt söt så allt bara smakade rutten sork.
Får man tro det senaste mediauppbådet får jag betrakta mej som glad eftersom jag överlevde..
visse
June 3, 2001
Mja, jag har misstänkt ett tag nu att det inte är nyttigt. Jag och min bror har varit storkonsumenter av den pissgula drycket sedan 97. Både han och jag har haft perioder med extrem trötthet och båda har problem med magen (ont, typ magkatarr). 🙁
Är ganska säker på att det beror på RedBull.
Men visst, faan va bra d e o grogga med, ingen av dom jag känner har dött, och alla brukar använda redbull i priten. Det är nog bara tillfälligheter med dödsfallen.
1 Guest(s)