October 16, 2003
MULLVADEN wrote: E det din bil o det blir en bild med dig på fotot så blir du av med körkortet ja om du kör så att du kan bli av med det så att säga...=)
Men för att det ska vara ett giltigt foto måste båda ögonen gå att se o resten av ansiktet oxå... men syns ansiktet o du har solbriller på dig så e fotot ogiltigt..har du lånat ut bilen till nån o denna person kör för fort så kommer polisen fråga dig vem som körde. Säger du att du inte vet så kan dom inte göra nåt.
Med andra ord.. Bränn på som fan förbi men se till att du har solbriller eller på annat sätt täcker ögonen...=)
så är det inte längre har jag för mig... det är ändå bilens ägare som åker dit... sen ett tag tillbaka
June 24, 2001
Ripper_53 wrote: dom har ändra så att köra för fort är inte ett brott längre... utan en förselse... alltås om dom inte ser vem som kört skickar dom bötern till ägaren av bilen och så får han göra upp med den som körde.... och dom kan bara ta körkortet om dom ser personen på kortet...
Den lagen har inte införts ännu.
September 5, 2001
Har du keps på dig när du kör bilen blir du oidentifierbar så det är bara att blåneka. Det fungerar. Själv blev jag fotad i Lunbytunneln körde 82 på en 70 väg. Som sagt om du har skärmen så att den täcker näsan och ögonen så är det lungt, svårt som fan att se vem det är.
EDIT: Bästa sättet att undivka skiten är att inte köra förfort helt enkelt?
June 17, 2002
ghetto-boy wrote: [quote=MULLVADEN] Ja...de kollar familjen i körkortsregistret... identifierar dom nån så åker lappen dit...
Sluta ljug! De kontrollerar enbart ägaren av bilen.
E det ett påhopp på mig om att jag sitter o ljuger eller??
då får du fan ta o läsa aftonbladet o expressen.. sen får du ta o klaga på på snuten som dom intervjua i nå program på TV om det... för han sa att dom kollar upp familjen...
Så sluta säga att JAG ljuger...
2 Guest(s)