Fast Furious feber?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fast Furious feber?
Zazo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 411
Member Since:
November 3, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
382814
August 1, 2003 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print
glemmy
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 84
Member Since:
June 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
382824
August 1, 2003 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

skulle inte tro att en bmw 320i håller för allt för häftiga trim. vevstakar och annat kommer nog att slitas rätt snabbt.

dyrt med lustgas? nja, inte om man jämför med kostnaden för ett riktigt trim. (nu menar jag inte byte till 2,5" avgassystem eller liknande)

btw. vad siktar ni på för hkr-antal? hade varit kul att veta.

är det 6:a i bmw:n förresten? orkar inte kolla upp det. cylindervolymen är väl 2000cm3 antar jag. 4:a skulle jag tippa på ändå..

Zazo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 411
Member Since:
November 3, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
382836
August 1, 2003 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print
Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
382862
August 1, 2003 - 11:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja vi siktar nog på hastigheten plus ax (hur det stavas nu), nu gör den inte mér än 170km/h, 0-100km/h har ej räknat, vi vill altså ha méra hk och toppfart skall göra över 200km/h när vi är klara och spinna som en katt plus lite annat smått o gott.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
382898
August 2, 2003 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

va bara 170 ? det gjorde jag med en 745 från 92 ala 115 hp på 5ans växel, sen blev det uppför och alldeles för ostabilt, kassa dämpare surry.
en en polare maxade en liten jävla ford med 75 hp i 175 nånting på motorvägen.

vad är det för bmw du har fått tag på ?
och vad har du för motor i bilen pojk ?

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
383008
August 2, 2003 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

BMW e lite seeeg vi vet därför skall vi trimma, det är en 107hk motor i den o femmans växel e kaput!

-Gurra-
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 115
Member Since:
April 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
386157
August 7, 2003 - 1:43 am
sp_Permalink sp_Print

NOS e inte olagligt vad jag vet, inte i staterna iaf.
Sen så undrar jag hur många det är som vet vad det gör exakt?

Men jag tror inte att det kan bli något bra resultat om 5.an inte funkar, vad jag vet så är inte BMWs motorer extremt högvarvig vilket t.ex. motorn i s2000 är, varvstopp vid 9000rpm 😮
Men vad du borde göra är att sätta in turbo (vet inte om den redan har det) vilket borde ge en 30 - 40 hk mer, sen så ska du helst stabilisera upp bilen, byta säten, fixa neon i mängder :bgrin: m.m.
Men tänk på att när effekten i bilen stiger så måste bromsarna fixas för att hänga med oxå.
NOS är bland de sista man sätter in

Hehe ska checka motorn i en av farsans gammla vrak, en härlig gammal 164 tror tyvärr att motorn e körd men man vet aldrig, ska bli nästa projekt när den lilla moppen e klar.
Sen har farsan skaffat 245:a undra om de går å göra nått med den

ando
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
Member Since:
January 6, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
386220
August 7, 2003 - 6:42 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skrev ett skitlångt inlägg...men det försvan, nu orkar jag inte skriva om det så jag sammanfattar vad jag skrev.

Skaffa inte lustgas, du pajar motorn.
Skaffa en bättre utgångsbil, om 5:an inte funkar kanske man ska överväga att skrota den?
Köp en 325:a istället och sätt på turbo om du inte tycker det räcker med 170hk.
Vill du ha en bil med bra chassi också så köp en M3E30

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
Member Since:
May 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
386287
August 7, 2003 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

-Gurra- wrote: NOS e inte olagligt vad jag vet, inte i staterna iaf.
Sen så undrar jag hur många det är som vet vad det gör exakt?

Men jag tror inte att det kan bli något bra resultat om 5.an inte funkar, vad jag vet så är inte BMWs motorer extremt högvarvig vilket t.ex. motorn i s2000 är, varvstopp vid 9000rpm 😮
Men vad du borde göra är att sätta in turbo (vet inte om den redan har det) vilket borde ge en 30 - 40 hk mer, sen så ska du helst stabilisera upp bilen, byta säten, fixa neon i mängder :bgrin: m.m.
Men tänk på att när effekten i bilen stiger så måste bromsarna fixas för att hänga med oxå.
NOS är bland de sista man sätter in

Hehe ska checka motorn i en av farsans gammla vrak, en härlig gammal 164 tror tyvärr att motorn e körd men man vet aldrig, ska bli nästa projekt när den lilla moppen e klar.
Sen har farsan skaffat 245:a undra om de går å göra nått med den

Nos är olagligt i sverige om det inte är för show eller på banbilar. Det får absolut inte användas på vanlig väg.

Nos är en blandning av 67% syre och 33% kväve om jag inte minns fel, som sedan under högt tryck och låg temperatur sprutas direkt in i förbränningskammaren, den höga andelen syre förbättrar förbränningen nå brutalt. Eftersom det är en 2liters motor och en BMW så ska han max ha 50hk gas.

Turbo kan han ju sätta i men då får han räkna med att balansera om veven och skaffa andra stakar och lågkomp kolvar. Gör han det ordentligt och fixar riktiga delar så blir effektökning betydligt högre än 30 - 40hk. Dyrt är det att turbokonvertera...

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
386301
August 7, 2003 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

ando wrote: Jag skrev ett skitlångt inlägg...men det försvan, nu orkar jag inte skriva om det så jag sammanfattar vad jag skrev.

Skaffa inte lustgas, du pajar motorn.
Vill du ha en bil med bra chassi också så köp en M3E30

Ctrl + C innan du trycker på "Skicka".

Pajar motorn och är fuskeffekt. 😡
Inga riktiga trimmbilar har lustgas.

M3E30 är vad jag har förstått en bra bil att rejsa med.
Bra väghållning och bra motor som dessutom tycker om att bli turbokonverterad. :bgrin:

ando
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
Member Since:
January 6, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
386303
August 7, 2003 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Turbo kan han ju sätta i men då får han räkna med att balansera om veven och skaffa andra stakar och lågkomp kolvar. Gör han det ordentligt och fixar riktiga delar så blir effektökning betydligt högre än 30 - 40hk. Dyrt är det att turbokonvertera...

På en 320 kanske!
Men jag känner en som hade en med 320hk (en 325:a) och han la ut 10 000 och då köpte mycket nytt och han gjorde allt själv, han hade en V70R turbo. Visst du måste ha smidda kolvar osv. Men nästan dubbla effekten är det ganska billigt att turbokonventera.
Om man nu inte kan det, så kanske man ska trimma en Turbobil istället, betydligt mycket lättare att få mer effekt.

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
Member Since:
April 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
386378
August 7, 2003 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Vet man inte vad man sysslar med så kanske det är lite för stort projekt det där med värstingtrimning... Bättre o satsa på att bli vassare på att köra istället 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
386384
August 7, 2003 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

ye, riktiga män kör 740 86a med cirkus 100 hästar vid 4000v.
osänkt för den riktiga våghalsen.

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
386416
August 7, 2003 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Men nu har vu fixat det 5:te växlen, hittade en ny växellåda på tippen! Nu går den mycket snabbare! =)

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
386463
August 7, 2003 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

hur snabbt ?

-Gurra-
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 115
Member Since:
April 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
386477
August 7, 2003 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

ando wrote: Jag skrev ett skitlångt inlägg...men det försvan, nu orkar jag inte skriva om det så jag sammanfattar vad jag skrev.

Skaffa inte lustgas, du pajar motorn.
Skaffa en bättre utgångsbil, om 5:an inte funkar kanske man ska överväga att skrota den?
Köp en 325:a istället och sätt på turbo om du inte tycker det räcker med 170hk.
Vill du ha en bil med bra chassi också så köp en M3E30

Du sabbar inte motorn om du kör med lustgas, bara du kör med rätt balans, det är klart om man sätter in kittet som ska ge dig 150 extra hästar så pallar inte motorn det men rätt kitt till rätt motor så ska det inte skada

Läs igenom om du funderar på lustgas lr ska göra uttalande om de:
http://www.holley.com/HiOctn/T.....Tech5.html

http://www.streetracenorr.com/.....stgas.html

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
386542
August 7, 2003 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: ye, riktiga män kör 740 86a med cirkus 100 hästar vid 4000v.

HAHA!!
Våran våran har 400 hk vid 5800 rpm. 500nm vid 3400rpm...

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
Member Since:
May 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
386544
August 7, 2003 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

ando wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Turbo kan han ju sätta i men då får han räkna med att balansera om veven och skaffa andra stakar och lågkomp kolvar. Gör han det ordentligt och fixar riktiga delar så blir effektökning betydligt högre än 30 - 40hk. Dyrt är det att turbokonvertera...

På en 320 kanske!
Men jag känner en som hade en med 320hk (en 325:a) och han la ut 10 000 och då köpte mycket nytt och han gjorde allt själv, han hade en V70R turbo. Visst du måste ha smidda kolvar osv. Men nästan dubbla effekten är det ganska billigt att turbokonventera.
Om man nu inte kan det, så kanske man ska trimma en Turbobil istället, betydligt mycket lättare att få mer effekt.

Bör göras på en 325:a också annars blir det sisådär med livslängden. Sen är ju inte V70R Turbon så märkvärdigt stor, kolla på en vatteninsprutad Garret T66 så får du se på riktiga saker, då blir det genast dyrt 😀

Sen fattar jag inte hur fan han klarade sig med 10 papp när turbon är så pass ny och en splitterny kolvsats...

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
386554
August 7, 2003 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: hur snabbt ?

225km/h! 55km snabbare!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
386591
August 7, 2003 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

börjar det likna nått

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 120
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL