June 9, 2003
skulle inte tro att en bmw 320i håller för allt för häftiga trim. vevstakar och annat kommer nog att slitas rätt snabbt.
dyrt med lustgas? nja, inte om man jämför med kostnaden för ett riktigt trim. (nu menar jag inte byte till 2,5" avgassystem eller liknande)
btw. vad siktar ni på för hkr-antal? hade varit kul att veta.
är det 6:a i bmw:n förresten? orkar inte kolla upp det. cylindervolymen är väl 2000cm3 antar jag. 4:a skulle jag tippa på ändå..
June 28, 2001
va bara 170 ? det gjorde jag med en 745 från 92 ala 115 hp på 5ans växel, sen blev det uppför och alldeles för ostabilt, kassa dämpare surry.
en en polare maxade en liten jävla ford med 75 hp i 175 nånting på motorvägen.
vad är det för bmw du har fått tag på ?
och vad har du för motor i bilen pojk ?
April 3, 2003
NOS e inte olagligt vad jag vet, inte i staterna iaf.
Sen så undrar jag hur många det är som vet vad det gör exakt?
Men jag tror inte att det kan bli något bra resultat om 5.an inte funkar, vad jag vet så är inte BMWs motorer extremt högvarvig vilket t.ex. motorn i s2000 är, varvstopp vid 9000rpm 😮
Men vad du borde göra är att sätta in turbo (vet inte om den redan har det) vilket borde ge en 30 - 40 hk mer, sen så ska du helst stabilisera upp bilen, byta säten, fixa neon i mängder :bgrin: m.m.
Men tänk på att när effekten i bilen stiger så måste bromsarna fixas för att hänga med oxå.
NOS är bland de sista man sätter in
Hehe ska checka motorn i en av farsans gammla vrak, en härlig gammal 164 tror tyvärr att motorn e körd men man vet aldrig, ska bli nästa projekt när den lilla moppen e klar.
Sen har farsan skaffat 245:a undra om de går å göra nått med den
January 6, 2003
Jag skrev ett skitlångt inlägg...men det försvan, nu orkar jag inte skriva om det så jag sammanfattar vad jag skrev.
Skaffa inte lustgas, du pajar motorn.
Skaffa en bättre utgångsbil, om 5:an inte funkar kanske man ska överväga att skrota den?
Köp en 325:a istället och sätt på turbo om du inte tycker det räcker med 170hk.
Vill du ha en bil med bra chassi också så köp en M3E30
May 23, 2002
-Gurra- wrote: NOS e inte olagligt vad jag vet, inte i staterna iaf.
Sen så undrar jag hur många det är som vet vad det gör exakt?Men jag tror inte att det kan bli något bra resultat om 5.an inte funkar, vad jag vet så är inte BMWs motorer extremt högvarvig vilket t.ex. motorn i s2000 är, varvstopp vid 9000rpm 😮
Men vad du borde göra är att sätta in turbo (vet inte om den redan har det) vilket borde ge en 30 - 40 hk mer, sen så ska du helst stabilisera upp bilen, byta säten, fixa neon i mängder :bgrin: m.m.
Men tänk på att när effekten i bilen stiger så måste bromsarna fixas för att hänga med oxå.
NOS är bland de sista man sätter inHehe ska checka motorn i en av farsans gammla vrak, en härlig gammal 164 tror tyvärr att motorn e körd men man vet aldrig, ska bli nästa projekt när den lilla moppen e klar.
Sen har farsan skaffat 245:a undra om de går å göra nått med den
Nos är olagligt i sverige om det inte är för show eller på banbilar. Det får absolut inte användas på vanlig väg.
Nos är en blandning av 67% syre och 33% kväve om jag inte minns fel, som sedan under högt tryck och låg temperatur sprutas direkt in i förbränningskammaren, den höga andelen syre förbättrar förbränningen nå brutalt. Eftersom det är en 2liters motor och en BMW så ska han max ha 50hk gas.
Turbo kan han ju sätta i men då får han räkna med att balansera om veven och skaffa andra stakar och lågkomp kolvar. Gör han det ordentligt och fixar riktiga delar så blir effektökning betydligt högre än 30 - 40hk. Dyrt är det att turbokonvertera...
June 3, 2001
ando wrote: Jag skrev ett skitlångt inlägg...men det försvan, nu orkar jag inte skriva om det så jag sammanfattar vad jag skrev.
Skaffa inte lustgas, du pajar motorn.
Vill du ha en bil med bra chassi också så köp en M3E30
Ctrl + C innan du trycker på "Skicka".
Pajar motorn och är fuskeffekt. 😡
Inga riktiga trimmbilar har lustgas.
M3E30 är vad jag har förstått en bra bil att rejsa med.
Bra väghållning och bra motor som dessutom tycker om att bli turbokonverterad. :bgrin:
January 6, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Turbo kan han ju sätta i men då får han räkna med att balansera om veven och skaffa andra stakar och lågkomp kolvar. Gör han det ordentligt och fixar riktiga delar så blir effektökning betydligt högre än 30 - 40hk. Dyrt är det att turbokonvertera...
På en 320 kanske!
Men jag känner en som hade en med 320hk (en 325:a) och han la ut 10 000 och då köpte mycket nytt och han gjorde allt själv, han hade en V70R turbo. Visst du måste ha smidda kolvar osv. Men nästan dubbla effekten är det ganska billigt att turbokonventera.
Om man nu inte kan det, så kanske man ska trimma en Turbobil istället, betydligt mycket lättare att få mer effekt.
April 3, 2003
ando wrote: Jag skrev ett skitlångt inlägg...men det försvan, nu orkar jag inte skriva om det så jag sammanfattar vad jag skrev.
Skaffa inte lustgas, du pajar motorn.
Skaffa en bättre utgångsbil, om 5:an inte funkar kanske man ska överväga att skrota den?
Köp en 325:a istället och sätt på turbo om du inte tycker det räcker med 170hk.
Vill du ha en bil med bra chassi också så köp en M3E30
Du sabbar inte motorn om du kör med lustgas, bara du kör med rätt balans, det är klart om man sätter in kittet som ska ge dig 150 extra hästar så pallar inte motorn det men rätt kitt till rätt motor så ska det inte skada
Läs igenom om du funderar på lustgas lr ska göra uttalande om de:
http://www.holley.com/HiOctn/T.....Tech5.html
June 3, 2001
Mind wrote: ye, riktiga män kör 740 86a med cirkus 100 hästar vid 4000v.
HAHA!!
Våran våran har 400 hk vid 5800 rpm. 500nm vid 3400rpm...
May 23, 2002
ando wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Turbo kan han ju sätta i men då får han räkna med att balansera om veven och skaffa andra stakar och lågkomp kolvar. Gör han det ordentligt och fixar riktiga delar så blir effektökning betydligt högre än 30 - 40hk. Dyrt är det att turbokonvertera...
På en 320 kanske!
Men jag känner en som hade en med 320hk (en 325:a) och han la ut 10 000 och då köpte mycket nytt och han gjorde allt själv, han hade en V70R turbo. Visst du måste ha smidda kolvar osv. Men nästan dubbla effekten är det ganska billigt att turbokonventera.
Om man nu inte kan det, så kanske man ska trimma en Turbobil istället, betydligt mycket lättare att få mer effekt.
Bör göras på en 325:a också annars blir det sisådär med livslängden. Sen är ju inte V70R Turbon så märkvärdigt stor, kolla på en vatteninsprutad Garret T66 så får du se på riktiga saker, då blir det genast dyrt 😀
Sen fattar jag inte hur fan han klarade sig med 10 papp när turbon är så pass ny och en splitterny kolvsats...
2 Guest(s)