January 6, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=ando][quote=[Gamepredator] Sulan]Turbo kan han ju sÀtta i men dÄ fÄr han rÀkna med att balansera om veven och skaffa andra stakar och lÄgkomp kolvar. Gör han det ordentligt och fixar riktiga delar sÄ blir effektökning betydligt högre Àn 30 - 40hk. Dyrt Àr det att turbokonvertera...
PĂ„ en 320 kanske!
Men jag kÀnner en som hade en med 320hk (en 325:a) och han la ut 10 000 och dÄ köpte mycket nytt och han gjorde allt sjÀlv, han hade en V70R turbo. Visst du mÄste ha smidda kolvar osv. Men nÀstan dubbla effekten Àr det ganska billigt att turbokonventera.
Om man nu inte kan det, sÄ kanske man ska trimma en Turbobil istÀllet, betydligt mycket lÀttare att fÄ mer effekt.
Bör göras pĂ„ en 325:a ocksĂ„ annars blir det sisĂ„dĂ€r med livslĂ€ngden. Sen Ă€r ju inte V70R Turbon sĂ„ mĂ€rkvĂ€rdigt stor, kolla pĂ„ en vatteninsprutad Garret T66 sĂ„ fĂ„r du se pĂ„ riktiga saker, dĂ„ blir det genast dyrt đ
Sen fattar jag inte hur fan han klarade sig med 10 papp nÀr turbon Àr sÄ pass ny och en splitterny kolvsats...
För att han kan göra allt sjÀlv, köper en begangnad turbo för 1000:-
Det Àr arbetet som kostar pengar men har du svarvar osv till förfogande blir det inte sÄ dyrt.
2 Guest(s)