February 21, 2003
Millhouse wrote: [quote=Ogrebeast]6 dygn och 2 timmar. Fast då fick vi fritt med vatten.
det låter farligt.. jag som knappt kan ta mig upp på morgonen pga hunger.. 😮
Nja den värsta hungern gick över efter två dygn. Sedan kändes det bara som en molande känsla i magen, men man blev långsammare i allt man gjorde.
Under sista dygnet så var man visserligen fortfarande klar i skallen, men man kunde hamna i småkoma. Man kunde sätta sig ner på en stubbe och bara låta tankarna vandra och dagdrömma, och sedan "vakna upp" efter en timme, trots att det bara känts som om det gått 5 minuter. Det var rätt kul faktiskt att kolla på de andra hur de var. Man kunde prata med nån och ha en normal diskussion och den andre helt plötsligt bara blir tom i blicken och fryser till. Alla var typ värsta sömngångarna i ordets rätta bemärkelse när övningen avslutades.
March 5, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Millhouse][quote=Ogrebeast]6 dygn och 2 timmar. Fast då fick vi fritt med vatten.
det låter farligt.. jag som knappt kan ta mig upp på morgonen pga hunger.. 😮
Nja den värsta hungern gick över efter två dygn. Sedan kändes det bara som en molande känsla i magen, men man blev långsammare i allt man gjorde.
Under sista dygnet så var man visserligen fortfarande klar i skallen, men man kunde hamna i småkoma. Man kunde sätta sig ner på en stubbe och bara låta tankarna vandra och dagdrömma, och sedan "vakna upp" efter en timme, trots att det bara känts som om det gått 5 minuter. Det var rätt kul faktiskt att kolla på de andra hur de var. Man kunde prata med nån och ha en normal diskussion och den andre helt plötsligt bara blir tom i blicken och fryser till. Alla var typ värsta sömngångarna i ordets rätta bemärkelse när övningen avslutades.
det måste ju testas :bgrin: 8)
June 28, 2001
ye varför inte äta när man kan äta.
nått dygn har jag gått utan att käka pga av att jag har gjort nånting jag inte viljat avsluta lr liknande.
Jag är en av dom som blir jävligt knäpp om jag inte får mat.
tur att det är jobbigt o fixa föda, annars hadde jag varit en sumobrottare.
July 13, 2002
Peter@20ghz wrote: Körde förut två gånger om året med en rejäl utrensning.. på hösten ca: 1 vecka, på diverse buljonger och speciellt framtagna juicer från hällsokostbutikerna. På våren kunde det bli mellan 10-14 dagar. Lättare att ta en längre period på våren då det är ljusare (vilket får en piggare) plus att det är varmare ute, (man fryser gärna under fasta) viktigt att notera är att man inte direkt efter en 10dagars fasta skickar i sig en pizza eller liknande. skall vara snäll mat som är försiktig mot magen. Detta är jäkligt nyttigt, och efter perioden känner man sig aftast jäkligt mycket piggare och "renare".
Har du nån hemsida lr nått som beskriver lite mera om hur sånt dära fungerar?
Kan man ens göra nått fysikt arbete undertiden, menar jag blir fan utmattad om jag inte äter riktig mat (kött, fisk, potatis, ris osv... godis :D) på typ 12H.
Skulle vara skoj att prova på i sommmar, men jag vill ju kunna lira golf, fossball och snickra lite undertiden
April 10, 2001
Elias, här finns lite info.
http://www.helhetsdoktorn.nu/tipsv32.htm
July 13, 2002
Peter@20ghz wrote: Elias, här finns lite info.
http://www.helhetsdoktorn.nu/tipsv32.htm
tack :bok: .
April 9, 2001
Peter@20ghz wrote:
Jämför detta med blodgivare, när jag lämnar blod (ca: 4,5dl) så kan man först bli lite yr/trött. efter 24 timmar har kroppen producerat nytt fräsht blod. (annars är det samma gammla blod som pulserar i kroppen) Med det nya blodet tillfört så känner man sig oftast mycket piggare än innan. Kan mycket väl vara stor del psykologiskt, men som du förstår så sker det även fysiska förändringar i kroppen, och även dom borde väl rimligtvis öka din prestanda.
Inte riktigt sant....det är inte samma blod du har i omlopp hela tiden. Jag är blodgivare och första gången jag var där så fråga de jag just detta och sköterskan svarade att det fanns inga bevis för att man mår bättre av att låta kroppen tvångstillverka blod pga förlust. Alltså psykosomatiskt...men å andra sidan är psykosomatiska fenomen lika "verkliga" som andra...
1 Guest(s)