May 11, 2005
vad är er favorit sysselsättning i skolan under lektionerna. (tråkiga lektioner)
min är sova eller spela luffarsshack
och på data lektionerna är det att sitta och uppdatera NH och se om någon har skrivit några nya inlägg 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Raven den 2001-11-28 14:47 ]
May 15, 2001
July 25, 2001
På högskolan så antecknade vi när vår datalärare återupprepade sig själv. "This will make your life eazierrrr" tex. vart en 15 streck på den varje lektion. Annars så kan man ju sitta och läsa serier innanför boken. (Mycket populärt på mitt gymnasieum)
HN = NH antar jag.
I skolan satt vi mest och drygade på nätverket isstället. Var kul att skicka broadcast till andra mindre datorkunniga klasser. "Du har vatten i hårddisken. Varning för stötar. Avsluta omedelbart utan att spara ditt arbete." Sen kunde vi se i ett program som en kompis gjort i Pascal att de snabbt som katsingen loggade ut. Man kunde då lungt och fint komma in i datasalen och se läraren stå och dra sig i håret. Lika kul varje gång.
En annan sak vi gjorde var att fixa date åt en etta med en bög från Australien. Vi hittade honom på #Gayitalian på IRC. Vi skickade över lite info . Namn och så e-mail och bild med. Han skulle tom till Sverige då och ville ha addressen. Snacka om att han var rädd när han öppnade mailen. Varför vi gjorde det? Han försökte hacka sig in i våra konton. Vi gjorde otroligt mycket fler bus. Men med risk för att ni kommer dömma mig efter ala mina kompisars mindre snälla tillslag så nämnar jag dem senare, så att allt ej kommer direkt.
June 17, 2001
Vår dator lärare hade formateringsmani.
Om en dator hängde sig mer än 2-3 gånger per lektion så var han tvungen att formatera om den och då kunde vi spela så länge (Doom 2). Så vi brukade dra ur hans tangentbord och muskabel och sen sätta tillbaka dom.
Då såg det ut som om datorn hade hämgt sig och då var han tvungen att formatera om.
Han kom på detta efter redan ett par lektioner tyvär
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 29, 2001
On 2001-11-28 16:55, [NH] WIGGER wrote:
Vår dator lärare hade formateringsmani.
Om en dator hängde sig mer än 2-3 gånger per lektion så var han tvungen att formatera om den och då kunde vi spela så länge (Doom 2). Så vi brukade dra ur hans tangentbord och muskabel och sen sätta tillbaka dom.
Då såg det ut som om datorn hade hämgt sig och då var han tvungen att formatera om.
Han kom på detta efter redan ett par lektioner tyvär
Hur formatterar man datorn utan keyb????
June 17, 2001
Men startar om datorn.
Vi satte ju tillbaka kablarna igen direkt.
[ Detta Inlägg ändrades av: [NH] WIGGER den 2001-11-28 17:20 ]
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
May 11, 2005
vår matte lärare e sjuk alla 2or som hade han 60st så fick 6 st g och den bäste totalt hade 11p och gränsen för gig lå på 8p men han fattar ändå inte att det kanske är hans fel. sen om man så mycket som jäspar eller hostar så åker man ut. så sist så åkte 15 pers ut och där var typ 12 kvar på lektionen 😀 låter bra va?
July 19, 2001
Det finns två saker att göra på tråkiga lektioner.
Man kan antingen leka stirra-leken med sin lärare. Hehe det är riktigt kul, så här går det till:
Sitt och stirra intensivt på din lärare tills ni får ögonkontakt och fortsätt sedan stirra på honom/henne tills någon av er tittar bort. Om det är du som är först har du förlorat. Men om läraren tittar bort först fortsätter du stirra tills ögonkontakt och upprepar proceduren. Har du tur kommer du knäcka din lärare totalt. 😀
Slår det fel ut är din 65 årige biologilärare gay och vill träffa dig efter lektionen.
Annars kan man ju alltid sitta och spela på T1-83an. Doom, Diablo 2 och Pong är heta tips.
1 Guest(s)