December 18, 2002
Peter@20ghz wrote: river lite ost, tar o öppnar en burk tonfisk, tar några färdigskalade räkor ur frysen, lägger detta tillsammans i en skål, hystar i lite "vanlig" curry av den starkare sorten, lite salt och sen rör runt det till en smet som består till 50% av den rivna osten.
Lägges därefter på formfranska som draperats med en mix av tomatpuré, krossad tomat, oregano, bassilika och vitlök, Skjuts in i ugnen och efter en stund har man grymt goda smörgåsar.En annan variant är den jag tog till lunch idag, formfranska, med samma tomatmix som ovan, släng på en näve med köttfärs från gårdagens tacomiddag (skall ha kokats nästan torr först) släng på en tre-fyra jalapenos och toppa med ett par skivor ost av lagrad sort.
Även denna var smarrig värre.
måste prova !!
February 1, 2002
GooGeL wrote: [quote=Peter@20ghz]river lite ost, tar o öppnar en burk tonfisk, tar några färdigskalade räkor ur frysen, lägger detta tillsammans i en skål, hystar i lite "vanlig" curry av den starkare sorten, lite salt och sen rör runt det till en smet som består till 50% av den rivna osten.
Lägges därefter på formfranska som draperats med en mix av tomatpuré, krossad tomat, oregano, bassilika och vitlök, Skjuts in i ugnen och efter en stund har man grymt goda smörgåsar.En annan variant är den jag tog till lunch idag, formfranska, med samma tomatmix som ovan, släng på en näve med köttfärs från gårdagens tacomiddag (skall ha kokats nästan torr först) släng på en tre-fyra jalapenos och toppa med ett par skivor ost av lagrad sort.
måste prova !!
Javisst, det lät riktigt gott!
Peter@20ghz är du bara hemmafru eller riktigt bra hobby kock? 🙂
July 27, 2002
heh petr@20ghz har redan fru så han e nog en kock 🙂
April 10, 2001
Starscream wrote: [quote=GooGeL][quote=Peter@20ghz]river lite ost, tar o öppnar en burk tonfisk, tar några färdigskalade räkor ur frysen, lägger detta tillsammans i en skål, hystar i lite "vanlig" curry av den starkare sorten, lite salt och sen rör runt det till en smet som består till 50% av den rivna osten.
måste prova !!
Javisst, det lät riktigt gott!
Peter@20ghz är du bara hemmafru eller riktigt bra hobby kock? 🙂
Well,, har jobbat som kock på 80-talet, gick utbildningar osv.
fuskat runt i diverse kök i Italien och Frankrike.
Sen dess har jag alltid gillat att laga mat, kommit fram till att vill jag ha god mat så får jag laga den själv,,, inte många som kan tillfredställa mig 🙂 provar mycket, experimentar mycket. Favoriterna är dock asiatisk mat, finns inga ställen i stan här som gör bättre thaimat än mig tex. 🙂
August 20, 2001
Stek upp köttfärs, svamp, lite pressad vitlök... krydda efter behov och tycke...
Rada upp mackorna på en plåt och lägg på köttfärsblandningen, på med lite tacosås (styrka beror på vad man tycker om). "Vanlig" ost på det och så lite grillkrydda på osten...
Eller kanske en snabbis... skinka, dijonsenap och ost...
Annars är ju Ria vägner (hur stavar man det???) gott...
April 10, 2001
Gueno wrote: [quote=Peter@20ghz]släng på en näve med köttfärs
Jag brukar ta en slev.. 🙄
När jag började arbeta i ett kök första gången, så fick jag lära mig något som det senare visade sig att alla andra kökschefer och lärare också ansåg. Att de bästa verktygen i köket är dina händer. Se bara till att hålla dem rena.
1 Guest(s)