November 28, 2002
March 11, 2003
Mirkl0rd wrote: jag syftar på "vikingarock" thule etc, (om nu det passar i kategorin).
tyckte jag uttryckte mig ganska solklart.men men, ska inte dra igång nått =P .
Ultima Thule är rena skönsången jämfört med det mesta i den schangern. Men låt dem hållas. Så länge de gör musik som inte passar massorna, så får de heller inte fram sitt depraverade budskap. 🙂
January 26, 2003
haha, är väll bara jag som är otroligt trångsynt, men av någon vääldigt konstig andledning har en större del av befolkningen (förmodligen mig inkluderad då), fått den väldigt felaktiga uppfattningen att dom är rasister osv.
Sedan har dessutom en större del av landets nynazister också fått smak för dom, och annan "vikingarock"..
men som sagt, då jag inte djupanalyserat musiken (o inte tänker göra heller) så kan jag juh oxå ha jävligt fel.
August 22, 2005
Mirkl0rd wrote: haha, är väll bara jag som är otroligt trångsynt, men av någon vääldigt konstig andledning har en större del av befolkningen (förmodligen mig inkluderad då), fått den väldigt felaktiga uppfattningen att dom är rasister osv.
Sedan har dessutom en större del av landets nynazister också fått smak för dom, och annan "vikingarock"..
men som sagt, då jag inte djupanalyserat musiken (o inte tänker göra heller) så kan jag juh oxå ha jävligt fel.
Grattis, det har du.
January 26, 2003
irlg, då får jag be så hemskt mkt om ursäkt då =P .
men kan du hålla med om att det är jävligt lätt att misstolka? ..
och kan du förklara varför så många tror att thule är nazzar =P ?
err.
k thule kanske är ett dåligt exempel, men hur många "vikingarock-band" kan det finnas liksom.
January 26, 2003
Öwall wrote: Anledningen till att många förknippar Thule och liknande med rasism är att många som lyssnar på dess musik har rasistiska tendenser.
Men varför gör dom det då??
om inte jag minns helt fel (kan iofs göra det) så har jag för mig att det BARA var massa nynazzar på thules spelningar... va några år sen iofs.
August 22, 2005
Mirkl0rd wrote: [quote=Öwall]Anledningen till att många förknippar Thule och liknande med rasism är att många som lyssnar på dess musik har rasistiska tendenser.
om inte jag minns helt fel (kan iofs göra det) så har jag för mig att det BARA var massa nynazzar på thules spelningar... va några år sen iofs.
Hejsan gode vän Mirkl0rd!
Jag är en nationalist ja, men jag hatar inte invandrare.
Att det förr i tiden var nynazister på Thules spelningar är sant, men det var ett bra tag sen och de har flera gånger förkastat nazism och rasism.
March 11, 2003
Mirkl0rd wrote: [quote=Öwall]Anledningen till att många förknippar Thule och liknande med rasism är att många som lyssnar på dess musik har rasistiska tendenser.
Från början var det inte bara nassar på Thules spelningar. Det var rätt mycket kul folk. Punkare, rockers, ja lite allt möjligt folk. Men tyvärr tog skinhuvudena mer eller mindre över. Synd, för jag kommer ihåg hur mycket jag gillade Thule när första plattan kom. Men det är ju länge sedan. Jag var ju nästan en fjortis...;)
1 Guest(s)