December 3, 2003
April 14, 2002
dree wrote: [quote=Marcan-]Ända anleningen till att jag känner igen vissa namn (Alex Van Halen & Nicko Mcbrain) är för ajg sett sketchen med Killing gänget är de utser den bästa trummisen 😉
Scott Rockenfield och Neil Peart är också med på Sam Spandex lista! 🙂
Och Neil Peart var överst på listan! 🙂
Där kom en komplettering till! 🙂
Neil Peart!
Hehe jo jag vet att de var fler men kom inte i håg namnen 🙂
January 20, 2003
Kristofer Steen i forna Refused... där har ni musikaliska grabbar... (sångaren Dennis Lyxzén är nu sångare i The Noise Conspiracy och var med i studio pop förra säsongen)...
Snacka om mångsidig kille...
EDIT: Såg att du också diggade honom PooSlice! Härligt med sånt folk!
EDIT2: Matt Sorum som ersatte gamla trummisen i Guns n Roses runt 1990 är kanske inte skitbra trummis, men soundet på deras micade studiotrummor är galet fett.. lyssna bara på studioversionen av 'Paradise City'... (jag har spelat trummor i cirka 11år så jag får orgasm av sånt 🙂 )
December 3, 2003
pompougnac wrote: Kristofer Steen i forna Refused... där har ni musikaliska grabbar... (sångaren Dennis Lyxzén är nu sångare i The Noise Conspiracy och var med i studio pop förra säsongen)...
EDIT2: Matt Sorum som ersatte gamla trummisen i Guns n Roses runt 1990 är kanske inte skitbra trummis, men soundet på deras micade studiotrummor är galet fett.. lyssna bara på studioversionen av 'Paradise City'... (jag har spelat trummor i cirka 11år så jag får orgasm av sånt 🙂 )
Som du säger så har Lyxén startat International men även Lost patrol (inget att ha dock, han ska inte sjunga sing and songwriter låtar). Men om du är nyfiken på vad de övriga medlemmarna i refused gjorde efter splittringen så kolla in bandet text. Det är alla ex medlemmar utom Dennis då och ett par till. Väldigt alternativt, väldigt bra.
December 3, 2003
January 20, 2003
PooSlice wrote: [quote=pompougnac]Kristofer Steen i forna Refused... där har ni musikaliska grabbar... (sångaren Dennis Lyxzén är nu sångare i The Noise Conspiracy och var med i studio pop förra säsongen)...
Som du säger så har Lyxén startat International men även Lost patrol (inget att ha dock, han ska inte sjunga sing and songwriter låtar). Men om du är nyfiken på vad de övriga medlemmarna i refused gjorde efter splittringen så kolla in bandet text. Det är alla ex medlemmar utom Dennis då och ett par till. Väldigt alternativt, väldigt bra.
Heter bandet "Text"? Vad är det typ för genre? Likt Refused's gamla sound eller?
January 20, 2003
skiroy wrote: [quote=pompougnac]Kristofer Steen i forna Refused... där har ni musikaliska grabbar
Kristoffer Steen ?
Nu snurrar du väl ändå till det.
Det var David Sandström som var Refused:s trummis.
Nej vet du vad, jag ska tala om en sak; det är så att David och Kristofer faktiskt roterade mellan percussions... kristofer har gjort de flesta feta beatsen på "Shape of punk to come"-albumet...
Som sagt det är (var) ett gäng jävligt talangfulla grabbar, och de brukade rotera mellan instrumenten tro det eller ej...
December 3, 2003
December 3, 2003
December 3, 2003
1 Guest(s)