FCUK|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
FCUK
Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
sp_UserOfflineSmall Offline
772902
November 14, 2004 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote:
Han syftar förmodligen på alla tröjor med tryck i stil med "fcuk me" och motsvarande. Även jag ogillar dessa. Resten av kollektionen är okej, men inte mer.

Men dom har ju massa snygga kläder som det inte ens står något på. Och många med typ bara fc i mycket små bokstäver. Men det kan ju hända att dessa kläder inte går att få tag i här i sverige.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
772905
November 14, 2004 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det också nåt fjortis-snobbmärke? Eller vad är det?
Med tanke på att det säljs på NK...:-?

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
772911
November 14, 2004 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej du har ju tydligen missat det wink

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
772932
November 14, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Är det också nåt fjortis-snobbmärke? Eller vad är det?

Lantis :bgrin: Såg dina snygga baggy-prasselbyxor på en bild med din dator... Haha! laugh :bgrin: :bgrin:

Jonas Klar
Member
Medlem
772936
November 14, 2004 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: Nej du har ju tydligen missat det wink

Självklart, det är det jag är till för...;)
Så varför vill folk ha märkeskläder överhuvudtaget?
Okej, klart det är högre kvalité, och vissa är skitsnygga, men typ JL, kostar bara skitmycket pengar och har ett ÄCKLIGT jävla fult märke på bröstet...

Jonas Klar
Member
Medlem
772941
November 14, 2004 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Mean Machine]Är det också nåt fjortis-snobbmärke? Eller vad är det?

Lantis :bgrin: Såg dina snygga baggy-prasselbyxor på en bild med din dator... Haha! laugh :bgrin: :bgrin:

Berätta för mig var du sett den bilden...;)
Är ganska sparsam med bilder på mig själv...;)
Men jag ska fan lägga upp ett par nu... Thx för påminning.

ocz
Member
Medlem
772975
November 14, 2004 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ocz][quote=Mean Machine]Är det också nåt fjortis-snobbmärke? Eller vad är det?

Du fotade din dator.

Du vet tråden där du skröt om att du hade feta deltor i din dator? 😉 Där ser man ditt ben... 🙄

Jonas Klar
Member
Medlem
772980
November 14, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Mean Machine][quote=ocz][quote=Mean Machine]Är det också nåt fjortis-snobbmärke? Eller vad är det?

Du fotade din dator.

Du vet tråden där du skröt om att du hade feta deltor i din dator? 😉 Där ser man ditt ben... 🙄

Ofan...;)
Måste kolla...:)
Förresten, annars kan du hålla till godo med lite 80-tals-pics av mig;
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/wierd.JPG
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/wierder.JPG

ocz
Member
Medlem
773013
November 14, 2004 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Den sista var lite Leevi(keffing) wannabe 😀

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
773017
November 14, 2004 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Jag tycker personligen dom tröjorna är förbannat töntiga.

Tycker allt som är "mode" eller "inne" eller vad du nu vill kalla det är töntigt, varför betala 900 spänn extra när man kan köpa typ exakt samma tröja fast utan tex JL på? ^^ fattar inte =P

ni behöver inte påpeka att det var FCUK tröja,ni förstår vad jag menar ^^

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
773091
November 15, 2004 - 7:28 am
sp_Permalink sp_Print

Själva tanken med att köpa sånna kläder är just det att det inte har "hunnit" bli fjortiskläder ännu.

EDIT: Alltsp FCUK, iaf här där jag bor wink

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
773140
November 15, 2004 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote:
http://upl.silentwhisper.net/u.....ierder.JPG

Herre jävlar :cy:

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
773155
November 15, 2004 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill ha en tröja det står FUCK FCUK.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
773216
November 15, 2004 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Självklart, det är det jag är till för...;)
Okej, klart det är högre kvalité, och vissa är skitsnygga, men typ JL, kostar bara skitmycket pengar och har ett ÄCKLIGT j**la fult märke på bröstet...

Du kan ju inte sitta och jämföra Rinkebykidsens stolthet, JL-hooden, med märkeskläder, de spelar ju i helt olika ligor. Jag brukar köpa märkeskläder, men skulle aldrig i livet iklä mig en JL-hood, detta av två anledningar - den är för det första ful och inte alls speciell (som du sa, då kan man lika gärna köpa en billig huvtröja på JC), och för det andra har alla jävla rinkebykids börjat gå runt i sådana.

Nomic wrote: Tycker allt som är "mode" eller "inne" eller vad du nu vill kalla det är töntigt, varför betala 900 spänn extra när man kan köpa typ exakt samma tröja fast utan tex JL på? ^^ fattar inte =P

Personligen gör jag det därför att märkesgrejer är bättre på alla sätt, om man bortser från priset. Jag tycker att det är onödigt att köpa fem illasittande pikétröjor av taskig kvalitet på HM när man istället kan köpa en Ralph Lauren eller Lacoste-piké som är skönare och håller bättre.

Smakar det så kostar det - det är ungefär som med datorprylar. Ni köper inte ett GF2GTS för femtio spänn - ni köper ett 9800pro (eller det som är värst nuförtiden) därför att det är bäst, inte sant? Sedan handlar det om prioriteringar; ni köper datorprylar för era pengar medan jag köper kläder och annat för mina.

azN- wrote: Själva tanken med att köpa sånna kläder är just det att det inte har "hunnit" bli fjortiskläder ännu.

Det är inte det som är tanken med det, men om något hunnit bli fjortiskläder brukar åtminstone jag hålla mig ifrån att köpa det. Tråkigt när fina kläder förstörs.

Personligen struntar jag i vad som är inne eller om det är ett märkesplagg jag köper, men ser jag ett par råschyssta skor så visar de sig oftast vara märkesskor. Nåja, folk gör som de vill.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
773238
November 15, 2004 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm... De är tillverkade på samma ställe ändå så...

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
773243
November 15, 2004 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Personligen struntar jag i vad som är inne eller om det är ett märkesplagg jag köper, men ser jag ett par råschyssta skor så visar de sig oftast vara märkesskor. Nåja, folk gör som de vill.

jaha, men som Mean Machine sa, det är fortfarande samma fattiga Thailändska Barn som sitter o gör tröjorna, så jag fattar inte varför betala 1100 när jag kan köpa exakt samma tröja fast utan ett lacoste märke på eller fred perry eller vafan du nu kan tänka dig, även om jag har många märkeskläder så köper jag inte de så ofta med tanke på hur modet växlar, jag bryr mig inte egentligen, min poäng var iallafall att enligt mig så sitter kläderna samma, förutom ifall det är typ Turkiska Kopior då 🙄 😛 men som sagt när jag handlar så ser jag en tex snygg svart tröja som jag tycker e asball så gör jag inte så som fjortizarna gör, går på Märkesjakt över hela plagget o finner att det är nåt fattigt märke, så köper jag den iaf för jag bryr mig inte om märket e där eller inte, hellre e jag utan märke då jag gillar helt vita, helt svarta, helt röda, osv kläder. men men, alla har ju rätt o ha sin smak 🙂 (och det finns inga bra icke märkes-skor det håller jag med om =P)

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
773253
November 15, 2004 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: http://upl.silentwhisper.net/u.....ierder.JPG

Fan, inte trodde jag att du höll på med sånt...
Jag har babsans nummer om du är intresserad.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
773260
November 15, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: jaha, men som Mean Machine sa, det är fortfarande samma fattiga Thailändska Barn som sitter o gör tröjorna, så jag fattar inte varför betala 1100 när jag kan köpa exakt samma tröja fast utan ett lacoste märke på eller fred perry eller vafan du nu kan tänka dig, /../ min poäng var iallafall att enligt mig så sitter kläderna samma, förutom ifall det är typ Turkiska Kopior då

Grejen är att det inte är exakt samma tröja, det är verkligen inte det. Har du någonsin jämfört kvaliteten på en Ralph Lauren-piké med kvaliteten på en HM-dito? Det högre priset på RL-pikén är helt klart motiverat. Efter tio tvättar har en HM-piké börjat tappa färgen, kanske släppa i sömmarna, tappat formen och så vidare, medan en dyrare piké håller sig i nyskick.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
773313
November 15, 2004 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Som redan nämnts är ju majoriteten av FCUK's kläder inte t-shirtar med roliga tryck, deras kollektioner består ju av vanliga tröjor, skjortor, kavajer, jackor osv. Modet förändras ju hela tiden, nya kollektioner varje höst och vår, så att säga att ett visst märke är töntigt är ganska dumt, möjligtvis att de misslyckats med en speciell kollektion.

Angående om det är värt att betala lite extra för ett märkesplagg: Det du betalar för är att en designer (du förhoppningsvis gillar) har gjort ett plagg som du tycker sitter bättre och ser snyggare ut än något annat skräp du kan hitta i lågpriskedjorna (H&M, Kappahl osv) och dessutom hålla bättre kvalitè, även om det är tillverkat i indien, så är kvalitetskontrollerna hårdare, ett dyrt varumärke vill inte riskera att förlora i anseende, och bland de märkeskläder jag köper och kollar på står det ofta made in italy, det har jag inte sett på H&M...

Jonas Klar
Member
Medlem
773326
November 15, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Mean Machine]Självklart, det är det jag är till för...;)
Okej, klart det är högre kvalité, och vissa är skitsnygga, men typ JL, kostar bara skitmycket pengar och har ett ÄCKLIGT j**la fult märke på bröstet...

Du kan ju inte sitta och jämföra Rinkebykidsens stolthet, JL-hooden, med märkeskläder, de spelar ju i helt olika ligor. Jag brukar köpa märkeskläder, men skulle aldrig i livet iklä mig en JL-hood, detta av två anledningar - den är för det första ful och inte alls speciell (som du sa, då kan man lika gärna köpa en billig huvtröja på JC), och för det andra har alla j**la rinkebykids börjat gå runt i sådana.

Jo, det är klart, borde lagt till svindyra...;)
Självklart förstår jag nöjet i ett par skor (jämför t.ex. Asics Gel Kayano, (vill ha!), som kostar 1700 spänn och ett par av märket panther/annat skit) vilka väljer man? De som är skönast, såklart...
Men att köpa en tröja för _märkets_ skull, njae... En tjocktröja har du oftast en t-shirt under, och vill du ha värme har du väl en fleecetröja eller en ylletröja, inte en jl-tröja, bara för "den värmer bättre än din billiga skittröja, dina föräldrar har inte råd..."
Nu använder jag också märkeskläder, men jag ska fan förinta alla med jl/tiger-tröjor...:evil:
Sen resten av er som sett bilderna: Det var jag och min polare som rotade i garderob/antikvariat/förråd hemma...;)
Så fick det bli en 80-talskväll...:P

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 327
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL