July 29, 2003
niro wrote: Du har förmodligen fått i dig lite av influensan, som resten av Sverige, inkl mig. Jag kör med alvedon, fungerar jättebra. Det gäller att ta en var 4:e timme, och en innan du går och lägger dig.
Krya på oss!
så d är en ifluensa?
har du samma symtom?
konstig hosta / feber?
April 11, 2003
Sjukhuset är det kanske lite för tidigt för att gå till än så länge.
Men prova dricka honungsvatten, varmt vatten men den klick honung i, och ligg i sängen där det är varmt och kanske värdra för att få in frisk luft till och från. Prova med det och kolla om det blir bättre.
February 18, 2004
FonzzziE wrote: [quote=niro]Du har förmodligen fått i dig lite av influensan, som resten av Sverige, inkl mig. Jag kör med alvedon, fungerar jättebra. Det gäller att ta en var 4:e timme, och en innan du går och lägger dig.
Krya på oss!
så d är en ifluensa?
har du samma symtom?
konstig hosta / feber?
Jag har en jävlig hosta, ja. Sen i de tidiga stadiumet av sjukdomen så hade jag jätteont i ryggen, har du ont i kroppen? Känns typ som intensiv tränningsverk.
July 29, 2003
niro wrote: [quote=FonzzziE][quote=niro]Du har förmodligen fått i dig lite av influensan, som resten av Sverige, inkl mig. Jag kör med alvedon, fungerar jättebra. Det gäller att ta en var 4:e timme, och en innan du går och lägger dig.
Krya på oss!
så d är en ifluensa?
har du samma symtom?
konstig hosta / feber?
Jag har en jävlig hosta, ja. Sen i de tidiga stadiumet av sjukdomen så hade jag jätteont i ryggen, har du ont i kroppen? Känns typ som intensiv tränningsverk.
nej jag har inte haft ont i kroppen..
February 18, 2004
FonzzziE wrote: [quote=niro][quote=FonzzziE][quote=niro]Du har förmodligen fått i dig lite av influensan, som resten av Sverige, inkl mig. Jag kör med alvedon, fungerar jättebra. Det gäller att ta en var 4:e timme, och en innan du går och lägger dig.
Krya på oss!
så d är en ifluensa?
har du samma symtom?
konstig hosta / feber?
Jag har beställt tid hos en läkare idag vid 3-tiden iaf, hostan känns så illa att jag misstänker lugninflamation.
July 29, 2003
niro wrote: [quote=FonzzziE][quote=niro][quote=FonzzziE][quote=niro]Du har förmodligen fått i dig lite av influensan, som resten av Sverige, inkl mig. Jag kör med alvedon, fungerar jättebra. Det gäller att ta en var 4:e timme, och en innan du går och lägger dig.
Krya på oss!
så d är en ifluensa?
har du samma symtom?
konstig hosta / feber?
Jag har beställt tid hos en läkare idag vid 3-tiden iaf, hostan känns så illa att jag misstänker lugninflamation.
jo morsan sa ngt sånt till mej me .. =/
Kille med 39-40 i feber=Åk på akuten..
Tjej med 39-40 i feber=Sätt igång och städa eller nått.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
niro wrote: [quote=FonzzziE][quote=niro][quote=FonzzziE][quote=niro]Du har förmodligen fått i dig lite av influensan, som resten av Sverige, inkl mig. Jag kör med alvedon, fungerar jättebra. Det gäller att ta en var 4:e timme, och en innan du går och lägger dig.
Krya på oss!
så d är en ifluensa?
har du samma symtom?
konstig hosta / feber?
Kan man verkligen få "lugninflamation"??
Snacka om att man är cool då..
Så cool så man får en inflamation..
Antar att det är ett vanligt sketet stavfel..Men betydelsen av det ordet var nytt och skojigt...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 18, 2004
ilg@dd wrote: [quote=niro][quote=FonzzziE][quote=niro][quote=FonzzziE][quote=niro]Du har förmodligen fått i dig lite av influensan, som resten av Sverige, inkl mig. Jag kör med alvedon, fungerar jättebra. Det gäller att ta en var 4:e timme, och en innan du går och lägger dig.
Krya på oss!
så d är en ifluensa?
har du samma symtom?
konstig hosta / feber?
Kan man verkligen få "lugninflamation"??
Snacka om att man är cool då..
Så cool så man får en inflamation..
Antar att det är ett vanligt sketet stavfel..Men betydelsen av det ordet var nytt och skojigt...
Så går det när man är sjuk. :blink:
January 6, 2004
OBS! endast mot Förkylning
Så fort jag känner på mig att jag ska bli sjukt, minsta lilla tecken på det, jag säger bara vitlök direkt i munnen. På så sätt blir jag aldrig sjuk. Prova det så får du se.
Du får vila och krya på dig , du måste hela tiden fräsha upp dig med frisk luft och hålla dig villad hela tiden och ät med jämna mellanrum. Febern går snabbt över, låt mig gissa att du är under 20år ?.
July 29, 2003
Lakszen wrote: OBS! endast mot Förkylning
Så fort jag känner på mig att jag ska bli sjukt, minsta lilla tecken på det, jag säger bara vitlök direkt i munnen. På så sätt blir jag aldrig sjuk. Prova det så får du se.
jo men alla vet att om man käkar vitlök. så stinker man vitlök
japp e under 20
January 6, 2004
Extatic wrote: har också varit sjuk ett tag, fast det har gått över nu. Hade typ ont i halsen som fan och kunde inte äta pga att jag hade massa sår och sånt i munnen...
hehe om ni inte vill äta "ren" vitlök så finns det vitlökstabletter att köpa.
Nej vi föredrar riktig färsk tung knarklök!
October 22, 2003
Lakszen wrote: [quote=Extatic]har också varit sjuk ett tag, fast det har gått över nu. Hade typ ont i halsen som fan och kunde inte äta pga att jag hade massa sår och sånt i munnen...
hehe om ni inte vill äta "ren" vitlök så finns det vitlökstabletter att köpa.
Nej vi föredrar riktig färsk tung knarklök!
hahaha!! 😛
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
January 12, 2004
Om man har feber för länge så sliter det på kroppen.
Ta ett par alvedon, eller nåt annat som är febernedsättande.
Och har man feber över en vecka så är det väl troligen en infektion eller nåt.
Ont i ryggen får man närman ansträngt lungorna, genom tex hostning.
Man kan även få ont så om man har lunginflammation.
Och har man riktig otur så måste man tömma lungorna på vätska, men det är en annan historia. 😛
jag höll på att få dubbelsidig lunginflammation en gång, trodde jag skulle hosta lungorna ur mig, hade 40-41 i feber i över en vecka, fick utegångsförbud i 2 veckor. :bgrin:
1 Guest(s)