April 23, 2003
Heheh, satt och skummade igenom några gamla MikroDatorn tidningar. När det var en liten ruta om hur man får 'AMD-datorer' att vara tysta:
Processorfläkten bör vara högvarvig och av god kvalitet för så minimal ljudnivå som möjligt. Pabst är ett erkänt kvalitetsmärke.
Yep, högvarviga Pabst fläktar är perfekta!
Modekortet avgör vilka fläktar som kan användas. Avancerade kylanordningar kan inte användas på alla typer av moderkort.
Okej, nu är det plötsligt moderkortet som avgör vilka FLÄKTAR man kan använda.. kunde dom inte bara skrivit kylflänsar/cpukylare istället. :bgrin:
Mycket dumt på ett litet ställe i den gamla tidningen, 2002 #5.
May 17, 2002
POE wrote: Heheh, satt och skummade igenom några gamla MikroDatorn tidningar. När det var en liten ruta om hur man får 'AMD-datorer' att vara tysta:
Processorfläkten bör vara högvarvig och av god kvalitet för så minimal ljudnivå som möjligt. Pabst är ett erkänt kvalitetsmärke.
Modekortet avgör vilka fläktar som kan användas. Avancerade kylanordningar kan inte användas på alla typer av moderkort.
Okej, nu är det plötsligt moderkortet som avgör vilka FLÄKTAR man kan använda.. kunde dom inte bara skrivit kylflänsar/cpukylare istället. :bgrin:
Alla tidningar har fel då och då, dock tycker jag att MikroDatorn är en av de bästa datortidningarna i Sverige. Den tidningen har jag lärt mig mycket av.
June 23, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=POE]Heheh, satt och skummade igenom några gamla MikroDatorn tidningar. När det var en liten ruta om hur man får 'AMD-datorer' att vara tysta:
Alla tidningar har fel då och då, dock tycker jag att MikroDatorn är en av de bästa datortidningarna i Sverige. Den tidningen har jag lärt mig mycket av.
Det är bara för DU tror att du lärt dig rätt. 😛
May 17, 2002
macrus wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=POE]Heheh, satt och skummade igenom några gamla MikroDatorn tidningar. När det var en liten ruta om hur man får 'AMD-datorer' att vara tysta:
Det är bara för DU tror att du lärt dig rätt. 😛
kan kanske vara en mer korrekt skrivning av det ja... :blink:
May 17, 2004
vissa tidningar har mycket dåliga jornalister. Tar ett eckempel, I vår när tining så stod det så här
Vad inte fattas på ditt midsommar bord?
Och sen var det några de hade frågar ut.
notera inte fattas. Ska ju stå fattas inte eller vad har du.. 🙄
Men microdatorn är en bra tidning som de andra. sen tog de väll bara en jornalist som hade bra utbildning men kunde inget om vad han skuylle skriva om 🙄
June 30, 2001
Vitamin-C wrote: vissa tidningar har mycket dåliga jornalister. Tar ett eckempel, I vår när tining så stod det så här
Men microdatorn är en bra tidning som de andra. sen tog de väll bara en jornalist som hade bra utbildning men kunde inget om vad han skuylle skriva om 🙄
Var särskrivningen också där eller är det bara du som inte heller kan skriva riktig svenska?
February 12, 2003
Mathias wrote: [quote=Vitamin-C]vissa tidningar har mycket dåliga jornalister. Tar ett eckempel, I vår när tining så stod det så här
Var särskrivningen också där eller är det bara du som inte heller kan skriva riktig svenska?
Finns inget Svenskt ord som heter intefattas iaf 😉
June 17, 2002
x-per wrote: [quote=Mathias][quote=Vitamin-C]vissa tidningar har mycket dåliga jornalister. Tar ett eckempel, I vår när tining så stod det så här
Finns inget Svenskt ord som heter intefattas iaf 😉
eller närtidning....
April 23, 2003
Krqagyzzz wrote: Alla tidningar har fel då och då, dock tycker jag att MikroDatorn är en av de bästa datortidningarna i Sverige. Den tidningen har jag lärt mig mycket av.
Yep, tycker också MikroDatorn är en av Sveriges bästa datortidningar, lite mer advancerad än andra tidningar som PC för Alla, KomputerSweden etc. Annars är ju Nätverk & Kommunikation väldigt bra. Eller som 'nyhetstidning' är ComputerSweden (Computer inte Komputer) väldigt bra!
Men jag brukar inte se så många fel i MikroDatorn, det var här jag verkligen märkte att det var en del fel. :p
BelGarath wrote: Det där skall jag skriva ner på någon viktig plats.
Var lite mer onödig. 🙄
m00pid00 wrote: MikroDatorn har inte skrivit fel.
Journalisten skrev fel.
Sant, men det var iaf fel i MikroDatorn.
May 9, 2001
På ett sätt har personen rätt ang. fläktarna. Det beror ju helt på hur man kopplar dem.
Kopplar man dem till moderkortets fläktkontakter så kan man ju inte har allt för strömslukande fläktar.
Det jag kan irritera mig på är att visa säger fläkt om hela kylanordningen.
Kylningen består ju av två delar, kylfläns och fläkt.
February 16, 2004
rsastin wrote: På ett sätt har personen rätt ang. fläktarna. Det beror ju helt på hur man kopplar dem.
Kopplar man dem till moderkortets fläktkontakter så kan man ju inte har allt för strömslukande fläktar.Det jag kan irritera mig på är att visa säger fläkt om hela kylanordningen.
Kylningen består ju av två delar, kylfläns och fläkt.
Sen kan man vara petnoga med flera saker det mesta beror ju på hur mycket man vet.
3 Guest(s)