December 28, 2004
Det är ju både fördel och nackdel med detta.
+: Extra pengar om dom inte kommer på det
-: Företaget ser att han inte är lojal (ärlig) och han får sparken eller att han får mindre nästa månad - extra betalning nästa månad.
Personligen hade jag sagt till om det, som man brukar säga...
"Ärlighet varar längst"
May 10, 2005
Edvuld wrote: NU är man på gott humör, har levt på 77:- hela förra månaden :/ Låg back 2k, och nu fick jag sammanlagt 8K med studiebidraget, så det känns riktigt bra nu! Frågan är bara hur länge det håller i sig... :cy:
se till att köpa upp det nu då innan dom ändrar sig 😛
January 12, 2004
Edvuld wrote: NU är man på gott humör, har levt på 77:- hela förra månaden :/ Låg back 2k, och nu fick jag sammanlagt 8K med studiebidraget, så det känns riktigt bra nu! Frågan är bara hur länge det håller i sig... :cy:
He, det känns igen.
Jag fick tre löner på en och samma gång en gång.
Jag var skitglad tills jag upptäckte att förra tiken hade livmodersinflammation (hon var oförsäkrad pga Epilepsi).
Det kalaset gick på över 13 000.
Men det var hon värd.
April 18, 2003
Vill ju inte vara en partypooper men ett alternativ är ju att du skippar luren och ps2an och sparar dom pengarna som en liten buffert, då kanske du slipper fler 77 kronors månader. Vet att det inte är kul att spara men du kan ju tänka på det iaf.
August 7, 2001
Det är arbetarens ansvar säga till om man fått felräknad lön.
Om man inte anmäler det om det gäller stor skillnad så är det straffbart.
Det är bättre att betala ut sin egen lön som jag gjorde när jag jobbade på kommunen. 🙂
Jobbade 1 timme redovisade 4. 🙂
Ingen sa något eftersom jag gjorde mitt jobb 100gånger snabbare än alla moraltanter.
January 13, 2004
2 Guest(s)