Feminist + Busskur = Mindre pengar till annat...|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Feminist + Busskur = Mindre pengar till annat...
Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
sp_UserOfflineSmall Offline
473380
December 2, 2003 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Blekingen wrote: Skulle vi få prata politik eller inte?
Om vissa får bryta mot reglerna tycker jag faktiskt vi kan lika gärna skita i alla regler.

Feminismen är inte politik, det är en ideologi. 😀

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
473383
December 2, 2003 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: [quote=Blekingen]Skulle vi få prata politik eller inte?
Om vissa får bryta mot reglerna tycker jag faktiskt vi kan lika gärna skita i alla regler.

politik handlar om ideologier =/

Blekingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
473405
December 2, 2003 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser det så här; Antingen har ni reglen om ingen politik kvar, och låter den gälla ALLA, eller så tar ni helt enkelt bort den.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
473415
December 2, 2003 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Steel][quote=Blekingen]Skulle vi få prata politik eller inte?

politik handlar om ideologier =/

Jag vet, därav smileyn efter meningen 😛
Tänkte att man kunde få folk å tro att det inte var politik men det pajjade ju du nu 👿 laugh
Fast å andra sidan så har ju Gudrun Schyman redan pajjat den möjligheten 🙄

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
473431
December 2, 2003 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Blekingen wrote: Jag ser det så här; Antingen har ni reglen om ingen politik kvar, och låter den gälla ALLA, eller så tar ni helt enkelt bort den.

Well, i princip allt är relaterat till politik, så det är ju svårt att dra gränsen.

Men att starta en tråd som handlar om politiska aktioner är ju att starta en politik tråd. "DOH!!"

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
473458
December 2, 2003 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Men snälla ni!

Jag ser inte feminism som politik utan mer som en rättvisefråga mellan könen vilket det faktiskt är!

Sluta gnälla nu och diskutera vettigare om jag får be.
Visst kan man se det som politik om ni så vill men håll det för er själva vet ja!

Sansa er helt enkelt!

Over and out.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
473502
December 2, 2003 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

haha, ge slynorna *penis* i *kakintaget* tills de spyr så kanske de lär sig att veta hut. Feminismen är ett utbrett sattyg som knappast ändrar saker.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
473506
December 2, 2003 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

har diskuterat de dära affisherna med många feminister (både tjejer och killar) i min skola de senaste dagarna, fan va skoj det är... "whine whine WHINE!!! De ger fel ideal till unga tjejer bla.bla.bla" Seriöst jag bryr mig inte, det är inte HMs ansvar vilka ideal människor får. Man kan faen inte införa cencur för vackra människor, lr det som allmänheten uppfattar som vackra människor. Ideal kommer alltid finnas och 90% av alla kommer inte kunna uppfylla dem, så är det bara, oavsett hur mkt affisher som finns eller oavsett idealet.

Så löjligt att det ska vara fult att tjäna pengar, reklamen fungerar för att tjejerna får komplexen. De har vackra tjejer trots att målgruppen är kvinnor, varför? För att ge en bild av vad vi(män) vill ha. Oavsett om den bilden stämmer eller itne så går många tjejer på det. SUmman??? Komplex+Kvinnor-Sunt förnuft= $$$H&M$$$

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
473507
December 2, 2003 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: haha, ge slynorna *penis* i *kakintaget* tills de spyr så kanske de lär sig att veta hut. Feminismen är ett utbrett sattyg som knappast ändrar saker.

Grattis, du bevisade precis att du inte har en aning om vad feminism egentligen är...

Bärz
Member
Medlem
473508
December 2, 2003 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: har diskuterat de dära affisherna med många feminister (både tjejer och killar) i min skola de senaste dagarna, fan va skoj det är... "whine whine WHINE!!! De ger fel ideal till unga tjejer bla.bla.bla" Seriöst jag bryr mig inte, det är inte HMs ansvar vilka ideal människor får. Man kan faen inte införa cencur för vackra människor, lr det som allmänheten uppfattar som vackra människor. Ideal kommer alltid finnas och 90% av alla kommer inte kunna uppfylla dem, så är det bara, oavsett hur mkt affisher som finns eller oavsett idealet.

Så löjligt att det ska vara fult att tjäna pengar, reklamen fungerar för att tjejerna får komplexen. De har vackra tjejer trots att målgruppen är kvinnor, varför? För att ge en bild av vad vi(män) vill ha. Oavsett om den bilden stämmer eller itne så går många tjejer på det. SUmman??? Komplex+Kvinnor-Sunt förnuft= $$$H&M$$$

Det här sista du skriver, talar det för elller emot feminismen?

Znoddaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 410
473672
December 3, 2003 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: Varje gång jag ser en Dressman-reklam eller liknande så blir jag jättedeppig å mår dåligt bara för att jag inte ser ut så utan är mycket snyggare, jättejobbigt.

Mhm.. Samma problem som jag då.. men det är ju ett ganska angenämt problem egentligen... 8)

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
473673
December 3, 2003 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print
Znoddaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 410
473700
December 3, 2003 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Kan faktiskt hålla med henne som skrev artikeln..
Det är ju förälderns ansvar att ta tag i sitt/sina barn, inte företagen som gör produkterna..
Det gäller ju faktiskt i alla lägen.. Inte för att jag är feminist men hon hade lite vettiga tankar faktiskt, (om man läser hela artikeln).
Sen vill jag se den feminist som blir upprörd när en kille "åmar" sig i bara fillifjongerna...
Då skall jag äta upp min stortårsvårta! 8)

Våga köp string!

P.S. Kan man bli manminist? D.S.

Bärz
Member
Medlem
473714
December 3, 2003 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=BearznaiL]haha, ge slynorna *penis* i *kakintaget* tills de spyr så kanske de lär sig att veta hut. Feminismen är ett utbrett sattyg som knappast ändrar saker.

Grattis, du bevisade precis att du inte har en aning om vad feminism egentligen är...

Feminism är en tro där man vill uppnå total jämnlikhet mellan de båda könen. Men jag trivs nu som samhället är, alltså skrev jag som jag skrev.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
473716
December 3, 2003 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=BearznaiL]haha, ge slynorna *penis* i *kakintaget* tills de spyr så kanske de lär sig att veta hut. Feminismen är ett utbrett sattyg som knappast ändrar saker.

Egentligen så visa han väl att han viste exakt vad femenism är. Man måste alltid tänka ett steg till. wink

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
474412
December 4, 2003 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: [quote=Coore][quote=BearznaiL]haha, ge slynorna *penis* i *kakintaget* tills de spyr så kanske de lär sig att veta hut. Feminismen är ett utbrett sattyg som knappast ändrar saker.

Feminism är en tro där man vill uppnå total jämnlikhet mellan de båda könen. Men jag trivs nu som samhället är, alltså skrev jag som jag skrev.

Femenism är att sträva efter att uppnå total jämnlikhet, är det ett sattyg att alla ska ha samma rättigheter? Det var iaf vad du skrev...

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
475239
December 5, 2003 - 7:17 am
sp_Permalink sp_Print

Ohh ja fyfan vad jag ser kvinnor som slödder o ett objekt bara för att de har bikini på sig... det är ju som nån sa det är ju knappast nån som har tvinget naomi cambell att stå där i bikini o se porrig ut

Bahh

kvinnan vill ha jämnställdhet.. men varför är allt billigare för kvinnor överallt... när såg ni sist Male discount för att gå på syjunta lr dylikt

o om alla har det lika är det då inte kommunism??....o den vet vi ju alla att den inte funkar så varför inte bara lägga ner på en gång 😀

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
475410
December 5, 2003 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom har börjat i Östersund nu också, så jävla töntigt. äcklig jävlar.. "vi vill inte vara objekt!!" Det är ni inte, ni är fula äckliga feminister som ingen vill ha, så oroa er inte.

Bara för att HM brudarna råkar vara snygg och dom avundsjuk..

har sagt det förr, säger igen, FEMINISTER ÄR I 99% AV FALLEN F U L A

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
475717
December 5, 2003 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt rätt...

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
475720
December 5, 2003 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: har sagt det förr, säger igen, FEMINISTER ÄR I 99% AV FALLEN F U L A

Ingen slump att jag brukar säga det också 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 217
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL