September 3, 2001
haha.. o dom har börjat sätta upp små papperslappar på reklamen här i sthlm, där det står "kan orsaka ätstörningar" osv.
Så jävla löjligt, det visar bara hur mentalt svaga feminister är, hur trångsynta dom är och hur lite dom egentligen har tänkt på den ideologi de raskt tar åt sig.
Feminism är bra, men inte feminister, oftast då.
Dessutom tycker jag att feminism är fel ord. Ordet pekar på "kvinnomakt" eller något som står för att kvinnor ska ha mer makt än resterande. Jämställdhet, jämställdism är mer korrekt enligt mig.
Vi killar ska fan inte behöva vara feminister för att samhället kräver det från oss. Vi får OCKSÅ ha våra ideologier utan att någon ska tycka att vi tänker fel.
Jag är för jämställdhet men fan inte för feminism.
May 5, 2004
Feminism har absolut ingenting med att uppnå jämlikhet att göra.
Feminism är läran om hur män är överordnade kvinnor och hur kvinnor är offer i alla lägen, för att bryta detta vill de har en mängd lagar och förordningar som är till mäns nackdel och till fördel för kvinnor.
Med andra ord, de vill ha en segregerad värld, det sorgliga är att de redan fått gehör för många av dessa idéer bland politiker.
Många kvinnor som säger sig vara feminister inser inte alls vad feminismen är utan de tror att feminism är ett annat ord för jämlikhet.
http://www.antifeminist.nu är en bra sida för de som tröttnat på otyget.
3 Guest(s)