September 3, 2001
Jag är i en slags chocktillstånd just nu. Jag har haft en uppenbarelse.
http://www.womynkind.org/scum.htm
Det, och att jag såg sista biten av könskrigs-repriset på tv alldeles nyss, fick mig att inse att nazismen håller på att vakna till liv igen genom extremfeminismen.
Jag har knappt ord för att uttrycka hur kränkt jag känner mig.
När jag nämde det för min flickvän sa hon så här:
"så du känner dig kränkt? tänk dig då hur alla tjejer som ses som sexobejkt måste känna sig.. lr de som blir våldtagna för att de har kort kjol"
Okay, poäng tagen. Men är det inte samma sak som rasister håller på med? En svart kille slår en vit kille > vit kille vill få bort samtliga svarta från sverige. Och viceversa.
Precis varenda sak som feministerna hittar på kan ju liknas vid det som nazismen gjorde i allra första början.
Titta här:
De hittar en syndabock, skyller alla problem på den, börjar rekrytera folk som behöver stöd och tillhörighet, och startar en kamp mot syndabocken genom att övertyga staten att det är där alla samhällets problem ligger.
Just nu är det det dom jobbar på. Att övertyga staten att män är djur, kräk eller maskiner som inte kan kontrollera sitt våld.
När ROKS ledare vad hon nu heter, blev tillfrågad vad hon tyckte om Valerie Solanas (en knasig militant extremfeminist som vill utrota samtliga män) åsikter så svarade hon något i stil med "vadå? tycker inte DU att män är djur??"
Det är skrämmande att en person med så mycket inflytande kan vara så KNÄPP.
Finns det någon vettig organisation för män som känner sig kränkta av kvinnor? Skulle vara så skönt att få läsa lite neutrala texter.
Vad tänker ni?
(håll helst snacket på mogen nivå. Alla såna där "feminister borde dö!"- inlägg undanbedes)
May 17, 2002
Såg också Dokument inifrån eller vilket program det nu var och håller med dig!
Vilken människosyn att se på män som djur eller maskiner! Att ALLA män (med några få undantag) alltså biologiskt är våldsamma, felkonstruerade och våldtäktsmän känns lite illa...
Det var ju nån jour-teje i Umeå som tyckte att den normala mannen slog sin kvinna och våldtog henne, i några få undantag kunde det vara annorlunda!!! Vad FAN! En aning kränkt känner man sig minst sagt!
Jag vet att många män betett sig illa och vidrigt, men man får fan ta och se till personen som gjort fel och inte till alla av samma kön, hudfärg, längd, postnummer, vikt eller något annat i sammanhanget ovidkommande!
December 31, 2001
Älskar verkligen feminister.
Har sagt det förr och säger det igen, feminister är fula brudar som aldrig fick dolme i sina unga dagar.
Att vi killar har en högre sex drift än kvinnor har stämmer nog rätt bra dock går vi inte och våldtar kvinnor för det ( de flesta av oss i alla fall )
Tror aldrig att feministerna kommer kunna ändra något större. kanske på HM reklamen kanske.
July 14, 2004
Precis som vanligt, som diskuterades nere "[AB]invandrare stoppade galningen!" Tråden så handlar det som vanligt om folk som drar alla över en kam, - alltså Kollektiv Bestraffning, sorgligt. Tror dock det är så här : "Mindre intelligenta" Människor drar alla över en kam för att slippa skilja varje människa för sig, så dom får ett fast umgänge(i den motsatta gruppen, som förenas p.g.a hatet mot den andra)
Trött på detta; rasism,nazism, hets mot folkgrupp, feminism, antifeminism.... ja "unt so veiter" ... Så sorgligt att folk oftast inte har en aning om vad dom snackar om 🙁
October 31, 2003
Jag tänker på serien på svt förut "Griniga gubbar". Dom snackade om den minskade beklädningen av kvinnor. En del tyckte att det var pinsamt att blicken drog sig ner mot brösten. Bob Geldof(sir) tyckte att om man vill visa nåt så är det väl meningen att nån ska titta 😀
-Vad tittar du på?
-Dina bröst!
Den ska jag börja med. 😀
February 12, 2003
Black_light wrote: Tycker alla feminister borde slåss mot männen, och då menar jag slåss. Den som vinner vinner, och den som förlorar håller flabben!
Själv tycker jag att alla under tio år ska hålla käften om politiska åsikter...;)
Om de inte gör det, ställer vi upp de på en lång rad och sätter nackskott på hela bunten...:P
October 31, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Black_light]Tycker alla feminister borde slåss mot männen, och då menar jag slåss. Den som vinner vinner, och den som förlorar håller flabben!
Själv tycker jag att alla under tio år ska hålla käften om politiska åsikter...;)
Om de inte gör det, ställer vi upp de på en lång rad och sätter nackskott på hela bunten...:P
:)R :)R Jag känner att smilegubbarna döljer en dålig dag 😀
March 21, 2003
obelix wrote: [quote=Farbror]Nån mer än jag som läse i metro om en feminist som inte lät sitt barn vara på dagis med män föratt hon tror alla killar är sexuellt våldbenägna mot barn :S
Det är inte en feminsit.
Det är en korkad människa.
Som utgav sig föratt vara feminist iaf.... 🙄
March 15, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....39,00.html
Som tur är så finns det de som är vettiga
http://www.aftonbladet.se/vss/.....50,00.html
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
July 23, 2002
obelix wrote: Tror det är viktigt att hålla isär extremfeminism och vanlig feminism.
Den vanliga feminismen är varken mansfientlig eller fel.
Det är däremot extremfeminsm, det är något som inte här hemma i feminism.
ORD!
Den vanliga sansade feminismen handlar om att arbeta för jämnstäldhet. Denna extremfeminsim som man har sett i bland annat "könskriget" är så korkad att den nästan är komisk.
"Att kalla män för djur är att smickra dem. De är maskiner. De är vandrande dildos." 🙄 :)R
September 3, 2001
Farbror:
Japp jag läste kolumnen i metro. Det är någon känd kvinna nånstans som vägrar låta män byta blöjor på sina barn på dagis, eftersom hon anser att män är alldeles för sexuellt fixerade.
Sen hade kolumnisten fått massa hatbrev av folk överallt för att hon hade skrivit en annan kolumn på metro (läste även den), där hon hade tyckt bra om några pappor som var på mcdonalds med sina barnvagnar och inte rynkade näsan för att byta blöjorna.
Men tydligen så rasade några läsare för att hon överhuvudtaget kunde se på män som något bra.
Obelix: Jag förstår fullständigt det du vill säga om att det finns en "rätt" feminism som arbetar för ett rättvist mål.
Problemet är att extremfeminister försöker klä ut sig till lugna feminister för att vinna acceptans.
Ungefär på samma sätt som rasister säger att de bara är "nationalister" eller "patrioter" för att i smyg kunna fortsätta med vad dom egentligen tycker.
Såg en dokumentär häromdan där en ung extremhögerparti-ledare i england blev filmad hela dagarna av en kameraman.
Saken är att när killen visste att han blev filmad, sa han bara saker som "we work for better integration of immigrants in the bittish society" och när han inte filmades så snackade han om att hitler hade gjort helt rätt i sin tid osv.
Sen organiserade han ett möte, en slags gala, för alla partianhängare så att man kunde gå o lyssna på tal osv. Hälften av anhängarna till partiet var nazister, men dom skyltade inte med det under filmningarna.
Extremfeministerna verkar jobba på samma sätt. Se bara på hur ROKS håller på. De säger att de jobbar för jämställdhet men ändå hör man ledaren säga att män är djur.
på förstasidan försvarar de sig mot vissa punkter av vad SVT visade på tv. Vad hände med alla de andra punkterna? Alla de andra ROKS anhängarna som stod för något helt annat än jämställdhet?
Som sagt. Det här liknar bara mer och mer en tidig nazityskland.
edit:
btw, är det någon som vet om det är olagligt att ladda ner inspelade reportage från tv? Skulle gärna vilja länka till torrentfilen för den där engelska reportagen jag snackade om, väldigt bra spenderad tid imho. Men jg vill ju inte bli bannad ^^
edit2: här är länken till kolumnen Farbror snackade om
http://www.metro.se/site/metro.....y_id=18197
May 3, 2004
Jäkla hetsjakt är det, detta försök att skapa förtryck mot män bidrar bara till att vi män ser ner på de kvinnor som är normala. Som Helix nämnde enda skillnaden mellan nazister och feminister är att nassarna hade iaf en ideologi som fungerade i grunden. Feministerna har visst inte tänkt igenom att det krävs en man för att befrukta kvinnan. Starkt av Stefan Liljeholm att polisanmäla högsta hönset på ROKS. Djupt kränkt blir man. Synd att hon ska bo i Karlskoga...*snyft*
Extremfeminister... ujuj, väntar till den dagen då jag får höra glåpord på stan av en tjock lesbisk kvinna, då smäller det...
/En nyvaken, sur som ättika och bakis KorSpo
May 1, 2005
Mean Machine wrote: [quote=Black_light]Tycker alla feminister borde slåss mot männen, och då menar jag slåss. Den som vinner vinner, och den som förlorar håller flabben!
Men jag e 14! Och vem ska skjutas? Gillar du att skjuta tioåringar eller?
May 17, 2004
Black_light wrote: [quote=Mean Machine][quote=Black_light]Tycker alla feminister borde slåss mot männen, och då menar jag slåss. Den som vinner vinner, och den som förlorar håller flabben!
Men jag e 14! Och vem ska skjutas? Gillar du att skjuta tioåringar eller?
Då är väll du och meany på samma nivå? (år). sluta fjanta er.
2 Guest(s)