October 28, 2002
Sådär! Nu är den sedd, dags att utvärdera vad man sett.
Jag måste säga att jag helt klart blev positivt överraskad. Staten har skapat en skön mix mellan propaganda och information som inte känns helt oärlig och därimed fullt acceptabel att ta till sig.
Hela "temat" kring DVD'n är aningen tillspetsat och man har en tendens att visa de mer negativa sidorna av alkohol, dock håller man det hela tiden på en möjlig och realistisk nivå.
Poängen är att man ska använda deras festmetod när man dricker för att ha roligare med alkohol och råka ut för mindre "missöden". Kan med glädje säga att moralkakorna till stor del lyser med sin frånvaro och man helt klart kommer med tillsynes vettiga förslag.
Detta är nog den första kampanj mot droger i Sverige jag faktiskt tror på, mer information, mindre propaganda. Därimed blir det helt klart mer effektivt och det känns som att jag faktiskt kan betala för den här kampanjen. Ett bra jobb!
Nu kan man väl bara önska att de spinner vidare på detta "informations koncept" även när det gäller andra droger.
Nå, vad tyckte då ni?
August 4, 2005
June 20, 2002
Hauk wrote: Hmm... man kan ju fråga sig hur mkt pengar staten hade sparat iaf dem tillhandahållit filmen i XviD format för nedladdning direkt på hemsidan istället... (Även fast det råkar finnas en scenerelase).
Tror inte att många hade orkat kolla. Jag hade troligen inte gjort det.
Fysiska produkter som dimper ner i brevlådan är av någon anledning väldigt mycket mer lockande.
Tycker också att den var rätt lyckad.
June 3, 2001
Coore wrote: [quote=Gueno]Jag dricker nästan bara alkoholfritt. 😎
:cy:
Why?
Det är bra att vara nykter. 🙂
Var dock småfull i fredas när jag gick ut.
Det gör jag inte om!
Fa-an va dåligt det gick.
Gick inte att dansa för man tappa takten hela tiden, det var varmt, gå på muggen hela tiden med mera.
Dessutom går det ju ännu sämre å ragga.
March 14, 2001
Gueno wrote: [quote=Coore][quote=Gueno]Jag dricker nästan bara alkoholfritt. 😎
:cy:
Why?
Det är bra att vara nykter. 🙂
Var dock småfull i fredas när jag gick ut.
Det gör jag inte om!
Fa-an va dåligt det gick.
Gick inte att dansa för man tappa takten hela tiden, det var varmt, gå på muggen hela tiden med mera.
Dessutom går det ju ännu sämre å ragga.
Kan det verkligen göra det? 🙄
3 Guest(s)