October 9, 2001
Altså vad är er åsikt på fetma altså till mig e det ganska mjudande. Liskom det finns för många som skyller på att dom blir feta för att det är någon sorts fel på deras gener eller något "SKITSNACK" det är en få skala som är drabbade och dom är det synd om men annars får dom andra tänka på vad fan dom stoppar i sig!
February 19, 2001
JAG tycker att det är fullständigt upp till en själv, det är inte min kropp som är fet, varför skulle jag bry mig om de som är feta lr tycka synd om dem... bleh.... När det är krigs tider och folk dör av svält osv. Så har jag svårt att tycka synd om nån som sätter sin fettma(problem) över andras...osv.
August 11, 2001
det finns de som får sjukdom och blir feta
personligen gick jag upp från 70 till 90 kilo på grund av en kronisk sjukdom... det är svårt att motarbeta det men man gör så gott man kan..
men du har rätt.. det finns extremt många som är överviktiga eller feta som bara proppar i sig som djur..
December 20, 2000
On 2001-11-17 16:02, MrFreddas wrote:
Altså vad är er åsikt på fetma altså till mig e det ganska mjudande. Liskom det finns för många som skyller på att dom blir feta för att det är någon sorts fel på deras gener eller något "SKITSNACK" det är en få skala som är drabbade och dom är det synd om men annars får dom andra tänka på vad fan dom stoppar i sig!
Det är helt upp till en själv om man vill vara fet. Vill man äta grönt och fjanta i motionsspåret och vara smal så är det oxå ens eget val. Det är helt hur man väljar att leva. Själv var jag jättesmal innan men nu är jag ganska big (120 kg). Det är ett val som jag gjort. Prioriterat bort träning osv pga mycket jobb osv. Äter sen riktigt god mat och slopar allt som heter smal kost.
Alltså: Fetma är ofta ett val och mår du dåligt av att se på oss överviktiga tycker jag du skall gå till en psykolog för då har du grava problem. Sen de som har sjuklig fetma är det enormt synd om så klanka absolut inte på folk som säger att de har det oavsett om de talar sanning eller ej. Det kan INTE du avgöra.
MVH
Daniel Thornell
December 23, 2000
Jag gillar att "fjanta runt i motionsspåret" och väljer även att äta god mat. Men VAD som är god mat är ju en smaksak! Jag vill inte påstå att feta maträtter automatiskt kan kallas för "god mat".
För mig kan god mat lika gärna vara pasta och broccoli (mumma!).
I like to stay in shape
(...och det är ett val JAG gjort!)
September 12, 2001
On 2001-11-18 18:28, RoTe wrote:
Är det sannt att vissa personer inte kan bli feta?
Alla kan bli feta det beror främst på vad dom gör och/inte gör.
vissa har dock lättare för att bli feta. det beror oftast på att dom har en efektivare änesomsättning, dvs dom kan utvinna mer energi ur maten än andra.
Så det behöver inte betyda att ett fläskberg är ett rikigt matvrak
August 15, 2001
Jag är inte precis nån liten sticka, men jag är inte speciellt tjock heller... En liten kula på magen dör man inte av (ojdå, det kan man visst göra kom jag på, men skitsamma)...
Jag gillar inte att jogga, finns inget drygare, jag går hellre till gymet nån gång i veckan + är med på alla idrottslektioner ger mig tillräckligt för att jag ska kunna "överleva".
En stor anledning till att jag inte tror på Gud är att all god mat, är för det mesta onyttig! =P
June 17, 2001
Jag har bytt ut ett och annat så jag håller mig på en jämn och fin nivå även om jag har laggt av med allt vad träning heter.
Jag har nog sportat i det mesta och tyckte det var kul att träna som f*n ett tag.
Men när jag jobbade i tyskland i 8 månader så fick jag lägga ner allt sånt, för man börjar inte lira/träna innebandy, fotboll, kickboxning mm i ett annat land för ett par månader.
När jag sen kom hem igen så hade jag inte ork att komma igång igen. Synd men sånt kan det bli. Men jag tror att jag ska ge mig på kickboxningen igen.
(Gillade ju att avreagera :bash: sig lite då och då)
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 17, 2001
On 2001-11-18 19:41, LeviAthaN wrote:
Folk må ha svårare/lättare att bli feta, men kolesterolen kommer INGEN undan!!Folk kan mosa i sig kilovis med chips utan att det syns på dem. Dock kan de lika lätt som vem som helst trilla ner död pga av en blodpropp.
*känna sig i riskzonen*
fan,, jag får nog ta tag i min livsstil snart...
19 bast o typ 105kg.
Knappt några muskler alls... inte bra.. inte bra....
May 28, 2001
En annan har motsatt problem, jag går inte upp fast jag försöker! Gick iof upp några kilo förut, men det va hårt alltså...
Låter kanske konstigt att säga så, att det är svårt att gå upp i vikt, men det är inte så kul vara en "tunnis" heller...
Tycker ändå synd om folk som blir feta utan att kunna göra något åt det, men att vara smal och inte kunna göra nåt åt det är inte heller sådär superskoj...
Fast, man kan ju klämma i sig både pizza, kebab och hamburgare med GOTT samvete vilket är nice... 😀
May 29, 2001
tycker man ska vårda sin kropp, se till så att man inte enbart äter skräpmat, för sen när åren går så lägger man bara på sig mer och mer, sen sitter man där smällfet och helt slapp i kroppen och mår dåligt...då är det så lagomt kul att göra något åt det, är ingen tränings/kost fanatiker men jag försöker hela tiden hålla kolla på vad jag stoppar i mig, för det tjänar jag bara på i längden. Ser inte ner på dom som är överviktiga, för det är deras val och ingen annans och det är den personen som måste bestämma själv om det är dags att byta livs stil och ingen annan, annars funkar det inte.
August 22, 2005
On 2001-11-18 19:46, c8h10n4o2 wrote:
En annan har motsatt problem, jag går inte upp fast jag försöker! Gick iof upp några kilo förut, men det va hårt alltså...
Låter kanske konstigt att säga så, att det är svårt att gå upp i vikt, men det är inte så kul vara en "tunnis" heller...Tycker ändå synd om folk som blir feta utan att kunna göra något åt det, men att vara smal och inte kunna göra nåt åt det är inte heller sådär superskoj...
Fast, man kan ju klämma i sig både pizza, kebab och hamburgare med GOTT samvete vilket är nice... 😀
öhmm lite OT men, vad står ditt nick för igentligen?
May 24, 2001
arbetslöshet <-> fetma.. är det bara jag som inte hajar kopplingen?
Jaja..
Själv har jag ganska "stabil" vikt. Har svårt att gå ner, men har också svårt att gå upp. Äter en hel del skräpmat, MEN DET ÄR SÅ GOTT JU! Jag tycker att man ska äta den maten man tycker är gott, och inte trycka i sig en massa äckligt bara för att det är nyttigt. Det finns faktiskt gott om halvnyttig mat som är god, och så finns det onyttig mat som inte smakar speciellt gott. (mmm, friterad valspäck med pommes och bernaisesås!)
1 Guest(s)