February 12, 2002
Fick de här svaret på min bilannons --->
---------------------------------------------
My client is interested in your automobile
advertised for sale.Please get
back to me with the present state of the
vehicle,final /bottom price in euro and its
recent pictures. Hope to hear from you soon.
Mark Joe
Annonsen finns på http://www.blocket.se/view/474.....----------
Brevet skickades via ett webb-formulär på http://www.blocket.se angående
din annons "Porsche 924 Targa -78 160 hkr".
Personen som kontaktade dig känner alltså inte till din e-postadress
förrän du svarar på detta brev. Observera att vi inte kan veta
om avsändarens e-postadress (bestautos203@yahoo.com) är korrekt angiven.
Utskicket gjordes från ip-nummer 217.194.149.146 klockan 05:51:53 den 8/4 2005
Webbläsare som användes var: "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)"
---------------------------------------------------------------------
http://www.blocket.se | Sveriges största Köp & Sälj marknad
Tror ni de är nån typ av spam som ska lura mig till nått, inte för att ja fattar vad de kan tjäna på att ja svarar. Men kanske nått ja inte vet.
Kan de vara ett seriöst svar på anonsen?
February 12, 2002
mikael_st, Just under litern. Beroende på körning.. 🙂
Hmm, funderar på de där med en hotmial å se vad som händer.. Men är på jobbet nu så ni kan ju florera lite mer. 🙂
Å andra sidan, me tanke på att ja får i genomsnitt 5 spam å 1 hatmail/ dag så kan de kanske inte göra så stor skillnad... :bgrin:
February 12, 2002
Biblo wrote: Har för mig att den där blåsningen går ut på att de gör en skeninsättning med för mycket pengar och vill ha växel 🙂 ...
Så länge du inte ger dom bilen så är det bara att leka om du har lust. Se hur långt det går.
Hur funkar "skeninsättning"? Aldrig hört talas om. Kan folk göra sånna? :cy:
Adam, Varför undrar du? 🙂
November 14, 2003
Jag tror att det är en bilhandlare som har en klient som vill köpa en bil av samma modell som den du säljer och det är ju inte alls ovanligt.
Varför säljer du bilen förresten? Är bilen i bra skick och så? Ingenting som krånglar eller snarast behöver bytas ut? Förövrigt så tycker jag att det är ett bra pris för eventuella köpare.
March 19, 2003
Har märkt ungefär samma sak, dvs kontakt från utlandet när man lägger ut annons på blocket.
La ut min laptop då var det någon från italien som var intresserad, polaren la ut sin barebone och då var det någon från paris.
Tror de försöker blåsa en genom att de sätter in pengarna på en så kallad escrow service som inte finns igentligen så de snuvar en på datorn samt pengarna.
Bilhandlare kan vara lika förädiska dom, skriv över bilen på mig så får du pengarna när jag sålt bilen.
Inte skriva över förens man ser cashen i ens egen hand.
February 12, 2002
Dry_Ice wrote: shit, jag trodde kråkan inte var gammal nog för att ha bil / var runt 18 år 😛
Se det possetivt kråkan !; Du verkar ung !
Ja har lite gener från min farbror Peter Pan åsså brukade jag äta krumelurpiller å groddar när ja var liten så ålder/utseend/uppförande går inte riktigt hand i hand med mig.. Fast me tanke på vissa som är runt 30-50 här på forumet å uppför sig som uppkäftiga/allvetande/fjortisar så känner jag mig ändå som en rätt trevlig/öppensinnad/smart person.. 🙂
February 12, 2002
skiroy wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Tänkte bara raportera att min bil är såld nu om de inte av någon anledning skulle dra sig ur. 🙂 ( :gråt: ) Nu ska min ögonsten bort...
Och vad har du tänkt dig för bil sedan ?
För det första vill jag bara ta tillfället i akt å säga att 924:an är oersättelig och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.
Ja är väldigt sugen på en 928:a men min budget just nu kan nog inte klämma in något i den klassen, så om de blir nått så blir de nog nån billig bil. Kan ju komma med tips, hålla/dra lite/fin..Åsså sålde jag min motorcykel förra året så har funderat på en cbr 600 i år.. Men vi får se.. 🙂
3 Guest(s)