August 20, 2001
gekko wrote: Självklart skall du överklaga men hoppas inte för mycket.
Fick en P-bot i sommras, enligt P-vakten hade jag ingen synlig biljett. Visst hade jag det men den låg bakom rutan på passargerarsidan.
Jag överklagade och skickade in min biljett som bevis på att jag verkligen hade en biljett. Två dagara senare fick jag svar. "bla bla bla vår kontrolant såg ingen biljett bla bla" och där med var min överklagan inget värt.
Pissf*ttor är vad de är!
Den skulle jag överklagat igen... Om du har en biljett som är daterad rätt så borde det strykas...
Jag hade en liknande, men då gällde det iförsig p-bevis som råkat blåsa ner på golvet... Då överklagade jag och de strök boten...
February 9, 2002
De flesta städer har allmänna lokala trafikföreskrifter. I dessa står det vad du får och inte för göra. Kommunen är inte skyldig att upplysa dig om dessa, utan endast tvingade att ge dig informationen du begär in.
Jag åkte på 300:- förra veckan i pbot. Det första jag gjorde var att begära in samtliga lokala och regionala föreskrifter för att undvika framtida överträdelser. Tyvärr nekade kommunen mig min rätt pga att det var för mycket att kopiera. hmmm.. värdelöst
DVS det är ingen idé att överklaga då det är ditt fel. Värdelöst av kommunerna i Sverige, fast vem visste inte redan det?
January 23, 2002
DiDi wrote: [quote=gekko]Självklart skall du överklaga men hoppas inte för mycket.
Fick en P-bot i sommras, enligt P-vakten hade jag ingen synlig biljett. Visst hade jag det men den låg bakom rutan på passargerarsidan.
Jag överklagade och skickade in min biljett som bevis på att jag verkligen hade en biljett. Två dagara senare fick jag svar. "bla bla bla vår kontrolant såg ingen biljett bla bla" och där med var min överklagan inget värt.
Pissf*ttor är vad de är!
Den skulle jag överklagat igen... Om du har en biljett som är daterad rätt så borde det strykas...
Jag hade en liknande, men då gällde det iförsig p-bevis som råkat blåsa ner på golvet... Då överklagade jag och de strök boten...
Blåsa ner på golvet, hur rutten och otät bil har du? 😕 😮
January 23, 2002
hawkie wrote: ...men dom satte upp en skylt idag! ARGH! att jag inte hade med mig kamera! Får man göra så?!!!
FYYYY FAN!
Öhm, om allt går rätt till så ska det finnas papper på när de satte upp skylten å lite annat.
Så överklaga, skicka in till trafikmagasinet och plus å massa sånt också.
Skulle aldrig tåla nåt sånt.
2 Guest(s)