May 19, 2003
han torskade i domstol frias i svea hovrätt
July 27, 2002
whoracle wrote: vad innebär detta för framtida fall av piratkopiering då?
Att man kan förtära sperma.
Juridiskt sett så är alla fildelare kriminella och lagen kommer att anpassas så alla åker dit. En annan viktig aspekt i detta är dock motståndet; xxx xxxx tusen svenskar gjordes kriminella över en natt, detta är inget som accepteras. Med nya tekniker, utnyttjande av systemet, stöd från organisationer så kommer fildelarna att klara sig väldigt bra fram tills dess att något lagligt alternativ dyker upp.
January 8, 2005
Callister wrote: [quote=whoracle]vad innebär detta för framtida fall av piratkopiering då?
Att man kan förtära sperma.
Juridiskt sett så är alla fildelare kriminella och lagen kommer att anpassas så alla åker dit. En annan viktig aspekt i detta är dock motståndet; xxx xxxx tusen svenskar gjordes kriminella över en natt, detta är inget som accepteras. Med nya tekniker, utnyttjande av systemet, stöd från organisationer så kommer fildelarna att klara sig väldigt bra fram tills dess att något lagligt alternativ dyker upp.
jävligt bra sagt 😉
May 17, 2004
personligen så vill jag inte att drom driver det vidare obelix.
bevisningen är så skrämmande dålig att en fällande dom skulle helt enkelt vara förödande för sveriges rättsväsen.
kommer man med ricktigt bevis så får man gärna ta upp fallet till högst domstolen.
som det ser ut nu så kommer nog fallet alldrig tas upp i HD, tack gode gud.
December 17, 2005
yazaka wrote: [quote=Bjornstrom][quote=ultima]är man bara smart så ger man fan i att dela ut svenska filmer då det alltid är dom folk anmäls för.
Nej, är man smart så sitter man inte på DC++
mm så sant! För privata FTP och vissa torrent sidor är så sjukt mycket bättre.
umm, eller så köper man
February 17, 2004
Bjornstrom wrote: [quote=yazaka][quote=Bjornstrom][quote=ultima]är man bara smart så ger man fan i att dela ut svenska filmer då det alltid är dom folk anmäls för.
umm, eller så köper man
hehehe :D. Bättre med köp känns det som, då får du bra qvalle och bra ljud på filmer. Men sant, i dagsläget kommer man undan lätt med Bittorrents.
/Dani
October 10, 2004
Dani wrote: [quote=Bjornstrom][quote=yazaka][quote=Bjornstrom][quote=ultima]är man bara smart så ger man fan i att dela ut svenska filmer då det alltid är dom folk anmäls för.
umm, eller så köper man
hehehe :D. Bättre med köp känns det som, då får du bra qvalle och bra ljud på filmer. Men sant, i dagsläget kommer man undan lätt med Bittorrents.
/Dani
Bra kvalle och bra ljud? vad jag har sett och hört så brukar piratkopior vara perfekta kopior av orginalet. Samma ljud, samma bild ingen skillnad.
Så varför lägga ner hundratalskronor när man kan få det gratis?
November 27, 2003
yazaka wrote: Bra kvalle och bra ljud? vad jag har sett och hört så brukar piratkopior vara perfekta kopior av orginalet. Samma ljud, samma bild ingen skillnad.
Det var bland det dummaste jag läst i detta forum. Först och främst så stjäl du. Du stjäl något som någon annan spenderat tid på att skapa.
Att sedan påstå att piratkopior är perfekta kopior är ju bara rent nonsens. En klar majoritet av allt som släpps är i komprimerat format, så vitt jag vet, och det är inte perfekta kopior. Långt ifrån. Faktum är snarare att det rätt taskig kvalité på mycket av det som släpps för det är så förbannat stressat att vara först och du hade säkerligen fått ett bättre resultat om du själv gjort en backup på skivan du borde köpa för att stöda artisten som du uppenbarligen lyssnar på.
//Andreas
August 28, 2004
Delph1 wrote: [quote=yazaka]Bra kvalle och bra ljud? vad jag har sett och hört så brukar piratkopior vara perfekta kopior av orginalet. Samma ljud, samma bild ingen skillnad.
Det var bland det dummaste jag läst i detta forum. Först och främst så stjäl du. Du stjäl något som någon annan spenderat tid på att skapa.
Att sedan påstå att piratkopior är perfekta kopior är ju bara rent nonsens. En klar majoritet av allt som släpps är i komprimerat format, så vitt jag vet, och det är inte perfekta kopior. Långt ifrån. Faktum är snarare att det rätt taskig kvalité på mycket av det som släpps för det är så förbannat stressat att vara först och du hade säkerligen fått ett bättre resultat om du själv gjort en backup på skivan du borde köpa för att stöda artisten som du uppenbarligen lyssnar på.
//Andreas
Ifall en lastbil sladdar av vägen och du står i närheten för att sedan gå fram och inspektera lastbilen som vält. Då upptäcker du att det var en pengatransport för
Nåja, varför tankar man då? För att det finns mellanhänder som inte behövs längre såsom skivbolag som distributerar skivor till butikerna. De vägrar inse att internet kan användas istället för dem, likadant med filmindustrin. Så fort mellanhänderna åker bort, kommer grejorna att hamna på respektabla priser, och upphovsmakarna får betalt.
1 Guest(s)