January 6, 2003
Tänkte vi kunnde tippsa varandra om bra filmer:
(Ingen inbördes ordning)
The Bourne Identity
Enemy of the state
Enemy at the gates
We were soldiers
Terminator 2
Nyckeln till frihet
Matrix
Bruce Almighty
Shollin soccer
Crucing tiger hidden dragon
The canonball run
Sagan om ringen: 2 Tornen
Livet är underbart
Såg Belägringen (The Sige) igår. Ganska bra faktiskt.
Kommer inte på fler filmer nu. Men fyll på med bra filmer.
December 10, 2002
Taxi 1
Taxi 2
Taxi 3
Hulken
Långt ner i halsen 3 =D
Kommer inte på några just nu, sitter på jobbet och kan inte se vilka filmer jag har =)
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
August 25, 2001
tips:
http://www.skrivihop.nu
May 12, 2002
Mulholland drive
en film som ni inte ska hyra är iaf Battle Royale... det var den värsta film jag sett på länge. den handlar om att regeringen tycker att ungdomarna blivit för smarta så de inför en ny lag. att en klass som slutat nian väljs slumpmässigt ut att vara med i den här leken.
Hela klassen sätts på en öde ö med massa vapen, sen får de slåss till döds. den som är kvar vinner. hur sjuk som helst, storyn vfar inte bara sjuk, det var massa andra sjuka inslag lite här och där som man bara kunde skratta åt. hyr den inte!
September 3, 2001
Darth Oski, smaken är som baken.. men din är värre 😛 Kanske drar en förhastad slutsats, men jag tror att du är en av dem som inte passar för japanska filmer. Det är en helt annan sorts djup än vad vi är vana vid. Men aja.. jag tyckte att filmen var skitbra.. och de flesta jag känner tycker samma sak. Kolla även här: http://us.imdb.com/Title?0266308 ... 4300 pers kan inte ha så himla fel 😉
Men du har all rätt att inte gilla det 🙂
En film som jag rekommenderar för de som gillar all film färdigtuggad och vill ha rå orealistisk action, är Equilibrium. Tyckte att den sög, förutom snubbens attityd som är ganska skön, gillar christian bale 🙂 Det känns som att filmen försöker spela "intelligent" men lyckas otroligt dåligt då den är förutspåelig och väldigt klyschigt (förutom hans sätt att skjuta).
Rekommenderar annars:
No man's Land
(2 bosnier och en serb, en av bosnierna ligger på en mina och får inte röra sig.. dom är i gränsen mellan de 2 krigande, och om dom visar sig blir dom skjutna :P, bosnisk film btw)
Pulp Fiction
(talar för sig själv 🙂 )
Samsara
(fin o djup tibetansk film)
City of God
(cidade de deus, braziliansk film som visar hur riktigt råa förorter ser ut... och krigande gatubarn. Väldigt bra)
The Pianist
(låt inte namnet förvirra, det må handla om en pianist men det är långt ifrån bara det. Som tumregel kan jag säga att om man gillade schindler's list, så gillar man denna ännu mer.
Trainspotting
(ger mkt o tänka efteråt)
Tears of the sun
(inte särskilt bra och inget genidrag, men den underhåller och har en hel del spänning 🙂 )
Bowling for columbine ^_^
Requiem for a Dream
(visar hur illa det går när man leker med droger 😉 )
28 days later
(den var faktiskt lite skrämmande, hade bra handling... osv... om ni inte var nöjda med resident evil så kommer detta som bra tröst 🙂 )
Donnie Darko
(väldigt cool o djup på sitt sätt, men endast för folk som gillar att tänka lite längre)
I kina äter man hundar
(dansk...mkt bra, skön action, skön humor och BRA handling)
Life is Beautiful
(italiensk film.. bland de bästa jag har sett... filmen är som 2 halvor.. första visar hur en glad man får sin kvinna med hjälp av sin udda charm, och får en son. Andra halvan visar när han o hans familj skickas till koncentrationsläger och med hans charm måste han få sin son att tro att allt är en lek.)
Amelie from Montmartre (le fabuleux destin d'Amelie Poulain)
(this is TEH shit... #1 film of all times enligt mig... det är en mkt fin handling, men det är inte den som gör filmen speciell... det är dess förmåga att kunna visa så mänskliga och vardagliga ting, som man annars inte tänker på. Den visar medmänsklighet på sitt egna lilla gulliga vis. Och hon, Amelie, blir man störtkär i.
Handlar i princip om en ung tjej som jobbar på en kaffeteria, som är väldigt blyg.. men bestämmer sig för att hjälpa folk i hennes omgivning i smyg. Hennes sätt att göra det är lite egendomlig... SE DEN!
June 30, 2001
Såg Ken Park igår. Det måste vara den mest porriga film jag sett på länge som går på bio. Det var alltså riktiga sexscener och man kan ju undra vart gränsen går för vad som får visas på bio. Men gillar man sånt kan jag rekomendera den.
Varnar dock för några riktigt vidriga scener.
2 Guest(s)