May 10, 2002
Finns det fler som gör som han? Menar inte bara bra filmer Utan att filmerna egentligen inte har något att göra med varandra handlingsvis, ie inte uppföljare. Men det kan finnas med samma karaktärer, vara på samma platser och prata om samma händelser etc. Tycker han har skapat en sån härlig "värld". Om man bara sätt en eller två filmer så kanske man inte märker något, men när man sett alla - gärna med korta avbrott emellan - så blir det som helt andra filmer. Nu längtar jag bara tills Clerks 2 kommer.
Så finns det någon annan?
June 28, 2001
Ahh vet precis vad du menar, är ett stort fan av hans filmer själv.
Antar att jag sett dom flesta, Jay and silent bob är ju kungar i dom filmerna.
Kollar på IMDB nu, är det fler filmer än Clerks, Mallrats, chasing amy och dogma som hänger ihop ?
Plot Outline: Ten years later, the story of Quick Stop convenience store employees Dante and Randal continues.
May 10, 2002
Mind wrote: Kollar på IMDB nu, är det fler filmer än Clerks, Mallrats, chasing amy och dogma som hänger ihop ?
jay and silent bob strikes back har ju många röda trådar typ nästan alla karaktärer som varit med i tidigare filmerna i kortare scener. Jersey girl vet jag inte om det är mer än att det utspelar sig i New Jersey. Fast den har ju lite mer subtil humor än dom andra filmerna.
Men helt klart är Clerks bäst, den fick mig att börja tänka på ett helt annat sätt. :bok:
1 Guest(s)