July 29, 2003
tjena !
Jag skriver lite om filmhistoria och tänkte skriva om filmer som har haft stor betydelse för filmens utveckling och filmer som har blivit ett stort genombrott.
OBS,, Filmer från slutet av 80-talet.
Lite exempel...
Terminator 2, grymma specialeffekter
Jurassic Park
Titanic
LOTR
Matrix
Nån som har med förslag ?
October 16, 2003
Snap wrote: tjena !
Jag skriver lite om filmhistoria och tänkte skriva om filmer som har haft stor betydelse för filmens utveckling och filmer som har blivit ett stort genombrott.
Lite exempel...
Jurassic Park
Titanic
LOTR
Matrix
slutet av 80-talet?
jag tror inte att matrix går in där.. och inte heller LOTR eller jurassicparc...
January 20, 2003
Bogus^ wrote: [quote=Snap]tjena !
Lite exempel...
Jurassic Park
Titanic
LOTR
Matrix
slutet av 80-talet?
jag tror inte att matrix går in där.. och inte heller LOTR eller jurassicparc...
Faktiskt så är alla gjorda på 90-talet , så det är antagligen slutet av 90-talet som det handlar om 🙂
Edit : förutom LOTR då 😀
August 27, 2003
Chindlers List är en film som visas för alla skolungdomar i hela Sverige vad jag vet så den är värd att ta upp.
Pulp Fiction var ganska nyskapande med sin råa ironiactionhumor.
När lammen tystnar var nyskapande läskig i början på 90 talet
Se7en var också speciell när den kom, äcklig så det förslog
American History X är värd att nämna för nynazistskildringen
Saving Private Ryan för att den väckte upp en ganska lam krigsfilms period, gav även upphov till många nya spel. MOHAA, BF, DoD och CoD
Lock Stock and Two Smoking Barrels för att det är brittisk svarthumoraction på högsta klass
3 Guest(s)