July 14, 2004
Som topic, letar efter allt mellan: The boondock saints, till Snatch,lock stock and two smoking barrels, till Dazed and Confused, Sköna rullar helt enkelt, dom ska helst vara någorlunda nya, med tanke på att jag har sett dom flesta filmer, eftersom jag är filmnörd :eye:
någon föreslog Alien Filmerna och saving private ryan sist 🙄
ja...ni kunde ju gissat ifall jag sett dom eller inte :bgrin:
nåja, namedropping börjar på 3 ok?, ok 1...
2...
3...
BÖÖÖÖÖRJAAAA DROPPA!!!
December 28, 2004
Fight Club - Ah, den har ingen sett :/
Nä, men seriöst...du får specifiera dig av vilken typ av film du vill ha för folk kommer att säga om och om filmer här, du har redan gjort en sådan här tråd och dom svaren du fick där kommer att komma upp här igen.
Ska du ha Thrillers, Romance eller vadå?
Och självklart så går du och köper alla dom filmer du vill se sedan eller?
Tänkte väl det.
July 14, 2004
Collateral wrote: Fight Club - Ah, den har ingen sett :/
Nä, men seriöst...du får specifiera dig av vilken typ av film du vill ha för folk kommer att säga om och om filmer här, du har redan gjort en sådan här tråd och dom svaren du fick där kommer att komma upp här igen.
Ska du ha Thrillers, Romance eller vadå?Och självklart så går du och köper alla dom filmer du vill se sedan eller?
Tänkte väl det.
Faktiskt gör jag det Collateral, ELLER SKA JAG KALLA DIG HO*SE*** o.o
men i vilket fall, nej ingen romance crap, kanske om jag haft en flicka :bgrin:
och jag har inget emot att folk skriver samma igen, med tanke på att många utökar sin lista lite, det främjar bara alla ( med tanke på dom som inte sett och får tips via att titta på dom andras listor)
March 1, 2003
avalon http://us.imdb.com/title/tt0267287/
infernal affairs http://us.imdb.com/title/tt0338564/
July 14, 2004
nivaman wrote: donnie darko
city of god
eternal sunshine of the spotless mind
old boy
american history xEDIT: stryk "eternal..." om du inte vill se "romance crap"...
will do, ty 🙂
EDIT: har sett den filmen...eller försökte kämpa mig igenom... tröttna efter halva typ... otroligt förvirrad blev jag...och otroligt förbannad över att jag hade förlorat 45 minuter av mitt liv
December 28, 2004
Nomic wrote: Faktiskt gör jag det Collateral, ELLER SKA JAG KALLA DIG HO*SE*** o.o
😉
Nomic wrote: men i vilket fall, nej ingen romance crap, kanske om jag haft en flicka :bgrin:
Flicka = Skräckfilm, funkar mycket bra. Då ska det vara The Others, gick på TV igår men iaf. den bör man se.
Jag rekommenderar The Machinist, en ny film som är allmänt wierd men go.
July 14, 2004
Collateral wrote: [quote=Nomic]Faktiskt gör jag det Collateral, ELLER SKA JAG KALLA DIG HO*SE*** o.o
😉
Nomic wrote: men i vilket fall, nej ingen romance crap, kanske om jag haft en flicka :bgrin:
Flicka = Skräckfilm, funkar mycket bra. Då ska det vara The Others, gick på TV igår men iaf. den bör man se.
Jag rekommenderar The Machinist, en ny film som är allmänt wierd men go.
w00t, läste om den i Bionytt igår när jag var på Palladium och såg kocken = rekommenderar jag starkt.
The machinist... den ska jag öhm, gå o titta nu på nattbion :bgrin:
March 27, 2004
Är ju faktiskt lite synd att klassa Eternal sunshine of the spotless mind som romcom eller nåt, den är helt fantastiskt bra på många olika nivåer.
Garden State är en annan mysig lite halvlurig rulle som är värd att ses.
Om du som filmnörd lyckats missa Shaun of the dead är det också en film du verkligen borde se.
February 4, 2003
Ivo wrote: Är ju faktiskt lite synd att klassa Eternal sunshine of the spotless mind som romcom eller nåt, den är helt fantastiskt bra på många olika nivåer.
Tycker den var väldigt mysko i alla fall. Film kollar jag personligen inte på för att försöka "förstå" och få en livsuppfattning. Utan film kollar jag på för att "ödsla tid på nått i brist på nått annat viktigt".
Kollade igenom hela Eternal.... och kan säga att jag förstod 35-40% av filmen... Mycket som jag inte har en suuuuuusning om. Väldigt väldigt märklig film. Men förmodligen kollade jag på den i "fel period". Kollade nämligen på den som en "dagen efter" film och klockan 11 på kvällen när jag var rättså trött.
Läste inte så mycket i förhand vad den handlade om. Utan tänkte bara att det var en komedi automatiskt på grund av Jim Carrey. Plus att den hade fått oerhört bra betyg, 9.1 @ IMDB vid det tillfället.
Kort sagt. Lite annorlunda film.
July 14, 2004
BarateaU wrote: Ni har glömmt SAW
Gick på saw i Torsdags, ja, vad kan man säga... CPfilm, Troligt att såga av benet på sig själv ^^
För folk som gillar filmer i stil med texas chainsaw massacre, se SAW... men ifall du letar efter en skräckfilm, välj en annan
December 28, 2004
Mission Impossible 2, kommer idag på fyran.
Tror den ska vara mycket bättre än ettan som gick igår kväll.
July 14, 2004
Collateral wrote: Mission Impossible 2, kommer idag på fyran.
MI2... blä 😉
Längesen jag såg den dock, brukar bara spara namnet o värderingen i huvudet så jag kan inte säga nåt nämnvärt, men vad jag minns var det en stereotyp av "rädda-världen" filmer 😉
December 28, 2004
Nomic wrote: [quote=Collateral]Mission Impossible 2, kommer idag på fyran.
MI2... blä 😉
Längesen jag såg den dock, brukar bara spara namnet o värderingen i huvudet så jag kan inte säga nåt nämnvärt, men vad jag minns var det en stereotyp av "rädda-världen" filmer 😉
Det är ju idolen ffs, Tom Cruise som är med 😀
2 Guest(s)