June 3, 2001
Vilken är filmhistoriens tuffaste scen?
Själv tycker jag en scen ut Termintor 2 är det bästa som har gjorts.
När T-800 (Schwarzenegger) har tagit MC-nissens kläder och går ut för att ta hojen kommer det en "kraftig" (tjockis) efter och siktar på honom med hagelgevär.
När han slitit från tjockisen geväret och tar solglasögonen och sätter dom på sig och sen bara iskallt går däifrån.. det är då bra så jag ryser varje gång jag ser det. 😀
October 25, 2003
kanske inte världens tuffaste, men den är cool iaf.
i The Fast and The Furius,
När Brian och Dom är ute och testar Supran.
En kille med en Ferrarin kör fram till dem och ställer sig brevid.
Brian frågar:
Cool kärra. Vad kostar en sån??
Ferrari killen:
Mer än vad du har råd med. Ferrari vet du...
Ferrari killen varvar, och Brian kan ju inte vara sämre.
Dom vänder sig mot Brian och säger med iskall röst:
Smoke him.
Älskar den scenen...
November 25, 2003
MrWeizel wrote: I "A night at the Roxbury"
Precis när Steve skall gifta sig med Emely och Doug kommer ut med stereon och maxxar "What is love"
DÅ ryser jag 8)
Förstår inte riktigt varför, men fyfan va jag älskar den scenen.. Hela filmen älskar jag ju iofs när jag tänker efter
Den är bara SÅ skön!
Boondock Saints innehåller några av de skönaste scener jag sett, i princip vilken som helst skulle passa bra på min "lista".
Hela scenen när Rocco går in på caféet är dock så bra att den sticker ut lite från mängden.
Slutet i The Usual Suspect - tokskönt.
April 27, 2002
Klassiska scener man aldrig glömmer (av ett eller annat skäl):
- Bill Murray, sittandes i bilen Lost in Translation öppningsscen
- Donnie Darko, när Frank frågar "Why are you wearing that stupid man-suit?"
- När Edward Norton dödar den unga killen i American History X
- Hiss-scenen (the one that never ends) i Eraserhead (asch, ta hela filmen istället, den är verkligen fantastisk!)
- Diskussionen i början av Reservoir Dogs
March 1, 2004
Gueno wrote: Vilken är filmhistoriens tuffaste scen?
Själv tycker jag en scen ut Termintor 2 är det bästa som har gjorts.
När T-800 (Schwarzenegger) har tagit MC-nissens kläder och går ut för att ta hojen kommer det en "kraftig" (tjockis) efter och siktar på honom med hagelgevär.
När han slitit från tjockisen geväret och tar solglasögonen och sätter dom på sig och sen bara iskallt går däifrån.. det är då bra så jag ryser varje gång jag ser det. 😀
Arnold är väl en T-101 om jag inte minns fel..
"okej, timeout stop the bike. You are a Terminator, right? Yes, model 101."
January 17, 2002
Pim_ wrote: The Fifth Element
När divan sjunger opera och det går över till snabb action…..var helt sjukt bra första gången jag såg det på bio, nu måste jag höja volymen lite varje gång för att få samma känsla.
Du tog orden ur min mun, den filmen/scenen/låten är så himla skön!
December 22, 2000
Reservoir Dogs - När en är fastbunden på stolen och får ordentligt med uppfostran
Matrix - Lobby Scenen
The Gladiator - Första striden i filmen som är i norra Italien och sen sista slutstriden
Finns nog en massa andra scener som man har sett som är coola som man inte kommer på..
July 19, 2001
festisMER wrote: Arnold är väl en T-101 om jag inte minns fel..
"okej, timeout stop the bike. You are a Terminator, right? Yes, model 101."
Modell 101 men version 800 därav namnet T-800.. Arnold i 3:an är en T-850 med fusionskraftkälla.
Skönaste scenerna är väl i Robocop när robocop är utanför bensinmacken och säger till polismördaren Emil "Dead or alive you are coming with me" eller Cyberdyne scenerna från Terminator 2..
Edit: Sedan får man ju inte glömma scenerna från Tillbaka till Framtiden när Marty bråkar med Biff på kafét och när farsan spöar skiten ur Biff.. Och när Marty lirar gitarr på skoldansen 😀
September 16, 2002
A night at the Roxbury - När bröllopet avbryts (Redan nämnt.)
Matrix - Metall detektorn (Redan nämnt.)
Men den absolut bästa scenen är från första Indiana Jones filmen;
När en arabnisse kommer och stylar massa med sina svärd och Indiana bara suckar, drar revolvern och skjuter honom.
3 Guest(s)