June 3, 2001
HELIX wrote: [quote=festisMER]Arnold är väl en T-101 om jag inte minns fel..
"okej, timeout stop the bike. You are a Terminator, right? Yes, model 101."
Modell 101 men version 800 därav namnet T-800.. Arnold i 3:an är en T-850 med fusionskraftkälla.
http://www.imdb.com/title/tt0103064/
imdb.com wrote: Arnold Schwarzenegger .... The Terminator (T-800 Model 101)
January 5, 2002
Kizo wrote: Men den absolut bästa scenen är från första Indiana Jones filmen;När en arabnisse kommer och stylar massa med sina svärd och Indiana bara suckar, drar revolvern och skjuter honom.
Hehe, den är underbar, såg den häromdagen 🙂
Annars är bankrånet i Heat en höjdare. Finns en massa bra scener, men inga jag kommer ihåg sådär.
July 3, 2003
De flesta tuffa scenerna finns i Matrix-triliogin tycker jag. Eftersom Lobbyn/metall detektorn redan är nämnd så tycker jag följande scen:
Efter att Neo har varit hos Arkitekten och sedan får reda på att han måste rädda Trinity och flyger jäkligt snabbt. Ryser till lite när man ser hur väggarna och bilarna där han flyger förbi bara krossas!
January 15, 2002
MrWeizel wrote: I "A night at the Roxbury"
Precis när Steve skall gifta sig med Emely och Doug kommer ut med stereon och maxxar "What is love"
DÅ ryser jag 8)
Förstår inte riktigt varför, men fyfan va jag älskar den scenen.. Hela filmen älskar jag ju iofs när jag tänker efter
Haha, den är skön!
September 30, 2003
July 13, 2002
CONAN THE BARBARIAN!!!!: När han är hos mongolerna och de frågar en kille:
-What is best in life!?
(mongol)-The open stepp, a fleet horse, wind in your hair, and falcons at your wrists...
-WRONG!!! Conan! What is best in life!?
(conan)-To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lementations of their women!!!
Lotr, alla scener med gandalf och balrogen, även TTT's öppningsscen och när balrogen besegras. I TTT är det mest när Rohirrim
Tycker hela slutet på RoTK är tungt, allt från efter(inte inklusive) Aragorns tal (vilket var bättre i trailern), efter ringern är förstörd är när alla bugar för hobbitarna och avskedet vid båten tungt.
Gladiator: "Are you entertained!!!" scenen, När han avslöjar sin identitet framför kejsaren och när han dör i slutet och de bär ut honom.
Kill Bill: Slutstriden då de kör på "don't let me be misunderstood" och väntar in varandra i typ 1 min innan hela striden börjar.
Black Hawk down (ja, jag vet vilken propaganda film det är, men ja tycker faen den är bra) när "hoot" gearar up för att åka tillbaka in efter att de precis nått FN:s läger och han förklarar vad han säger när folk hemma frågar varför han gör det... they wont understand.
Finns en del coola scener i Highlander också...
Första gången man såg Episode 2 var scenen med yoda i slutet rätt grym. Men bäst är klart de få sekunder efter Anakins mamma dör (synd att dödsscenen är dålig) då han går utanför tälten å slaktar
T2 har massa råa scener, när han traskar in i sjukhuset å mamman freakar är cool, öppningsscenen med "bad to the bone", och... god hela den filmen äger. Allt som har att göra med då de förklarar för John Connor vad hans öde är är riktigt tungt.
I T3 är det öppningsscenen med motorcykeln å han ramlar och samtidigt hör honom berätta om sitt liv och öde... när Terminatorn stänger av sig själv istället för att döda connor efter att ha sagt "Desire is irrelevant, I AM A MACHINE!". Men tyngst är när han inser vad som hönt i slutet och svara på radiomeddelandet "Who is in charge there?"... med "I am..." i slutet En komisk scen i T3 är ju i bilen när han ber dem att "relax" 😀
Equilibrium när han kastar sig in i rummet i början och alla skjuter följt av en lång tystnad där man hör dem fråga "did we hit him?"... "Shut up!" och sen *boom*. Vacken scen är ju när han tar bort plasten från sitt fönster.
....god kan fortsätta hela dagen :corn:
November 25, 2003
Grayfox wrote: OT: Kommer det att komma nån fortsätning på Boondock Saints?
http://www.imdb.com/title/tt0330083/
Ska komma i år, men den är fortfarande i "pre-production".
3 Guest(s)