January 23, 2002
Finns ju massor med scener men här är några jag gillar. 🙂
Pulp Fiction, när de åker i bilen och blåser huvet av killen i baksätet.
Matrix, lobbyscenen.
Fy fasen va man njuter av den.
Har hänt mer än en gång att jag slängt i DVDn, höjt volymen på hemmabion och hoppat fram till den scenen bara för att njuta. :bgrin:
tindy_14 wrote: kanske inte världens tuffaste, men den är cool iaf.
i The Fast and The Furius,
När Brian och Dom är ute och testar Supran.
En kille med en Ferrarin kör fram till dem och ställer sig brevid.
Brian frågar:
Cool kärra. Vad kostar en sån??
Ferrari killen:
Mer än vad du har råd med. Ferrari vet du...
Ferrari killen varvar, och Brian kan ju inte vara sämre.
Dom vänder sig mot Brian och säger med iskall röst:
Smoke him.Älskar den scenen...
Den scenen är asgrym ju. 😀
Pim_ wrote: The Fifth Element
När divan sjunger opera och det går över till snabb action…..var helt sjukt bra första gången jag såg det på bio, nu måste jag höja volymen lite varje gång för att få samma känsla.
Underbar scen.
BeatL wrote:
- Donnie Darko, när Frank frågar "Why are you wearing that stupid man-suit?"
- När Edward Norton dödar den unga killen i American History X
Hela Donnie Darko är ju skumt cool. 8)
Den scenen i American History X är riktigt grym ja.
Sen en scen som jag gillar skarpt för det var första scenen som jag riktigt fick känna på powern i mitt hemmabiosystem i, första filmen jag såg på det också.
The Mummy, när de flyger i öknen och mumien jagar dem i form av en sandstorm, planet passerar kameran och efter kommer sandstormen, fy fasen vad jag njöt av den scenen. :hb:
August 12, 2003
Matrx - Heli scenen, Lobby, Dodge this, Bullet time scenen. Hela filmen.
Reloaded - Highway, slow mo äger.
Revolutions - Scnenen i huset .
Pistolen .
Pulp Fiction - Då Travolta eller nån råkar skuta en kille i baksätet.
Equilibrium - Då Bale skuter sin partner genom boken.
MI2 - MC scenen, jääää.
January 28, 2003
Öwall wrote: snatch, när man först får se Bullet Tooth Tony spöa upp en kille i bilen, för att sedan plocka upp telefonen och svara "Bonjour"
Vinnie Jones är stenhård
Han är sjukt bra i både Lock, Stock och Snatch 8)
Sanslöst cool
Steel wrote: Och i princip hela biljaktsscenen med Shelbyn i slutet. =P~
*sprut*
January 28, 2003
denstore wrote: När skurkarna inser att de har tappat bort Bullit och börjar glo efter honom. Och helt plötsligt kollar de i backspegeln och där är han. Snyggaste bilen, bästa scenen, bästa biljakten och en av de bästa filmerna någonsin. Fan, de kan inte göra såna filmer längre....
Fyfan, jag måste se den snart...
January 13, 2004
January 23, 2003
ingen som nämnt Leon - The Professional än? diggar sista scenen i den som fan, då när han gömmer sig överallt och får tag i en polisuniform med gasmask...
å såklart hela scenen innan slakten... "I like these calm little moments before the storm. It reminds one of Beethoven."
February 27, 2004
denstore wrote: När skurkarna inser att de har tappat bort Bullit och börjar glo efter honom. Och helt plötsligt kollar de i backspegeln och där är han. Snyggaste bilen, bästa scenen, bästa biljakten och en av de bästa filmerna någonsin. Fan, de kan inte göra såna filmer längre....
Vad heter filmen?
1 Guest(s)