January 20, 2003
Collateral wrote: Memento, en mycket bra film som hoppar hit och dit men ändå har ett bra flyt.
Killen har ju inget bra minne så det händer lite speciella saker med just det 🙂Mystisk eller inte men The Machinist rekommenderar jag till alla nu som frågar efter filmer.
K, blir memento imorn kväll då... det måste finnas fler dock!
May 6, 2002
Memento har sina likheter med The Machinist, gillar man den ene så gillar man nog den andre.
En annan film jag verkligen kan rekommendera är Requiem for a Dream. Ha en komedi redo att titta på efteråt, bara ett tips. Förresten, samma regissör har gjort den svart-vita kultfilmen Pi (vilket märks tydligt pga hans speciella klippning osv).
January 20, 2003
padda wrote: Memento har sina likheter med The Machinist, gillar man den ene så gillar man nog den andre.
En annan film jag verkligen kan rekommendera är Requiem for a Dream. Ha en komedi redo att titta på efteråt, bara ett tips. Förresten, samma regissör har gjort den svart-vita kultfilmen Pi (vilket märks tydligt pga hans speciella klippning osv).
aa ok... Pi har jag sett den är riktigt bra faktiskt ja. Requiem har jag tänkt se också men aldrig kommi till skott...har hört att den ska vara skitbra och djup.
October 25, 2003
pompougnac wrote: [quote=padda]Memento har sina likheter med The Machinist, gillar man den ene så gillar man nog den andre.
aa ok... Pi har jag sett den är riktigt bra faktiskt ja. Requiem har jag tänkt se också men aldrig kommi till skott...har hört att den ska vara skitbra och djup.
Sorry för dubbelpost, men;
Requiem är inte alls bra imho, kolla hellre på Trainspotting eller Drugstore Cowboy då, softare filmer på samma tema.
October 25, 2003
padda wrote: Jag tycker att den är klockren men men. Trainspotting är också ett underverk ja. Drugstore Cowboy får jag ta en titt på, tack för tipset.
På tal om Trainspotting så kommer jag att tänka på Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Också en kanonrulle.
Ja, den är också underbar!
Och Fear and Loating in Las Vegas (Stava?) och 24 hour party people kan vi också lägga till medan vi är inne på drogfilmer, två riktig bra rullar!
Speciellt Fear and Loating, den ska man bara ha sett!
2 Guest(s)