Filtrerar microsoft messenger-medelanden?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Filtrerar microsoft messenger-medelanden?
nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 9, 2006 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjar undra vad microsoft sysslar med egentligen. Först började messenger automatiskt radera mp3-filer. Om filen var laglig eller ej tog messenger ingen notis om. I mitt fall skulle jag skicka en mp3:a av en artist som publicerar sin musik gratis på nätet men det fick jag inte. För att rättfärdiga det visar messenger en korkad ruta med informationen att "filen är skadlig för datorn och har raderats" villket ju är ren lögn. Varför inte bara skriva att det är förbjudet att skicka mp3-filer över messenger istället?

Nu verkar det som att messenger filtrerar länkar också. Jag försökte hjälpa en kompis att installera daemon tools. Jag skickade länken flera gånger och han skrev "Va? Vad snackar du om? Vilken länk?". Först trodde jag att han inte såg den helt enkelt för från min sida såg det ut som om medelandet gick fram hela tiden men sen förstod jag att messenger måste filtrera länkar, för ingen annan kunde ta emot den heller. Jag trodde först att messenger kanske filtrerade bort länker till exekverbara filer för att skydda mot virus, men när jag sen skickade länken till en annan exe-fil så gick den fram utan problem.

Så filtrerar microsoft i smyg messenger-medelanden? Anser dom att daemon-tools är nåt slags hackerprogram och tillåter en inte att snacka om det på messenger? Eller vad är det som pågår?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1013250
February 9, 2006 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.icq.com 😉

//Andreas

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1013258
February 9, 2006 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print
Caesar
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
1013259
February 9, 2006 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

miranda-im.org 😉

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
1013263
February 10, 2006 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte varit med om att den tog bort filen på min dator men att jag inte kan ta emot mp3 filer för den tycker dom kan vara skadliga samma med exe filer. Det löjliga är att man kan rara filrena och skicka dom då utan att den klagar. Mer risk att det finns virus i exe filer än i rarade exe filer? Nä körde senast idag in kära icq 2001b som jag vet funkar stabilt dag efter dag och skickar och tar emot filer i hög hastighet utan krångel.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
1013269
February 10, 2006 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skickade en mp3a via msn till flickvännen för en tid sedan. Den funkade hur bra som helst för mig men inte för henne. Så jag försökte igen, och igen, och igen.. Vetifasen vad de håller på med på msn.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1013271
February 10, 2006 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

Endera köra ICQ, eller så helt enkelt zippa alla MP3 eller *.exe-filer man vill skicka..
Fast det är lika irriterande var gång man vill skicka/ta emot nått med messengern och får detta förbenade meddelande om att filen skulle vara farlig.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1013289
February 10, 2006 - 2:07 am
sp_Permalink sp_Print

Det där gäller bara MS egna klient va?
Jag har aldrig märkt av det, men jag har å andra sidan aldrig använt något annat än miranda/gaim/adiumx

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1013291
February 10, 2006 - 2:09 am
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Börjar undra vad microsoft sysslar med egentligen. Först började messenger automatiskt radera mp3-filer. Om filen var laglig eller ej tog messenger ingen notis om. I mitt fall skulle jag skicka en mp3:a av en artist som publicerar sin musik gratis på nätet men det fick jag inte. För att rättfärdiga det visar messenger en korkad ruta med informationen att "filen är skadlig för datorn och har raderats" villket ju är ren lögn. Varför inte bara skriva att det är förbjudet att skicka mp3-filer över messenger istället?

Nu verkar det som att messenger filtrerar länkar också. Jag försökte hjälpa en kompis att installera daemon tools. Jag skickade länken flera gånger och han skrev "Va? Vad snackar du om? Vilken länk?". Först trodde jag att han inte såg den helt enkelt för från min sida såg det ut som om medelandet gick fram hela tiden men sen förstod jag att messenger måste filtrera länkar, för ingen annan kunde ta emot den heller. Jag trodde först att messenger kanske filtrerade bort länker till exekverbara filer för att skydda mot virus, men när jag sen skickade länken till en annan exe-fil så gick den fram utan problem.

Så filtrerar microsoft i smyg messenger-medelanden? Anser dom att daemon-tools är nåt slags hackerprogram och tillåter en inte att snacka om det på messenger? Eller vad är det som pågår?

Använd ICQ för fasen !
Sluta genast med att använda fjortismsn ! 😀
Skyll dig själv.... 😀 😉

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1013292
February 10, 2006 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

Men alla våra fjortistjejer (camwhores) använder ju MSN, de vet inte ens vad ICQ är!

Det är en omöjlighet skirre, vad är en IM klient utan fjortistjejer?

skiroy
Member
Medlem
1013296
February 10, 2006 - 2:23 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: Men alla våra fjortistjejer (camwhores) använder ju MSN, de vet inte ens vad ICQ är!

Patetiskt ifall ni låter webcam styra.... !
Ni låter med andra ord det lilla huvudet styra tänkandet...

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1013297
February 10, 2006 - 2:26 am
sp_Permalink sp_Print

Det är bara inte kul annars! Så ja, i detta fallet får lilla huvudet styra. 🙂 Och det är inte cam som styr det är tjejerna, jag personligen skulle föredra ICQ över msn om det inte var så att vännerna och tjejerna använder MSN.

skiroy
Member
Medlem
1013299
February 10, 2006 - 2:40 am
sp_Permalink sp_Print

Och på ICQ finns dom mer seriösa.

Snabba bullen behöver snabbt som sjutton vänja av sig fjortismsn...men du är så andra sidan en av många missledda själar. 🙂

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
1013305
February 10, 2006 - 2:58 am
sp_Permalink sp_Print

Det här "byt till ICQ, MSN suger!" funkar liksom inte. En IM är ju rätt sämst utan vänner att prata med.

Jag har försökt, men var tvungen att desertera till M1c®0$0ƒ7. För Messenger var ju förinstallerat.

skiroy
Member
Medlem
1013307
February 10, 2006 - 3:03 am
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: Det här "byt till ICQ, MSN suger!" funkar liksom inte. En IM är ju rätt sämst utan vänner att prata med.

Jag har försökt, men var tvungen att desertera till M1c®0$0ƒ7. För Messenger var ju förinstallerat.

Och sedan får vi ofta se i forumet " gråttrådar" där fjortisar gråter över att msn inte fungerar !

Det där är ett vettigt argument...msn är fasen inte hälften så stabilt.
MSN handlar mer eller mindre om webcam....

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1013308
February 10, 2006 - 3:50 am
sp_Permalink sp_Print

Det är bara att googla så hittar ni ett sätt att ta bort spärren om ni inte är helt kassa! Jag skickar och tar emot mp3-filer varenda dag på msn utan att den klagar! 😉

*host* msgplus.net *host* ett tips 🙂

cybercola
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
1013311
February 10, 2006 - 4:43 am
sp_Permalink sp_Print

det är därför man inte uppdaterat msn sen 5.0 ...

:bgrin:

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1013312
February 10, 2006 - 4:52 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=fastbullit]Men alla våra fjortistjejer (camwhores) använder ju MSN, de vet inte ens vad ICQ är!

Patetiskt ifall ni låter webcam styra.... !
Ni låter med andra ord det lilla huvudet styra tänkandet...

Ofta något annat styr, INTE.

Inte vårat fel att dom allra snyggaste tjejerna inte kan installera ICQ...

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1013320
February 10, 2006 - 6:28 am
sp_Permalink sp_Print

Har trillian och det stödjer visst cam enligt specifikation. Dock skulle jag aldrig få
för mig att skaffa en sådan hemsk tingest.
Om det skall bli webcam av något slag blir det isf en Axis.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1013332
February 10, 2006 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Börjar undra vad microsoft sysslar med egentligen. Först började messenger automatiskt radera mp3-filer. Om filen var laglig eller ej tog messenger ingen notis om. I mitt fall skulle jag skicka en mp3:a av en artist som publicerar sin musik gratis på nätet men det fick jag inte. För att rättfärdiga det visar messenger en korkad ruta med informationen att "filen är skadlig för datorn och har raderats" villket ju är ren lögn. Varför inte bara skriva att det är förbjudet att skicka mp3-filer över messenger istället?

Andvänder man Micro$oft msn så får man skylla sig själv.
Vad hade du förväntat dig? Bakom alla bakgrunder i konversationerna, blinkningarna, iconer man kan beställa så är inte M$ Msn så mysigt som du tror. Sedan att man måste instalera sjuttioelva program för att ens få det lite andvändarvänligt är ju en annan sak. Jag har kört med Amsn typ ett år eller mer och har ALDRIG klagat på det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL