September 28, 2005
Det är väl samma standardmeddelande oavsett vilka filer den blockerar så är det något att bli upprörd över ?
Virus kan komma i vilken form som helst, oavsett filändelse, det har ju funnits virus i jpg och gif bilder som utnyttjat säkerhetshål så att det någon gång skulle kunna komma en sårbarhet i hanteringen av mp3 filer är ju inte omöjlig.
Det finns en anledning till att antivirusprogram scannar ALLA filer och itne bara exekverbara.
Med tanke på hur många pappskallar det finns som klickar på allt de ser så ska ni vara glada över att MSN blockerar.
Tänk vad kul någon lite nisse skulle ha om han kunde skicka virus direkt över MSN rakt in i något skolnätverk eller företagsnätverk.
February 4, 2003
WMA är enligt dig fritt från virus då? (inte för att jag vet om WMA kan vara skadliga, vet inte ens om MP3 kan vara det)
Du kan ju inte mena allvar att Microsoft gör oss en björntjänst.
Det handlar inte om att skydda användare, utan om att
de stora jättarna tillsammans försöker få bort leach-produkter genom
censur av fria format.
Microsoft skjuter sig själva i foten när de börjar bestämma vad folk får och inte får göra.
Då kan de börja ta betalt av skivindustrin, filmindustrin och spelindustrin för sina produkter istället och dela ut deras oprativsystem gratis istället. De ska gå konsumenteras vägnar, inte de andra jättarna.
September 28, 2005
Säger du det så, själv tror jag absolut att det är så, finns samma blockering i Outlook Express av alla filer men där kan man koppla ur det.
Använder inte MSN så jag vet inte om det går att koppla ur där men uppenbarligen går det ju zippa filerna och skicka dem så om de verkligen ville censurera är det ju märkligt att de inte scannar zip filerna då ?
January 8, 2005
nXsty wrote: [quote=skiroy]Använd ICQ för fasen !
Sluta genast med att använda fjortismsn ! 😀
Skyll dig själv.... 😀 😉
Önskar att jag kunde. 🙁 Jag var den som höll ut längst med ICQ här men alla anda skaffade msn istället för några år sen.
exakt, hände samma sak för mig, gillade ICQ och var det enda jag andvände men allt mer som tiden gick försvann folket från ICQ och föll för MSN dragninskraft och utbud av fjortisar, sen var det bara en tidsfråga innan MSN slukade ICQ i ett enda nafs och jag var fast vid MSN.
nu finns det ingen chans längre att emigrera, alla andvänder MSN i min kompis krets och internet relationer.
tyvärr.
(ännu ett offer för MSN)
August 2, 2001
QllQ wrote: Det är väl samma standardmeddelande oavsett vilka filer den blockerar så är det något att bli upprörd över ?
Virus kan komma i vilken form som helst, oavsett filändelse, det har ju funnits virus i jpg och gif bilder som utnyttjat säkerhetshål så att det någon gång skulle kunna komma en sårbarhet i hanteringen av mp3 filer är ju inte omöjlig.
Jo men media-filer av olika slag är de som är minst riskabla att inehålla virus. Om inte de är tilllåtna, villka filer är det då? Vad jag kommer ihåg har det endast varit ett enda säkerhetshål i mp3-decodern i winamp bla. på flera år som gjort att en mp3-fil teoretiskt skulle kunna infektera en dator, men det exploaterades aldrig i större skala och rättades till fort. Är det värt att blockera alla mp3-filer för? Varför blockerar den inte jpg också isåfall?
February 4, 2003
Ett jäkla rabalder hade det blivit om de hade börjat scanna zip filer.
Idag går det i princip döpa om
fil.mp3
till fil.jpg
Och skicka, och sen döpa tillbaka.
Finns även pachar som fixar problemet.
Men Microsoft har ingen ruta där man kan avaktivera funktionen vad jag vet.
De ska inte bestäma över användare, utan folk ska själva få bestäma. Det kan ju finnas en ruta som säger "skydda datorn mot potentiellt farliga filer", men den ska man också kunna bocka ur. Om man har antivirus program och är lite mer kunnig så borde man själv kunna bestämma.
Det handlar inte om att skydda folk från virus i MS fall med MP3-spärren tror jag. Utan det är första steget mot nästa generations censur.
Framöver kommer ju till och med vi vara tvugna att köpa nya skärmar som har speciella tekniker för att kunna kolla på multimedia. Varför gick MS med på det?
-Jo antagligen för att filmbracnen hotar med att inte stödja PC'n med nästa genrations filmformat. De har alltså fått ett oerhört inflytande, och borde således också nästan få betala för slutprodukten tycker man.
November 26, 2003
Jag vill mena att det är ganska allvarligt att Microsoft leker förmyndare och blockerar filer med förklaringen att det kan vara skadligt för datorn. Sådana blockeringar ska vi som användare kunna bestämma om de ska finnas där.
EDIT. Det är en principsak anser jag. Ska ett kommersiellt företag bestämma åt oss vad vi får ta emot eller inte? Det är en begränsning av friheten menar jag.
April 14, 2002
Jag blir så jävla trött på tjatet om att byta till icq. Finns en anledning till att man kör över msn-nätverket och det är att alla ens kompisar finns där. Aldrig skulle jag byta msn mot icq i dagsläget. Icq var okej för 6år sedan, då var det överlägset men idag duger det helt enkelt inte. Visst, det kanske är bättre men vad söker man av en IM-klient om inte folk att snacka med?
January 13, 2003
http://www.mess.be/ Ta ner "mess patch" för er msn version och välj bort filskyddet så är allt löst. Kan även ta bort reklam osv.
August 2, 2001
Har undersökt problemet lite mer nu. Tydligen är det just frasen "download.php" som filtreras bort. Skriver man tex. "y5oyitrohkrpth prthpratkhprokthpo download.php" så filtreras det. Download.php, download.html mm. filtreras däremot inte. Jäkligt konstigt tycker jag.
May 1, 2005
skiroy wrote: [quote=fastbullit]Men alla våra fjortistjejer (camwhores) använder ju MSN, de vet inte ens vad ICQ är!
Det är en omöjlighet skirre, vad är en IM klient utan fjortistjejer?
Patetiskt ifall ni låter webcam styra.... !
Ni låter med andra ord det lilla huvudet styra tänkandet...
Har inte aMSN webcam då? För isf kan man ju använda det.
January 13, 2003
Black_light wrote: [quote=skiroy][quote=fastbullit]Men alla våra fjortistjejer (camwhores) använder ju MSN, de vet inte ens vad ICQ är!
Det är en omöjlighet skirre, vad är en IM klient utan fjortistjejer?
Patetiskt ifall ni låter webcam styra.... !
Ni låter med andra ord det lilla huvudet styra tänkandet...
Har inte aMSN webcam då? För isf kan man ju använda det.
Jag har inte sett röken av webcam här fast har hört andra prata om det så jag vet inte om jag missat det.
June 23, 2002
Marcan- wrote: Jag blir så j**la trött på tjatet om att byta till icq. Finns en anledning till att man kör över msn-nätverket och det är att alla ens kompisar finns där. Aldrig skulle jag byta msn mot icq i dagsläget. Icq var okej för 6år sedan, då var det överlägset men idag duger det helt enkelt inte. Visst, det kanske är bättre men vad söker man av en IM-klient om inte folk att snacka med?
Word Malle.
Instämmer, helt sjukt mycket skitsnack och trams om hur dåligt MSN är, det är vad man gör det till. 🙄
EDIT: Hade samma åsikt här i början när MSN kom, men har lärt mig att det mesta är skitsnack och det är bra. Inse fakta.
May 1, 2005
beta, in på amsn´s sida. Jag var inne där för att jag skulle hitta info om det till LINUX. Förresten, när jag ändå är inne på LINUX. Om det nu är så att det finns webcamstöd i aMSN, finns det då webcam-drivisar för LINUX till alla kameror eller finns det bara speciella kameror för det? Pengar är inget problem för tillfället, så om det skulle krävas en speciell kamera köper jag gärna det.
January 13, 2003
Black_light wrote: beta, in på amsn´s sida. Jag var inne där för att jag skulle hitta info om det till LINUX. Förresten, när jag ändå är inne på LINUX. Om det nu är så att det finns webcamstöd i aMSN, finns det då webcam-drivisar för LINUX till alla kameror eller finns det bara speciella kameror för det? Pengar är inget problem för tillfället, så om det skulle krävas en speciell kamera köper jag gärna det.
Har inte webcam själv så jag har inte behövt leta upp moduler till det.
Men jag hade inte blivit förvånnad om det finns generic/standard-moduler som funkar med de flesta webcams. Testa annars söka på webcam-namnet på http://www.google.se/linux och se om du hittar någon info om just din.
1 Guest(s)