Filtrerar microsoft messenger-medelanden?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Filtrerar microsoft messenger-medelanden?
Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
sp_UserOfflineSmall Offline
1013629
February 10, 2006 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

tack för länken beta! 😀 Kan tydligen söka på mycket som handlar om LINUX här 🙂

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1013701
February 11, 2006 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Så ni menar att ni inte har en enda vän, bekant, familjemedlen, nätpolare som kör icq?

Kör själv Trillian, och på min lista är ungefär hälften icq och hälften msn...

Skönast är att man slipper alla jävla blinkningar och grejer som ska spelas upp på skärmen...

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1013785
February 11, 2006 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Så ni menar att ni inte har en enda vän, bekant, familjemedlen, nätpolare som kör icq?

Skönast är att man slipper alla j**la blinkningar och grejer som ska spelas upp på skärmen...

Säkert har många det, men varför ska jag snacka med dem där när jag kan prata med dem över msn.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1014052
February 12, 2006 - 5:58 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: Men alla våra fjortistjejer (camwhores) använder ju MSN, de vet inte ens vad ICQ är!

Exakt det är förjävligt.

Jag skickade en Mp3länk till en tjej genom Miranda (msn) och hon var väldigt förvirrad. kan hennes msn klient fipplat till länken då ?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1014104
February 12, 2006 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Så ni menar att ni inte har en enda vän, bekant, familjemedlen, nätpolare som kör icq?

Skönast är att man slipper alla j**la blinkningar och grejer som ska spelas upp på skärmen...

Du vet att det går att ta bort/inaktivera va? Nej det visste du inte, men nu vet du. 😎

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
1014277
February 12, 2006 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=DiDi]Så ni menar att ni inte har en enda vän, bekant, familjemedlen, nätpolare som kör icq?

Du vet att det går att ta bort/inaktivera va? Nej det visste du inte, men nu vet du. 😎

Jo det visste jag självklart... Men istället för att sitta och ändra en massa inställningar så kör jag Trillian så jag slipper skiten. Alltid lika roligt när någon skickar tio blinkningar i rad och upptäcker att det inte funkar.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1014280
February 12, 2006 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=macrus][quote=DiDi]Så ni menar att ni inte har en enda vän, bekant, familjemedlen, nätpolare som kör icq?

Jo det visste jag självklart... Men istället för att sitta och ändra en massa inställningar så kör jag Trillian så jag slipper skiten. Alltid lika roligt när någon skickar tio blinkningar i rad och upptäcker att det inte funkar.

Trillian är ju fan råkefft utan att ha tweakat det. 🙄

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
1014410
February 12, 2006 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

En sak som jag alltid undrat med messenger... Varför har de inte fixa så att man kan skriva till någon som är offline? Och varför har man ingen riktig history?

Marcan-
Member
Medlem
1014453
February 13, 2006 - 12:42 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: En sak som jag alltid undrat med messenger... Varför har de inte fixa så att man kan skriva till någon som är offline? Och varför har man ingen riktig history?

Vad menas med riktig history? Vill du skriva till någon som är offline så är ju mail ett bra alternativ.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
1014456
February 13, 2006 - 12:44 am
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=DiDi]En sak som jag alltid undrat med messenger... Varför har de inte fixa så att man kan skriva till någon som är offline? Och varför har man ingen riktig history?

Vad menas med riktig history? Vill du skriva till någon som är offline så är ju mail ett bra alternativ.

Med riktig history menar jag att man kan gå tillbaka en månad och se vad man skrev då... Eller det kanske finns i messenger? Kommer inte ihåg...

Om jag vill skriva till någon som är offline så hoppas jag att personen använder icq... För där fungerar det att göra så.

Marcan-
Member
Medlem
1014465
February 13, 2006 - 1:07 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Marcan-][quote=DiDi]En sak som jag alltid undrat med messenger... Varför har de inte fixa så att man kan skriva till någon som är offline? Och varför har man ingen riktig history?

Med riktig history menar jag att man kan gå tillbaka en månad och se vad man skrev då... Eller det kanske finns i messenger? Kommer inte ihåg...

Om jag vill skriva till någon som är offline så hoppas jag att personen använder icq... För där fungerar det att göra så.

Finns history nu iallafall. Sen kan jag hålla med om att icq's system med offline messages är bra men mail fungerar ändå även om jag inte använder det speciellt ofta. Vill jag prata med personen så väntar jag helt sonika på att den ska komma online.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1015626
February 16, 2006 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Intressant angående MSN Messenger i AB. "Censur tar bort länkar i MSN Messenger"

"Vissa länkar och filer som skickas med MSN Messenger kommer aldrig fram.
Ett filter tar helt enkelt bort vissa bokstavskombinationer.
Enligt MSN är det inte ett sätt att stoppa fildelning – trots att ett av de ord som stoppas är "download"."

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
1015974
February 18, 2006 - 2:56 am
sp_Permalink sp_Print

Använder msn och tyker det är helt okej. Alla min kompisar har det visserligen och sen så har man ett långdistans förhållande så vi träffas F2F bara en gång per månad så vi brukar ha camchatt (mer detaljer änn så tänker jag inte ge 🙄 :bgrin: ) Sen har alla min andra kompisar det också. Sen så orkar jag aldrig komma ihåg det där jävla ICQ nr:et som man får e fan så jobbigt. Har haft ett antal ICQ konton, men alla har jag antingen tappat bort nr:et till eller så har de blivit totalt översvämmade med en viss typ av medelande som berör X-rated materials.

So MSN for life 😀 😀

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
1016477
February 19, 2006 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

om man inte hittar nån patch mot msns raderande av mp3or kan man ta en kopia av filen innan man öppnar den.

orginalfilen spärras av msn/windows medan kopian funkar att öppna

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1016673
February 20, 2006 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Får man fråga vilken version av MSN det diskuteras om här.. har aldrig märkt några problem med att skicka och ta emot filer eller ord som tex download m.m.

Använder msn flitigt. Är det Windows messenger eller MSN messenger det talas om?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 418
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL