June 28, 2001
Jag är ingen Cigarrkänare men att röka en fin cigarr och halsa lite wisky på nyår är lite stil, så röker ni cigarr och vet vilka märken som är hyfsade ?
dom för 20kr på macken är dom ren smörja eller ska man punga ut med ett par hundra för att få nått bra ?
vart köper man annars sådant i GBG ?
September 17, 2003
March 10, 2003
Du behöver bara en bra.. iof röker inte jag längre men men.
Köpte en fin Cigarr vid jul varje år för en sådär 3-400kr iaf.
En som visste vad man skulle köpa för något tipsade mig en gång i tiden.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 24, 2002
http://www.cigarrbutiken.com/cigarrer/
Bara o välja o vraka..
December 19, 2002
Cohiba är väl trevliga, men det är ganska kraftiga kubaner. Jag hade aldrig rekommenderat en Cohiba till en nybörjare. Ta en Zino Mouton Cadet eller nått på brobergs. Personligen har jag handlat en hel del från brobergs. En annan sak som kan va bra att känna till är att en liten och smal cigarr smakar kraftigare och bittrare än en stor (tjock). I en tjock cigarr (t.ex. en Robusto eller en Churchill) blir det inte lika varmt som i en smal vilket gör att den blir mildare och lite mer aromatisk.
Jag föreslår att du tar en Zino Mouton Cadet no. 8. Det är en stor rackare så där har du att göra i en bra bit över 1 timma. Dessutom får du en snygg svart tub till cigarren, så den håller sig färsk tills dess att du ska röka den. Och vad du än gör. Tänd den inte med en bensintändare (Zippo). :bok:
January 28, 2003
Coore wrote: Jag köpte en cigarr när jag var i dominikanska republiken för ett par år sedan, tyvärr kommer jag inte ihåg märket... men den var brutalt stor iaf... den var nog 40cm lång lr nått... och en radie på säkert 2cm...
och hur lång tid tog den att röka och hur mådde du efteråt? 😀
January 4, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Coore]Jag köpte en cigarr när jag var i dominikanska republiken för ett par år sedan, tyvärr kommer jag inte ihåg märket... men den var brutalt stor iaf... den var nog 40cm lång lr nått... och en radie på säkert 2cm...
och hur lång tid tog den att röka och hur mådde du efteråt? 😀
haha... kommer inte riktigt ihåg... men jag pallade inte att röka hela vill jag lova... 😀
December 19, 2002
Jag har en cigarr hemma som är 48cm lång. Santa Clara Magnum. Det är världens längsta cigarr. Jag har den bara som prydnad. Skillnaden på en 40 och 400-kronors cigarr är enorm. Du måste blivit lurad om du inte kände skillnad. Billiga cigarrer smakar nästan bara rök, medans premium-cigarrer SMAKAR en massa.
Dominikanska cigarrer är generellt ganska milda men det finns undantag. Min favorit t.ex: Ashton VSG Robusto :heart: Allra helst tillsammans med Havana Club 7 años. (Kubansk rom)
1 Guest(s)